Det vart Whistler

razid

Ny medlem
Det vart Whistler
Efter mycket diskussioner och övervägande valde jag och polarn att åka till Whistler i stället för Random alp ställe trots era rekommendationer ang bra reseorter i alperna..

Tack för råden.

Nu frågar ang Whistler.

Vi kommer att åka dit med langley travel och förmodligen bo på antingen Crystal Lodge eller Delta Whistler village suites...

Vilka tycker ni är att föredra av de två? lutar just nu lite mer mot crystal lodge.

Vad tror ni om att åka dit runt slutet av februari? hur är det med antal liftar öppna och turister? (har inte emot att det är folk bara det är vettigt med snö, och vad jag lyckats luska ut ang snö och tidigare så så verkar det vara en OK tid att åka dit.... bara liftarna e öppna)

Vi kommer att åka bräda... ska bli kul som fan..

Fråga 2.
Vart ska man som scandinav bege sig i whistler på kvällarna om man ändå vill snacka lite skandinaviska? :) Någon dag kan det iaf vara trevligt..Hoppas på att slippa svenska fjortisar Ala åre/sälen stuket..

Nattlivet? Vad är att rekommendera? Vi är 30 så vi bör ju inte ha problem med att komma in någonstans.. så förslag på bra ställen vore tacksamt:))

Någon som har några bra saker att tipsa om ? (jag vet det är bara en vecka eller 2 .. det är ju inte hela säsongen men förhoppningsvis är det iaf bra åkning och vi vill vara förberedda... )

Det vart Whistler
Boendet spelar ingen roll. Ta det billigaste! Bra läge på båda.

Det är oftast mycket folk i Whistler. UTOM mellan öppningsveckan och jul/nyår. Början till mitten av december eller för att vara säker med snön vid ett "dåligt" år kanske mitten av dec till slutet på dec. Kan ni inte då är nog slutet på mars att föredra pga det är som bäst bas då och att mars dumpar normalt mer i än februari.

Uteställen...Svenskan får du användning för ändå, träna upp engelskan och snacka med trevliga kanadensare istället!

Finns inget särskilt ställe för äldre publik utan det funkar att få ut vart som helst. Moe Joes är kanske inte första du väljer.

Jag tycker att Savage Beagle är bäst i Whistler. Sedan är ett besök på Furniture Warehouse också värt. Jordnötskrig och mycket "riktiga" locals! ^^ haha
Det ligger bakom conferancecentret vid bus-loopen och lite "bort i bak". Inte många hittar dit utan att bli visade.

Ett tips till då....Stanna 2 veckor! Ni kommer ångra er om ni bara åker över atlanten och stannar en vecka och kanske har lite otur med snön. Inte stor chans men ni kommer döda för några extra dagar när ni har kul!

Det vart Whistler
hehe tack:)

JA en vecka känns så lite problemet är att polarn inte har fler semester dagar.. :) dessvärre.

Ok så mars är generellt bättre mao, i c..

Jetlaggen kommer ju att vara ett problem det vet vi redan.. men vi får göra det bästa av situationen, som man gjort så många gånger förr ;-)

Det vart Whistler
Vill ni uppleva puder i Whistler och som det ska vara bör ni åka i slutet på december. Kan inte påpeka detta mer noga men ni missar något. Kolla snöstatistik på Whistler december och januari för varje år så ser du själv.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp