DPS Spoon 150

DPS Spoon 150
PNyberg sa:
SiSt sa:
Såg de för 1 år sedan, och han verkar ha gjort mkt på det året!
Jepp. Tenkte bare det var relevant for tråden. Det er ihvertfall et klarere gjennomført konsept, selv om jeg har problemer med å forstå de ekstremt smale tuppene.

Moralen er vel kanskje at det aller meste funker i pudder, så lenge det er nok bredde. Denne er jo fin:

Senast ändrad:
DPS Spoon 150
Hm.

De har ihvertfall fått maksimalt med reklame ut av konseptet. Slik det er nå ligner den mer på Surface Lab eller ON3P Pillowfight.

Sikkert vært et morsomt prosjekt å jobbe med, og resultatet sier vel sitt om at de mest ekstreme shapene på ski er i ferd med å forsvinne?

DPS Spoon 150
Ser ut som 138an!? Men har lite svårt att se hur den påminner om lab eller pillow som inte är r/r skidor? ;)
Spatula, praxis powder, arg etc

Grym video, älskade hur leket det såg ut och hoppas på att mina praxis pb's kommer ge mig den känslan i år

Senast ändrad:
DPS Spoon 150
kmio sa:
Ser ut som 138an!? Men har lite svårt att se hur den påminner om lab eller pillow som inte är r/r skidor? ;)

Grym video, älskade hur leket det såg ut och hoppas på att mina praxis pb's kommer ge mig den känslan i år
Tenkte mest på det lille som er igjen av konveksitet i sålen, men den ser jo ikke akkurat rev/rev ut heller. Mer som en 138 med mer innsving og tip-tail taper.

Litt morsomt at TBT ser ut til å bre om seg i diverse avarter på ski, særlig ettersom den opprinnelig var utviklet med tanke på ski, men endte opp i snowboard istedet pga skiindustriens konservatisme.

Sikkert en veldig god pudderski, men jeg merker jeg er litt skuffet over hvor konvensjonell den endte opp med å bli.

DPS Spoon 150
SiSt sa:
kmio sa:

Tenkte mest på det lille som er igjen av konveksitet i sålen, men den ser jo ikke akkurat rev/rev ut heller. Mer som en 138 med mer innsving og tip-tail taper.

Litt morsomt at TBT ser ut til å bre om seg i diverse avarter på ski, særlig ettersom den opprinnelig var utviklet med tanke på ski, men endte opp i snowboard istedet pga skiindustriens konservatisme.

Sikkert en veldig god pudderski, men jeg merker jeg er litt skuffet over hvor konvensjonell den endte opp med å bli.
Känns som att DPS med detta bara bekräftade att den första formen var precis så dålig som man kunde ana. Visst, de vann viss uppmärksamhet, men tycker att de i slutänden snarare undergräver sitt eget varumärke genom att ändra den så radikalt.

DPS Spoon 150
Passar mig utmärkt ifall de gör produktionsmodellen mera allround!

De första kommentarerna pa TGR verkar atminstone vara positiva:

"They are #3 on my "most mind blowing skis of all time" list, after skiing the K2 Totally Piste in 1998 and the DB Tabla Rasa in 2004(?).

Considering what they are they weren't too bad on groomers either. "

DPS Spoon 150
Enig med er, det började rätt galet och intressant men verkar ha slutat rätt konventionellt.
Är för övrigt ngt skeptisk till att lägga för mycket i den tgr tråden, rätt mycket spekulationer och kompis tester.
Jag ser ett litet dilemma är för dps och det är att marknaden 138an är i är väldigt liten, om spoonen inte går utanför det segmentet så kommer de kannibalisera på sin egen marknad. Knappast kommersiellt gångbart men kanske värt det ur r&d synpunkt. Blir icke desto mindre inrressant att se var de landar och önskar dem och oss potentiella kunder det bästa av lycka till! ;)

Tillbaka
Topp