DPS Wailer 112 RP - hur bra i skitsnö?

pAcmAn1

Aktiv medlem
Jaha....så har man gjort det igen. Köpt sig ytterligare ett par skidor utan att tänka hela vägen.
Tryckte på köpknappen i somras då det var pre-order på DPS och har nu ett par DPS Wailer 112.

Har åkt på dem en del och gillar dem men åker snart iväg på en ski-around och börjar fundera på hur bra de är i skitsnö (uppkört, puckligt osv). Kommer bara ta med mig ett par skidor så om det inte har snöat på ett tag i området så funderar jag om jag ska ta boomerangerna istället eller t.o.m. czar'en.

Så åter till frågan till er som ev. har erfarenhet - hur uppför dig sig i mindre optimala offpistförhållanden?

Tycker de uppför sig bra i stökig snö med tanke på den låga vikten (har Dynafit på mina så de väger inte mycket). De är ju inte värsta chargerskidorna men det är de inte avsedda för heller.

Jag har kört mina i ca 1,5 vecka i stanton nu i allt från riktigt bra förhållanden till ren skit. Jag är extremt nöjd än så länge. Jämför med ett par dps 120 och ett par dynastar pro legend som är mina tidigare skidor. Klart att de inte är lika stabila som dina czar, men de är roligare.

Utan att ens ha provkört ett par 112 så tippar jag på att dom går bättre i sämre snö än puder. Den där rockern måste bromsa något helt överjävligt.

Tycker inte dom är jätteroliga i hård uppkörd offpist. Men det är det väl kanske inte jättemånga skidor som är det. Men bara det är mjukare så går det fint. Jag funderar dock på att byta ut mina mot någon styvare mer dämpad skida just för åkning i risig snö. Men då tappar man ju andra egenskaper.

Tillbaka
Topp