dirta med street bmx

dirta med street bmx
men jag undrar då om komponeterna är svagare då på en street en en dirt eftersom dirten får ju mer stryck medans streeten railar man och sånt med

dirta med street bmx
inga problem. enda skillnaden mellan en dirt och en street hojj är mönstren i däcken ungefär. sen kan man väl börja snacka om skillnader i geometri och sånt också. men de orkar jag inte.

dirta med street bmx
om du inte har broms på hojen när du kör dirt kan det bli problem. Eftersom då måste du skicka iväg cykeln om du ångrar dig på ett hopp och då är det inte så många cyklar som håller.

dirta med street bmx
det går min kompis har en fitbike och jag har en wtp och det går utmärkt

dirta med street bmx
Alltså en street-bmx är ju starkare. De utsätts ju för mycket större påfrestningar (platta landningar på asfalt mm). I dirt så är man ju smutt och alla ramar som är gjorda för dirt brukar vara lättare= ostadigare. Det är i princip ingen skillnad i geo en eller en och en halv grad hit och dit.
PS: om du har planerat att köpa en fuse 3 så köp något annat från tex childstore.se. Då får du mer för pengarna.

dirta med street bmx
jag har köpt en ny bmx en haro forum counterpart lite som har kosta runt 7 lax som är en street så då är väl det ingen skit cykel jag har antar jag

dirta med street bmx
nog går det och köra dirt med en street har en fitbikeco team park och jag kan köra dirt med den

dirta med street bmx
En street bmx har hållbarare delar en en "dirt" bmx. Det är bara och köra vad du vill. Förstås kan du köra dirt med den.

Tillbaka
Topp