Djurnamn (Fågel)?

• Trådstartare Trådstartare BigAir
  • Start datum Start datum
Djurnamn (Fågel)?
rolf-lennart!!! observera att detta inte är ett påhittat dubbelnamn utan att jag vet en alkoholiserad fikus som heter rolf-lennart

Djurnamn (Fågel)?
Jag röstar för pippi (efter Astrid Lindgrens rollfigur)

För övrigt så måste du (bigair) ha bestämmd dig såhär efter nåra månader och nu vill jag veta...

1. Vad heter korpfan?
2. Vad va det hemliga priset?

Djurnamn (Fågel)?
Låter måttligt lamt att döda en vild fågel med en spruta? Vilda djur klarar sig ofta jävligt bra även om de skadat sig brutalt och kan leva ett någorlunda liv.. Så lägg dig inte i naturens läkeprocess nästa gång, det är mitt tips.

Djurnamn (Fågel)?
Christoffer_Aldell sa:
Låter måttligt lamt att döda en vild fågel med en spruta? Vilda djur klarar sig ofta jävligt bra även om de skadat sig brutalt och kan leva ett någorlunda liv.. Så lägg dig inte i naturens läkeprocess nästa gång, det är mitt tips.
Hmrmhmmm *harkel harkel*. Jag hade talat med en av sveriges bästa fågelexperter som är extra utbildad på just korpar. Vingen var av och den mådde inte bra, den skulle avlivas direkt enligt hon!

Djurnamn (Fågel)?
Döp inte korpen till Mumin om du inte vill att den ska förknippas med Tove Janson. Odens korpar heter Hugin och Munin ;-D

Bra att du avlivade den skadade fågeln, du förkortade lidandet.

Christoffer Aldell: Du får gärna utveckla ditt resonemang om "naturens läkeprocess" 8-O Har du tipsat många om den?

Mitt namnförslag är rätt och slätt "Krax". Om du är katolik eller gillar klättring kanske "Crux" är bättre.

Senast ändrad:

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp