"Dödsrace"!, St Anton. Nu på torsdag!

EliasSaile

Ny medlem
Som rubriken säger!

Nu på torsdag den 14e möts alla St Antons skibums uppe på Schindler för att avgöra vem som är snabbast ner till KK, Vägen dit är valfri. Det som först lyckas beställa en öl har vunnit.

Starten går 14.30!

Vi ses där!

Sprid detta till alla ni känner!!

Sånt här är så jäkla hjärndött och livsfarligt... och helt fruktansvärt roligt!

Hade jag befunnit mig på någon alport hade jag tagit mig till Anton på något sätt och ställt upp, jag är sjukt bra på Chinese Downhill!

Hur många fallhöjdsmeter snackar vi?

Tips till förstagångsrace'are:
- Skruva upp bindningarna till minst 12. Du vill inte tappa skidor p.g.a. slag. Tro mig!
- Tejpa kläderna så att du blir mer strömlinjeformad. Baggy funkar inte...
- Valla och slipa kanterna. Det gör stor skillnad, speciellt kanter. Man vet inte vad som kan komma i vägen...
- Använd skidor med riktigt lite skärning, för ditt eget bästa.

Svårt med vägvalet...ska man dra ner i schndlerkar eller ta vanliga pisten mot valfagehr och snedda innan arlenmähdeliftenr??

Svårt med vägvalet...ska man dra ner i schndlerkar eller ta vanliga pisten mot valfagehr och snedda innan arlenmähdeliftenr??

Låter som en mesigare variant av Der Weiße Rausch, jag ä helt för tänket om det inte är för att det ska gå 14:30, kör start 16:15 så slipper ni köra ihjäl ett gäng barnfamiljer. Snabbast vägvalet är pisten runt ulmerhytte och genom steissbachtal, dvs det som man kör i Der Weiße Rausch, när det inte gå över kandahar. Lägger ni starten senare så är jag på. Kristiska biten kommer att vara schindler, efter det är det svåt att ta placeringar

tiden är 14.30 av olika anledningar
en av dom just för att det är folk i backen!
dvs. inte bara att straighta ner.

så nej, vi kommer inte att flytta tiden!
Det ska nog gå bra att vejja för diverse hinder, om du inte vill rejsa ner så ere bara att mysa ner och sen gå på after skin.

och JAA freddel alla är mycket välkommna, med eller utan öl ! =)
(beställ en vatten istället ;)

Som utomstående (som gärna ser helmetcam från racet efteråt...) tycker jag att det är jäkligt vettigt att lägga det 16.15.

Jag har varit med i två liknande race i Verbier (1800 f.h.m, och en lift!) och våra tidsalternativ var 10, 14 och precis innan liftstängning (vi ville ju inte knata p.g.a missad lift!). Då några jobbade skidskola vid 10 och vi hade en lift som stängde blev det 14. Det är ung. lika stökigt underlag som vid 16, men med mycket fler folk. Direkt på morgonen betyder lite folk och bra underlag, dvs. bra för alla. Efter liftstängning betyder lite folk och stökigt i backen, dvs. mer manligt och man utsätter bara sig själv för fara.

...och ni kommer straighta ner. Iaf. om ni vill vinna. Det blir att man spättar på rakt ner och kör kurskorrigeringar/McConkey-turns vid behov...

Senast ändrad:
En annan anledning till tiden är att det vore kul att tajma afterskin.
DVS alla är nere vid KK kl 15 och vi kan köra afterski i ett par timmar också

Bra med all kritik hörrni men ta gärna och arrangera ett annat race kl 16.15 också om ny anser att det blir så pass mycket bättre.

kul att det finns så många ohyggligt rutinerade som vet så mycket, men spar gärna på era enorma erfarenheter till andra trådar, här är det ingen som riktigt har någon nytta av det.
Det är ett klockslag och en plats, det är inte så mycket som behöver snackas om.. gillas det inte så skit i det. gillas det så VÄLKOMNA :)

kl 14.30 startar det.
ses där, kommer bli fett!

Det viktigaste är väll att så många som möjligt är med för att göra detta till en kul tävling? Du har en poäng att det är kul att hinna till after-skin men om det är många som vill köra 16:15 kan det kanske vara läge att flytta ändå?

Jesper: Det måste vara snabbare att svänga vänster på ski-routen innan arlenmähderliften så att man slipper det platta partiet efter Ulmerhytte

absolut lommasurfarn!

håller med.
Men jag vet inte hur många det är som vill ha det 16.15?
Jag tycker ändå att det känns som att de flesta verkar finna sig i den sagda tiden.

men vi kanske kan köra en liten kompromiss?
15.00?

Sånna har race verkar så jävla cleana! Skulle vilja vara med i ett.. Lite synd at tman sösongar i kläppen, blir inte så mycket döds över dödsracet, ja itne ens så mycket race :(

Jag åkte happy valley vid 3-tiden idag och det var inte mycket folk, är ju lågsäsong nu. Tycker inte 14:30 känns som ett problem, bara lite extra spänning med en och annan turist i backen

Det blir start 14:30 imorgon!

Vägen ner kommer gå i pisten runtom Ulmerhytte, alltså inte fritt vägval. Först ner till skidställen utanför KK vinner!

Jesper-am-Arlberg sa:
Låter som en mesigare variant av Der Weiße Rausch, jag ä helt för tänket om det inte är för att det ska gå 14:30, kör start 16:15 så slipper ni köra ihjäl ett gäng barnfamiljer. Snabbast vägvalet är pisten runt ulmerhytte och genom steissbachtal, dvs det som man kör i Der Weiße Rausch, när det inte gå över kandahar. Lägger ni starten senare så är jag på. Kristiska biten kommer att vara schindler, efter det är det svåt att ta placeringar
16.15? Tycker det verkar vara helt packat i pisterna då, halva berget som kämpar sig ner sista åket helt utan kontroll... fast kanske är annat när det inte är lov.

Herr Ohlsson från Malmö lyckades ta hem dagens race efter ett riktigt tight race med en omkörning bara ett par hundra meter ifrån målgång!

Tyvärr överlevde inget film/foto-material afterskin som precis avslutades!

daave sa:
Herr Ohlsson från Malmö lyckades ta hem dagens race efter ett riktigt tight race med en omkörning bara ett par hundra meter ifrån målgång!

Tyvärr överlevde inget film/foto-material afterskin som precis avslutades!
Naj, inte helt riktigt. Vår hjälmkamera överlevde en bit in i racet tills även den dog. De mest extrema sträckorna filmades ej.

Kolla filmen på youtube eller på vår blogg:
https://www.freeride.se/blog/stblogton/
http://blog.freeride.se/stblogton/

Senast ändrad:
Konstiga skidval i videoklippet, cirka 180 cm med uppböjd tail kan väl inte vara rätt verktyg för jobbet? Inga Squads, XXL, Monster 103 osv?

JL76 sa:
Konstiga skidval i videoklippet, cirka 180 cm med uppböjd tail kan väl inte vara rätt verktyg för jobbet? Inga Squads, XXL, Monster 103 osv?
Jag tippar på att folket tog de skidor som de ägde istället för att köpa nya skidor för ett race ;)

Carled sa:
Sånt här är så jäkla hjärndött och livsfarligt... och helt fruktansvärt roligt!

Hade jag befunnit mig på någon alport hade jag tagit mig till Anton på något sätt och ställt upp, jag är sjukt bra på Chinese Downhill!

Hur många fallhöjdsmeter snackar vi?

- Skruva upp bindningarna till minst 12. Du vill inte tappa skidor p.g.a. slag. Tro mig!
- Valla och slipa kanterna. Det gör stor skillnad, speciellt kanter. Man vet inte vad som kan komma i vägen...
Det där låter som säkerhetsåtgärder för den fege!

som tomtemann skrev användes skidorna vi hade =), låten heter Super Viral Brothers "Hot Chocolate + Polar Bear Rug (Dada Life Remix)".

Angånde vägvalet var alla tvugna att ta samma väg!

Totemann sa:
JL76 sa:
Jag tippar på att folket tog de skidor som de ägde istället för att köpa nya skidor för ett race ;)
Jag levde med nån slags uppfattning att bummare hade mer än ett par skidor, och de jag nämnde är inte direkt årets modell.

eff sa:
Carled sa:
Det där låter som säkerhetsåtgärder för den fege!
Det där är åtgärder som leder till vinst.
/Tvåfaldig och obesesegrad vinnare i Derby de Mont Fort (Verbier)

JL76, det var helt enkelt bättre förr.

Tillbaka
Topp