Dödsångest i st anton!

calle88

Ny medlem
Dödsångest i st anton!
Tja allihopa! Jag och min polare sitter just nu i var bil(!) och skriver detta pa min bärbara dator. Vi är vid vattnet och det är sviiiinkallt och jag har ingen känsel i mina fötter! Vi haller oss varma med öl och sprit som vi som tur ar har rejält mycket av, vi har nyss lyckats bedöva bort kylan.

Finns det nagon som har plats över at oss tva och all var alkohol?

Planen just nu är att sova i bilen och vi vägrar lämna underbara St Anton pga att vi inte har nagot boende (Vi dör fan hellre)... Hör av er snarast innan vi avlider

/Carl och Marcus

Senast ändrad:
Dödsångest i st anton!
Kör hårt! Spring upp för bergen för att hålla värmen!

Håller med alla andra, nån måste väl ha lite plats några dagar tills de hittar något?

Behövs mer Couch Surfing på Freeride, fler än jag som vill se en funktion liknande liftningsavdelningen?

Dödsångest i st anton!
Dag 2.

Nyss vaknat, sov riktigt fint inatt faktiskt! Kanske var pa grund av att vi hängde pa funky chicken innan och sag till att bli rejalt roliga i mossan samt att vi faktiskt har sovsäckar. =)

Nu ar det dags för inköp av säsongskort, mot den harliga nysnön som just nu dumpar! Efter det blir det jakt efter boende och jobb.
Som sagt, är det nan som har en soffa eller liknande ledig till oss i nagra nätter eller ett längre boende hör gärna av er! Kommer med uppdateringar senare om hur var jakt fortskrider ;)

/Carl o Marcus

Dödsångest i st anton!
Tack jeppenator för inlägget, vi har pratat med Magnus och Jennie o co. Vi ska höras av så vi for se vad det lider. Saker har börjat se lite ljusare ut på boendesidan, måste vara det härliga vädret idag. =)

Dag 3.

Efter en kall natt (Mycket kall för Marcus som har en leksakssovsäck) har vi haft det jääävligt gött i backen. Tog med triangaköket och tog sittliften som går upp till toppen. Kommer inte ihåg vad den hette, gick typ till toppen iaf.. är alltid en jättekö där..) Skråade direkt åt höger ut i offpisten och hittade en skön hylla där vi upprättade kök! I solen sittandes med härlig ravioli var helt underbart! Varmt var det också haha.

Enligt väderleksrapporten för nästa vecka är det snö på G! Minst 50cm. Gött, alltid nåt! Hoppas vi inte behöver snöa inne i vår kära turkosa freeridetaggade corolla!

ha de gött

Senast ändrad:
Dödsångest i st anton!
Fan folket. Hjälp de stackars grabbarna i nöd nu! Hade jag varit där nere så hade ni garanterat fått en golvplats hos mig:)

Dödsångest i st anton!
Tja allihopa!

Det har faktiskt i princip löst sig på boende sidan! Hittade äntligen en lapp på Mailbox här i St Anton angående ledig sängplats till "1 kanske 2". Tog kontakt och stack dit!
Så nu har vi faktiskt sovit här i 3 nätter! Ledsen att jag inte uppdaterat bättre.. Vi bor med några från australien, nya zeeland och UK så engelskan övar vi bra på. Sover 3st i en dubbelsäng och det är lite allmänt trångt men hur gött som helst. Får se hur länge de tillåter att vi sover så här för egenligen är vi 1st för många..
Det är ju iallafall varmt nu och vi kan använda en underbar spis istället för vårt trangiakök :) Vi bor på Haus Pies, ligger vid backen vägen heter Gastigweg. Skönt läge =)

Men om någon har något boende över så är vi väldigt intresserade. Bara att höra sig, oavsett om man bara vill ta en bärs ;)

Ha de fint, vi ses i backen!

Tillbaka
Topp