diviga jibbers

Fillez

Ny medlem
diviga jibbers
Har du också märkt det? Du laddar på för ett hopp, testar 540n och halvvägs ner så hör du ut skrik, tittar bakom dig och en sopsäck kommer flygande med mittmonterade skidor och skriker : vadfan håller du på med !? här skulle jag köra!? Jag måste fan träna och bli bra, jag har en chans att bli stor det har fan inte du din jävla sopa!!

Med lite smått slitna sponskläder och ett argt uttryck tittar han på dig och åker vidare.
Det här är inget jag plockar ifrån den tomma luften, det här är saker som till och med jag varit med om, diviga jibbers som tror att bara för att man har kontrakt och drar switch 1080 så har man företräda i parken, de tror att de kan styra upp saker lite som de vill. Jag talar inte för alla jibbers, men kanske speciellt för de unga stjärnskotten.

En skidlärare i Åre tar sina ungar och ska försöka att få de och hoppa lite i parken, och när de knappt tar hoppen och kör tarftligt i pipen åker en lång kille, som drog switch 7a och man såg att han var proffs, fram till skidlärare och säger : Alltså jag fattar inte, varför tar du dina snorungar hit om de inte ens kan hoppa?

Fortfarande baserat på en riktig händelse, men inga namn nämnda.
Känner du igen sånt här? Jag vet åkare som jag åkt med innan de blev proffs och fick kontrakt med företag och filmer. De var sköna och trevliga, lärde gärna ut saker. Sen när de fick all den där uppmärksamheten av media och annat så blev de helt skruvade, diviga, nonchalanta, bara för att de är skidkändisar ska de behandla alla precis som det vill, frågar du mig tycker jag absolut inte att det här är rätt.

Jag ser så många jibbers i tidningarna som är jätte trevliga och glada, de lagar mat åt småsyskon och är allmänt gull med media. Men sen när man åker med dem i backen så blir de helt ifrån sig, bara för att ni är duktiga på skidor så tycker jag fan att ni ska flyga högt och snurra mycket men håll fötterna på jorden även när ni inte har skidor på er.

Jag tycker alla unga jibbers ska tänka efter hur de beter sig i backen, det håller inte i längden att vara skittrevlig mot med media och sen ett svin i backen. Jag vet att många äldre jibbare kan kontrollera det, typ jon olsson, men den killen är ju duktig på det mesta när det gäller skidor.

Säg vad ni tycker, freeride.nu.

diviga jibbers
Joo så är det väl men jag tycker samtidigt att ifall dom åker upp på t.ex kickern utan fart
och bara ska glida över den så har faktiskt den som hoppar företräde!
i vår skidbacke så glider så sagta att dom inte kommer över kickern,
å sen när dom glidit tillbaks så klättrar dom upp på den igen?
det är grymt störande så jag håller med 50/50 på det du sa

diviga jibbers
den kom inte upp på förstasidan, skrev en ny ville ha lite mer svar :) se vad folk tycker, de flesta verkade hålla med.

diviga jibbers
inte så ovanligt med jibbare som är diviga fast än att dom bara kan raila och dra 360 och backfilp

Senast ändrad:
diviga jibbers
"Av: Mtana | 2005-08-20 20:11 Citera
du balanselius försök nitta mig å joint!! alla kommer gå i mot dig! alla i åre!
annars så kan vi köra en battle i parken i åre!
den som vinner har rätt! om getto stillen å allt sånt!!!!

joint kan oxå vara med han är med gheeto teamet!

du kan fråga några fler om dom vill vara med i ditt o ghetto team så kan ja fixa några fler i ghetto teamet!:D"

https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=22263&p=2

Tillbaka
Topp