DPS Lotus 138

• Trådstartare Trådstartare nhj
  • Start datum Start datum

nhj

Ny medlem
DPS Lotus 138
Noen som har kjennskap til Lotus 138?
På hjemmesiden til DPS står det at dette er ingen resort eller skogsski. Funker den kun til storfjell??

Er det evt noen som har en 'rep code' til meg??
Takker!

DPS Lotus 138
Den kräver ju lite lössnö för att fungera på rätt sätt, men snö som snö, skog eller fjäll spelar nog ingen roll. Tanken med formen är ju att den skall låta åkaren bestämma, kortsväng eller långa svängar spelar ingen roll, och det tänket tycker jag går igen ganska mycket i Lotus 120, trots en "vanlig" form.

Här är en video där Stephan Drake åker på 202cm långa 138:or...
Lättsvängt eller?

2-metersversionen är väl tänkt att vara lite mer Alaskaskida, medans 192:an skall väl vara "vanlig" puderskida, och det är väl 192 man skall välja om man vill köra mycket skog.

Nojlas är som sagt mannen du skall snacka med, han vet mer om skidorna och kan ge dig rep code...

Senast ändrad:
DPS Lotus 138
nhj sa:
Noen som har kjennskap til Lotus 138?
På hjemmesiden til DPS står det at dette er ingen resort eller skogsski. Funker den kun til storfjell?
Ja det beror ju på vad man menar med stora berg. Men det är ju en ren puderskida, den suger hästpung i preparerad pist och pucklar men tar man det lite lugnt går det ok. I puder finns det knappt något bättre, den låter åkaren själv bestämma svängradie och flyter som en dröm. Men satsa på en 193 i flex 2, det är det bästa alternativet för "normala" berg.

DPS Lotus 138
Jag tycker det var jäkla otrevligt av dig Tobbe att inte byta lagg med mig när vi stod på toppen av toalettåket. Jag ville också bestämma svängradien själv, istället för att, ehhh, ja, vem är det som bestämmer den om man inte kör Lotus 138 =)?

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp