Dirt hopp 2

Dirt hopp 2
hej jag undrar hur man får landningen hård i ett dirt hopp för varenda gång jag har byggt ett dirt hopp..har landningen vart för mjuk :(... jag skrev ett fel första gången... jag skrev: hur får man landningen mjuk när jag menar... hur får man landningen hård???

Dirt hopp 2
ta en spade o banka utav bara satan tills den e så hård du kan få den
sen så kör du på den o då plattas den till mer o mer....den kmr vara mjuk i börja
lr så gör du bara som me kickern
skriv här istället dom har mer koll på sånt där: www.swebikers.se

Dirt hopp 2
mm.. skriv på sweb istället ;P Men gör som Cr0y_HimselF säger, packa packa packa.. gå gärna på landningen också =) och om du har tillgång till en storspade/fjällräv så kan du sätta en lite mindre person i den och gå med spaden på landningen ;P

Dirt hopp 2
Det absolut bästa måste ju vara att låna en "padda" tror jag det heter. En sån där bensindriven vibroplatta som används vid mindre vägbyggen och markarbeten. Kolla med kommunen eller med ngn mark/väg-entreprenör.
Annars kan man nog testa med att blanda vägsalt (jag tror att det är kalciumklorid och inte natriumklorid som man saltar käket med) med vatten och hälla på. Vägsalt används för att "binda ihop" grusvägar på sommaren så att de inte dammar så in i h-e. Det blir i alla fall en hård yta på grusvägar när de har saltat. Kanske kan funka..
Som ett sista och urbota fjantigt alternativ kan du, om du har en heterosexuell landning av manligt kön, ta dit en snygg/sexig tjej och be henne dra av sig kläderna. Det borde göra landningen hård!! =)

Dirt hopp 2
jaha.... vad f** snackar du om egentligen? de e som att "Detta är juh ett skid/snowboard tänk om nån börjar prata om strumpor" xD

Dirt hopp 2
Ett tips kan vara o ta lite grovt malet grus.. och lägg ett hyffsat lager relativt högt upp på kicken. På det dräper du dit lite jord och sand eller vad du själv tycker är mysigt.. och sen krigar du ner skiten stenhårt med en stor fasansfull skyffel! det gjorde jag och det funkade förskräckligt utomordentligt! enkelt o effektivt helt enkelt, utan "paddor" och eventuella dumprar vilket inte alltid är så lätt att få tag i! åver!

Dirt hopp 2
Det pojken_fran_bergen syftar till är att det är inte har någon som helst anknytning till skidåkning eller något liknande... Det är inte ens någon sorts snö inblandad!

Och varför frågar du på Skandinaviens största skidsajt om hur man bygger ett dirthopp? Du skall använda dig av ett bike-forum, typ swebikers som faktiskt är grymt bra. Och en anledning till att du inte har fått svar på ditt inlägg är att alla redan är trötta på en sådan fråga eftersom du antagligen glömde att söka på det forumet... NOOB!!!

Sådär, nu är jag lugn igen...

Dirt hopp 2
du jag har redan skrivit på sweb.com hehehehe och för att det
är många mountainvike åkare på den här sidan meed !!!!! så det s¨di nNOOB!!!!
nu är jag också lugn :D:P

Dirt hopp 2
Bygg upp så som du vill ha din landning.Ta en spade och slå på hoppet med en spade så att det blir en fin och
slät landning tills du inte årkar längre. Det här funkar bra:Ta ca ett halft mjölkpaket och ca lika mycket vatten
häll det i en kanna eller nått och blanda det lite.Häll det på hoppet dan efter eller nån timma efter ifall du vill få
ett bra hopp.När du har hält det på hoppet väntar du 5-10 min och ta din cykel och cykla på hoppet,då blir det
perfekt.När du har gjort det har du fått en perfekt landning och det är bara att börja hoppa.. lycka till. //dprtic

Dirt hopp 2
Det beror på vad du har för slags jord när du bygger och det är bra om den är lite fuktig. sand- och grus aktig jord är svåra att få hårda. annars äre bara att banka hårt med spaden och hoppa några gånger och platta lite imellan hoppen och så ska du inte ha så "spetsig" kant på landningen för då rasar den lätt ihop om man flyger lite kort så ha ganska rund kan på den så håller den bättre. / Joar

Tillbaka
Topp