Digital videokamera

JesperH

Ny medlem
Digital videokamera
Halloj

Tänke köpa en digital videokamera nu. vad bör en bra kamera för filmning av skidåkning ha för funktioner? det ska va för filmning utan stativ och ska kunna funkar att man åker å filmar också. den ska inte kosta 200 000 spänn å va 20 kilo tung heller.

tacksam för svar

Digital videokamera
Tänk på att inte köpa en för liten kamera! Det är bra att ha så stor lins som möjligt! Dels för att varje rörelse inte blir lika skakig då och dels för att lite skit på linsen inte tar upp hela skärmen sen! Bra bildstabilisator är ju inte så dumt att ha heller...

En kamera med 3CCD ger oftast mycket bra bild... Kostar i och för sig lite mer än de med 1CCD, men det går att få tag på för skapliga pengar.

En annan viktig grej jag tycker att du skall ha är analog-in! För då kan du koppla in hjälmkameror och liknande! Även om du inte har tänkt att göra nåt sånt nu så är det grymt kul att ha den möjligheten! Jag har inte analog-in på min kamera och det är det jag saknar mest! För övrigt bör du absolut ha DV-in så att du kan köra tillbaka filmen till kameran efter att du har redigerat! Blir mycket bättre kvalitet!

Lycka till!

Digital videokamera
Håller till fullo med föregående talare fast med lite tillägg. DV-in/ut naturligtvis ett måste, likaså analog in. Köp en kamera av ett erkänt märke. SONY och CANON gör bra. Jag har Sony PC09. Den har dock slutat att tillverkas men en uppföljare finns. Uppföljaren ligger på ca 10 tusen. Fråga efter uppföljaren på PC09 så fattar säljaren vilken det är. Jag är riktigt nöjd med min. Den har legat i ryggsäcken i drygt 100 snowboard dagar och funkar än.

Digital videokamera
Jag har kollat runt lite och det verkar som om analog in och DV in verkar bara finnas på lite dyrare saker, speciellt analog in. Vad har man dem grejerna för egentligen? Lite mer detaljerat

Digital videokamera
Har en JVC med analog in och DV-in. GR-DX55e. Har rätt liten lins men kostade 6500sek. Inte illa tycker jag. Lillebror till den kostade femtusen men där var inte Analog och DV-in. Har inte sett resultatet av filmningen mer än på TV, får snart en ny dator med redigerigsmöjligheter men det verkar bra. Gudd lack!

Digital videokamera
DV ut måste du ha för att få filmen in i din dator för redigering. DV in måste du ha för att få tillbaka den färdiga filmen till din kamera. Analog in är inget måste, men det är bra. Med den ingången kan du spela in saker som inte är digitalt till din digitala kamera. T.e.x Från TV, från gammla icke digitala kamror, koppla in hjälmkamera. Med tanke på hur ofta man köper kamera så skall man inte vara småsnål. Köp en riktig med rätt funktioner med en gång så slipper du byta om 2 år.

Tillbaka
Topp