Dew Tour stop 2 över, JF Houle 1a!

jeppenator

Aktiv medlem
Nu har dom tydligen kört slopestylen i Dew Tour, del 2 i mt snow!
(för er som inte vet är Dew Tour en tour av slope + pipe tävlingar som reser runt usa och gör tävlingar för proffs + amatörer mot varandra)

1a Stoppet i Breckenridge vanns av bobby brown, ett sjukt åk med 2 dubbels å en sw 1080 + flipp av sista railet!!! Jossie Wells 2a och Henrik harlaut 3a

Nu på andra stoppet, som precis avgjorts är det tydligen JF Houle som kammat hem segern!! vet inte riktigt vad han hade för trick i åket.. men det kommer nog videos snart hoppas vi, bara å kika på www.jon-olsson.com, han är bra på att updatera! ;)

Hela slope resultat-listan ser ut som följer:
1st. JF HOULE
2nd. PK Hunder
3rd. Alexis Godbout
4. sammy carlson
5. henrik harlaut
6. nick martini
7. bobby brown
8. mike riddle
9. jon olsson
10. charles gagnier
11. phil casabon
12. jossi wells

HH på 5e plats, GO SWEDEN!
och jon placerade 9a, inte helt dåligt endå med 2 svenskar i top 12 av världseliten :)

kul med lite upcommers som Bobby Brown, alexis bodbout och nick martini som är med och slåss tillsammans med alla sen länge erkände pros!

Halfpipen vann dumount prelimsen.. jossi skadad och kunde inte delta, (kan vara därför han inte placerade så bra i slopen)

sen tänkte jag bara höra om nån vet vad som hände med T-wallisch? Hörde att Tanner Hall släppte sin plats i slopen (han var förkvalad) åt wallisch, eftersom wallisch inte fått någon plats? vad hände med honom i finalen? nån som vet?

Dew Tour har i princip inte alls fått nån uppmärksamhet här, så kände att de var dax att posta en tråd! hoppas någon fann detta intressant :)
/jeppe

Senast ändrad:
J-rockner sa:
T wall har ett brutet nyckelben tyvär. Men grattis till JF och svenskarna som kom bra :)
Tror jag dom flesta vet.. men menar inte jeppenator att Tanner gav bort platsen till honom för mt. snow?
Men annars kul att se Jon på en ganska trevlig placering trots allt och HH lär ligga nr 1 eller 2 i total listan va? Sjukt bra isånna fall

Senast ändrad:
aaa najs. grattis till JF. han brukar ju inte vinna så mycke så extra creds till honom. najs att ha 2 svenskar bland top 10

Tom Wallisch vet jag har ett brutet nyckelben.. men han deltog ju i pipen, och var lovad en plats i slope? så som jag förstått det?.. hm?.. mystiskt

NeeWTF sa:
J-rockner sa:
T wall har ett brutet nyckelben tyvär. Men grattis till JF och svenskarna som kom bra :)
Tror jag dom flesta vet.. men menar inte jeppenator att TJ gav bort platsen till honom för mt. snow?
Men annars kul att se Jon på en ganska trevlig placering trots allt och HH lär ligga nr 1 eller 2 i total listan va? Sjukt bra isånna fall
Aha bra att DU vet men för dom som INTE vet så är det väl rätt bra då att jag upplyser dem? ....

Go sammy.

NeeWTF sa:
J-rockner sa:
Tror jag dom flesta vet.. men menar inte jeppenator att TJ gav bort platsen till honom för mt. snow?
Tanner gav sin plats till Wallisch, ingen aning om man fick göra så..

Fan, jag hade hellre sett tanner i slopestyle än wallisch!

Edit: Inte TJ som gan bort sin plats...

Senast ändrad:
kul att det går bra för henrik och jon, och bra att någon uppmärkammar dew tour.

tycker att freeride kan komma med lite nyheter om detta efter varje stopp. jag tror iaf att många tycker det är intressant.

rudil sa:
kul att det går bra för henrik och jon, och bra att någon uppmärkammar dew tour.

tycker att freeride kan komma med lite nyheter om detta efter varje stopp. jag tror iaf att många tycker det är intressant.
aa det e najs. kan inte våran jeppenator fixa lite info om varje stop???

Prelims (Semi) resultatet.. Oscar var nära ta en plats med andra ord!

1st – JF Houle – 86.67
2nd – Per-Kristian Hunder – 82.33
3rd – Nick Martini – 78.33
4th – Sammy Carlson – 77.00
5th – Mike Riddle – 76.67
6th – Philip Casabon – 75.50
7th – Alexis Godbout – 75.17
8th – Jon Disson – 73.50
9th – Charles Gagnier – 72.17
10th – TJ Schiller – 72.00
11th – Oscar Scherlin – 71.50
12th – Simon Dumont – 71.50
13th – Anders Backe – 70.83
14th – Russ Henshaw – 69.83
15th – Gus Kenworthy – 65.67
16th – Derek Sprong – 64.67
17th – Banks Gilberti – 63.83
18th – Sean Jordan – 63.83
19th – Sean Logan – 62.33
20th – Byron Wells – 62.17
21st – Antti-Jussi Kemppainen – 60.83
22nd – Karl Fostvedt -60.50
23rd – Matt Margetts – 60.50
24th – Matt Walker – 59.17
25th – Colby West – 56.00
26th – Tucker Perkins – 53.00
27th – Sean Decker – 51.67
28th – Peter Olenick – 30.00

"Highlights ensue: Jon Olsson stomped his double cork 12 and Nick Martini landed a switch 10 that can only be described as be-you-tee-FUL!"

Ska bli kul att se Jons 12:a på bloggen :D

Och skrev visst fel på Tanner/Tj.. Men chill J-rockner, skrev "NOG de FLESTA"!
Men som sagt kul för svenskarna..

Senast ändrad:
Olenick sist? haha inte bra för hanns sakta dalande karriär.. :/

Jon, dubbel cork 12???! det va som fan! hörde att colby west också övat in dubbel cork 12an nu.. shit, det börjar lika tvspel nu. farligt!

AJ kemppainen kom 21a? han tror jag kommer bli stor snart, hört mycket om honom! han är craazy.. synd att de inte gick bättre för han så man får se lite mera uppcommers! börjar bli utdraget med alla gamla stofiler som vart med sen sportens begynnelse! kul med lite nya talanger som är med och utmanar! :)

Senast ändrad:
4front sa:
rudil sa:

joo det går också bra, men det känns mer seröst av freeride och lägga upp en nyhet med lite text, resultat och nån bild. :)

rudil sa:
4front sa:
rudil sa:

joo det går också bra, men det känns mer seröst av freeride och lägga upp en nyhet med lite text, resultat och nån bild. :)
Om du jattegarna vill ha ngt seriost kan du alltid ga till newschoolers

jag tycker ändå att det var lite synd att Jon "bara" kom 9a... han bukar ju vara högre upp i listorna, am i right? btw bailade han eller ngt?

Här finns videon på Top 3..
Vinner ju antagligen på sitt sjuka railande! Inte alltid man ser de... de är slopestyle de:)

Tyckte jon sa i sin videoblog att han skulle köra ganska lugnt eftersom han bara ville gå vidare tills nästa stopp. Eller ere jag som missuppfattat allt?

props till HH som kör sjukt bra ;) sen är de alltid kul att ynglingarna som godbout o brown osv som fortsätter hålla sig i topp :)

Sjukt att Bobby Brown sätter switch Kangaroo! :O

"Bobby pieced together an amazing second run consisting of a switch 900, rodeo 630 off of the cannon box and wrapping things up with another switch 900 to switch kangaroo flip with a SICK japan grab. That's right, Bobby's grabbing switch doubles."

är det bara jag som tycker att de va sämre kvalite i genomsnitt på andra stoppet?
kanske för de va mindre hopp, men det blåste ju fett mycket första också:S

fett segt att man inte får film finalen!!!!!:O

Setermaan sa:

"Bobby pieced together an amazing second run consisting of a switch 900, rodeo 630 off of the cannon box and wrapping things up with another switch 900 to switch kangaroo flip with a SICK japan grab. That's right, Bobby's grabbing switch doubles."
vart htitade du detdär?

jeppenator sa:
Setermaan sa:

vart htitade du detdär?
http://community.freeskier.com/articles/article.php?article_id=3232

Där står de nator! Men som jag skrev lite längre upp att Jon satte en 12:a lär väl vara skit snack va? läste de på allisports

jon körde dubbelcork 12.. om jag såg rätt.. vet att han övade den på bosön innan winterjam?

samma me colby west, han har också börjat rycka dubbelcorks!

fast, nu när jag tänker efter så tror jag jon sa i sin videoblogg att han körde sw dubbelcork.. inte dubbelcork 12

Tillbaka
Topp