Din bästa dag på skidor/bräda(och pulka etc.)någonsin!

Dekadent

Aktiv medlem
Din bästa dag på skidor/bräda(och pulka etc.)någonsin!
Blev inspirerad av en liknande tråd på ett annat skidforum och tänkte att visst har Freeride en sådan här tråd med. Det fanns tydligen inte, så därför startar jag en!

Kort och gott - beskriv den bästa dagen ni någonsin haft i backen!

Hur/när/var åkte ni?
Med vem åkte ni med?
Varför var just den dagen så löjligt bra? Kunde någonting varit bättre?

För min del var det den 13/2 detta år(plusminus någon dag pga. vacklande minne). Perfekt dump(lår/midjedjupt) med riktigt kall snö i Val d'Isére, en dag med endast liftburet samt en mindre 25-minuters boothajk på eftermiddagen.

Åkte med några av det sköna folk som jag jobbade/bodde med, runt en 4-5 pers var vi som fick spåra relativt ostört större delen av förmiddagen i perfekt snö(med bra ljus också!)och sen lägga säsongens bästa spår efter hajk under eftermiddagen. Faceshot på faceshot i naveldjup kallsnö i perfekt brant exponerad terräng en 300 fallhöjdsmeter, mmhmmm.

Tror att kombinationen av grymt bra polare, sjukt bra snö och riktigt bra åkning under 8 timmar plus en pommestallrik nertryckt i halsen medans man tar liften upp för mer puder är rätt så svårslagen. Över lag förmodligen bästa dagen i mitt liv.
Hade kunnat skippa att på första åket glömma dra ihop blixtlåset på byxorna och dra in 1 ton snö i understället(smått kyligt), men annars var det nog rätt så perfekt. Mer snö kanske? ;)

Så kom igen nu folk, leta fram någon alldeles speciell dag som finns någonstans långt bak i skallen och dela med er!

Tillbaka
Topp