död åt skiboards

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

freeride_nu

Aktiv medlem
död åt skiboards
jag funderar stenhårt på att starta en kampanj för att få bort skiboardare ifrån skidbackarna...
nån som är intreeserad??

död åt skiboards
Fan Nordin vilken idè. Jag lovar att stödja din kampanj.
Dala Power

död åt skiboards
Kriget är redan igång försök att bli vän med mig och du ligger i en snödriva och gråter tårar!!!

död åt skiboards
Varför inte låta alla åka på det de tycker är roligast?
Diskutera något vettigt istället.

Plein de neige

död åt skiboards
Hej alla riktiga skidåkare!

Skiboards är iof ganska iriterande men det finns en bra grej med dom, Snowboard åkare börjar åka på två plankor. Vilket betyder:

1. Dom går att omvändas, fast dom inte vågar hålla med om det.

2. Dom tycker att våra grejer ser coolare ut än deras, men dom fixare det inte med riktiga skidor så dom måste ha skidor i barnstorlek istället tills dom vågar sattsa på den riktiga varan.
Tillsut kanske man till och med lyckas vända över dom till den goda sidan..

:)

ride hard
Tack!

död åt skiboards
Kim din lilla nolla, tror du verkligen att snowboardåkare NÅGONSIN skulle börja åka skiboards? Det är bara små bögiga skidåkare som vill bli liiiite häftigare men inte vågar riktigt börja med snowboard. Istället klär de sig som snowboardåkare och börjar skutta lite i snowboardåkarnas hopp med sina gayblades. Smygbögar säger jag bara.

död åt skiboards
Fan vad bra ditt inlägg var!

Tack vare dessa "Skiboards" så går allt mer av detta pack så kallade snowboardåkare över till att åka på riktiga lagg.

När snowboard kom till sverige så åkte inte fjortisarna på dem för att det var kul utan de tyckte att när man åkte snowboard så vart man 125% ballare.

Dessa fjortisar vågar inte erkänna att skidåkningen är mycket roligare än att åka snowboard.

Nu har det ju kommit ett hjälpmedel och det är Skiboardsen, nu börjar trenden vända.

död åt skiboards
X-line din lilla ovetande bög, fattar du inet att det är av ditt släkte, de gamla trista skidåkarna som bögar sig på skiboards? Det är INGEN snowboardåkare som nånsin skulle sänka sig till den nivån. Jag utnämner X-line till forumets smygbög.

död åt skiboards
"Jag"?

Du kanske bara sitter ovanför Bigjumpen och ser på när skidåkarna gör feta hopp.

Du är lite avundsjuk på att inte du har skaffat dig ett par skiboards eller har inte jag rätt ?

Se på dem senaste xtreme tävlingarna inom quarter pipe och bigjump, Största delen som vinner och gör dem fetaste hoppen är skidåkare.

död åt skiboards
Vi hade skidtest i hemmabacken förra helgen och när jag dök upp i bigjumpet på salomons 1080 å sopade mattan med allt vad brädåkare heter.
(Dom tittar ganska mycket då)
Tillslut när jag åkt därifrån för att byta skidor så kom dom (brädåkarna alltså) ner till salomontältet för att testa Snowblades. Sedan kunde man se dom susa runt i backen på två plankor resten av kvällen, dock inte i Bigjumpet.

Så de så :)

död åt skiboards
Om du köper en riktigt bra skidfilm, den bästa som finns, och jämför den med en av de bästa snowboardfilmerna så kommer du förstå skillnaden.

Skidåkningenm har kommit en bit på väg nu efter att de för 2-3 år sedan blev "häftiga" och började göra grabs och vissa saker ser faktiskt lite imponerande ut. Fortfarande känns det lite illa ut när snowboardwannabees som åker och tar tag i skidorna i tid och otid, och gör snowboardtrick, inverterat och så vidare. Idén med skidor är själva åkningen trodde jag och inte åka i en pipe och böga sig?

Jag måste säga att skidåkarna idag är duktiga även om de ser lite "å-jag-är-så-jävla-snowboardig"-ut. Och förneka det inte, alla skidåkare vet innnerst inne att de 2-3 senaste årens utveckling inom skidor ALDRIG skulle ha hänt utan snowboard. Men dagens snowboardåkare är fortfarande skickligare i både pipe, bigjump och i många fall även när det kommer till friåkning.......

död åt skiboards
Ni talar ju lika mycket skitsnack allihopa! Sluta nu med dessa inlägg som sänker nivån på den här sidan så snart vill man ju inte ens gå in och läsa i forumet för allt skitsnack som står här! Ta och ge er nu va? Det finns vettigare saker att diskutera!

//Andyman

död åt skiboards
Men man får väl diskutera vad man vill på den här sidan. Ibland är det faktiskt roligare med meningsskiljaktigheter än bara hur man vallar osv...... Nån som håller med mig?

död åt skiboards
Jag håller fulständigt med dig. Det är ju precis sånt här som forumet är till för.

Föresten så tycker jag inte så illa om snowboardåkare som det kanske kan verka, faktum är att alla mina kompisar åker bräda. Det jag inte gillar är alla wannabies.

Angående den sk "newschool" trenden och "carving" trenden så skulle dom aldrig ha uppståt utan snowboardens intåg på det vita guldet. Så jag skulle vilja säga att vi skidåkare har mycket att tacka gubbar som Burton, Sims och alla andra inovativa brädåkare.

Tack!!!
/Kim

död åt skiboards

jag åker både snowboard,skiboards och skidor. det roliga är ju att blanda!
¨jag fattar inte varför jag gör det här inlägget överhuvudtaget men förövrigt anser jag inte att salomon gör skiboards, dom gör miniskiis som sjunker som sten när man försöker åka offpist och är alldeles för smala för att ge nån stabilitet i landningarna.

"go for line"

död åt skiboards
Men utan skidåkningen så hade inte snowboarden funnits över huvud taget... eller? Man kan tjafsa så här hur länge som helst, men vad det egentligen handlar om är att ha det kul i backen, och det vill väl både skid-som snowboard åkare.

Plus att Stenmark testkörde Elan carvingskidor redan på 70-talet, så det så...
Och jagvill även säga att jag åker allt utom snowblades när jag är i fjällen, så därför hatar jag ingen förutom såna som hatar mig...

död åt skiboards
Var det inte skiboard man skulle hata här???
I sånna fall är jag på, Skiboard måste vara det absolut fjantigaste som någonsin hamnat i en skidbacke ( till och med värre än monoski...)
När man konverterar en sån jävla skit sport som inline till alpint, då har dt ta mig faan gått för långt!!!
Det enda bra med skiten är att de inte direkt konkurera om pudret med oss riktiga skidåkare...
Titaniceffekten är ju ganska kraftig...!

See Yaa!!!!

död åt skiboards
kolla in en riktig skiboard innan ni börjar jiddra.
ni tror att alla är som salomons.
ta en titt på Atomic Ar, där har ni en skiboard.

död åt skiboards
Bra initiativ!
Gaybladesåkarnas krumma kroppar skall omvändas eller förgöras!
Jag retar ihjäl mig på dom!

don Danielo

död åt skiboards
jag tackar för att jag fått så många som tycker precis som mig...

nu gäller det bara att få ord till handling.....
det som skrämmer mig är att det jag vill göra är att utrota skiboards. hitler hade väl samma problem...
jävligt jobbigt.....fast skibords är verkligen ett problem för männskligheten..........

DÖ!

död åt skiboards
Säger som Jesper Rönnbäck om gayblades:
"Det är en på förhand dömd trend i stil med monoski.
Hoppas den dör en snabb och smärtsam död"

död åt skiboards
Jag känner mig helt borta! Vad är skiboard/gayblades? Snälla hjälp mig, så att jag också får vara med och tycka till.

$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$

död åt skiboards
hmm är skiboard är de modell större gay blades?
hmm twintip är de modellen större skiboards eller är ja ute å cyklar?
är ju smma skit allt

ska man åka på 2 skidor så är de telis som måste va det ultimata tycker jag

död åt skiboards
Ja för fan förbjud alla jävla snowblades/skiboards/gayblades. Och sen kan man förbjuda de där satans hasch-pulkorna också. Och när man ändå är i farten, så kan man ju förbjuda normännens trams också. Det måste ju vara typ hundra år sedan man kom på att det går bättre om hälen sitter fast.

Något annat som jag stör mig på är sådana där jävla pistskidor. Förbjud skiten! Allt under 75mm i midja borde vara olagligt. Det samma för allt över 90mm. Man ska fan inte få köra på något annat än 122/85/110. Gör man det är man fan ingen riktig skidåkare.

Sen borde man förbjuda en massa människor på berget också. Barn är bara ivägen, och gubbar och tanter över 35 har inte i backen att göra. Över huvudtaget borde inte tjejer åka skidor.
Sen har vi alla jävla utlänningar. Fan, backarna i alperna kryllar ju av dem. För jävligt. Ta bort dem.
Och har man inte pösiga brallor och oakleygoggles kan man slänga sig i väggen (eller i en glaciärspricka).

Är man inte....
...Fan, är man inte JAG borde man inte få finnas i en skidbacke!!!

död åt skiboards
Klimpen sa:
Hej alla riktiga skidåkare!

Skiboards är iof ganska iriterande men det finns en bra grej med dom, Snowboard åkare börjar åka på två plankor. Vilket betyder:

1. Dom går att omvändas, fast dom inte vågar hålla med om det.

2. Dom tycker att våra grejer ser coolare ut än deras, men dom fixare det inte med riktiga skidor så dom måste ha skidor i barnstorlek istället tills dom vågar sattsa på den riktiga varan.
Tillsut kanske man till och med lyckas vända över dom till den goda sidan..

:)

ride hard
Tack!
pff inte en chans att vi överlåter oss åt nåt som man måste ha två grejer under fötterna för att kunna hålla balans och nå stödkäppar, glömt de

död åt skiboards
Av: Primuskokarkaffe | 2000-01-12 15:19 Citera

"Nu tycker jag att det börjar bli dålig stämning på det här forumet igen. Låt folk åka på vad dom vill!"

Om han bara visste vad som skulle komma..

Senast ändrad:
död åt skiboards
???, reklam ??? Skiboarden slutade tillverkas i början av 80-talet så jag ber om ursäkt för att jag gör reklam för något som knappt går att köpa,, Lol

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp