DPS Wailer 105

AKvS

Medlem
DPS Wailer 105
Söker efter test av wailer 105!

Hur kan man jämföra deras flexindex? Vad innebär flex 2?

Har blivit grymt sugen på att beställa ett par då de verkar vara både lätta och schyssta.

Vem är det som har agenturen för dessa i Sverige?

/AKvS

DPS Wailer 105
Flexindex finns beskrivet på DPS's hemsida, men jag har för mig att det är ungefär som mjukare puderlagg, inte snorhårt alltså... Flex 3 är däremot styva, och bör endast funderas på då man vet med sig att det kommer gå fort. På flex 2 kan man mesåka, det går inte med flex 3, enligt Nojlas.
Wailern i flex 2 tror jag är väldigt lik Gotaman, fast lättare, vridstyvare och möjlig att få i längre längd.

Det finns ingen agentur i Sverige utan det är att beställa via deras hemsida, dock tror jag att Glisseur och Nojlas gärna hjälper dig på traven... Eller hur grabbar? ;-)

DPS Wailer 105
Tack för svar.

Har snackat med Glisseur och nu återstår egentligen bara de tråkiga b:na beställa & betala

DPS Wailer 105
Klart man kan mesåka på 3:an, jag har ju den! :P
Har visserligen bara kört lotus 120, men tycker inte trean är vrålstyv direkt.
2:an är väldigt mjuk, dock inte så mjuk som Pontoon eller HellBent, medans 3:an är i klass med dagens lite styvare fetingar. Min personliga åsikt är att det bara är treorna som gäller, såvida man inte fisåker...

DPS Wailer 105
bah... jag som nästan hade bestämt mig för 2:an. Byter skidor för att de jag har nu är för mjuka för mig (S-Lab Gun).

glisseur skulle skicka mig en tabell med referenser till de olika flexen.

hur är 2:an jämfört med pocketrocket eller B3 (eller ännu bättre S-Lab:en)? är det samma stuk?

hur är 3:an jämfört med klassiker som Völkl G4 och Head monster 85? Bredare såklart men flexet?

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp