Digitalkamera

Signelinho

Ny medlem
Digitalkamera
Hejsvej!

Är nu på jakt efter en digitalkamera och eftersom mina kunskaper på det området är ytterst begränsade så ber jag härmed om råd.

Är det någon som har en kamera att rekommendera?

Jag absolut inget emot utan är snarare för att köpa en begagnad kamera för att få ner priset.
Vart kan man göra det???

Kameran som jag är ute efter ska ha ganska schyssta bildegenskaper och även kunna spela in korta filmer typ 10 min. Det är ingen proffskamera jag är ute efter det ska ni ha klart för er, men gärna ganska skarpa bilder.

Den ska helst inte kosta mer än 2000-2500, och eftersom dte inte är så mycket pengar i dessa samanhang så tänkte jag att begagnat kan vara en bra ide.

vg svara!

//MVH Johan

Digitalkamera
Du får nog svårt. En digitalkamera som kan spela in
10minuer...det finns nog bara ett fåtal sådana
modeler...som snarare kan räknas som nån slags
hybrid.

Ganska bra bildkvalite: Det säger ingenting. Det du
måste fråga dig själv är: Ska jag skriva ut bilder?
Vilket format ska de utskrivna bilderna vara på?

Ska du kriva ut "förstoringar" så rekomenderar jag en
kamera på minst 3M pixlar, vil du ha möjlighet till
ganksa stora fÖrstoringar på A4-format o större så
ska du nog ha en kamera på minst 4M osv.

Jag har själv en kamera med 2M, vilket är fullt
tillräckligt för att ha bilderna på datorn och kolla
på, men även till att skriva ut bilder i A5 format.

Sen vilken modell du ska välja..där e det
svårt..fundera på storlek och funktioner..läs
rescensioner pä nåtet, tex www.dpreview.com (tror jag
det var) etc.
Kolla på nätbörserna efter beggade kameror...finns
mssor av utbud..

Lycka till

Digitalkamera
De kameror man kan spela in film på ligger i prisklassen 5000+ och de kan inte spela in mer än 30 sekunder. (i vissa fall 1 minut)

Du letar nog efter en filmkamera som kan ta stilbilder! (ska du ha en digital sådan kommer du nog inte mkt under 10 000)

lycka till!

//andreas

Digitalkamera
Nja mig veterligen finns det faktiskt en hybrid-kamera som "ska vara" hyffsad att ta kort med o som spelar in ganska mkt film oxå. Vet inga närmare detaljer dock o har inte läst nåra tester. Kan tänka mig att det är ngt som främst är inriktat mot barnfamiljer som inte har krav på kvalité så mkt, utan snarare vil ha ngt att filma och fota med.

Jag skulle dock rekomendera dig att köpa en digitalkamera för att fota om det nu är det du helst vill göra, o sen ha en HI8 som man kan hitta ganska billigt beggat, o sen om du filmar mkt fixa en DVkamera!

Good luck my friend! :)

///Sn0wRider

Digitalkamera
tackar!!! Har nu spanat in en canon as 300 tror ja att den heter. Klarar av att spela in 3 min film med ljud och har 3.2 megapixlar.
Nån som har erfarenhet av den serien över huvudtaget??

Snödjup

Tillbaka
Topp