drake el burton?

drake el burton?
Jag har precis fått min nya burton Johan163 och jag ska nog köpa ett par nya bindningar. Jag har ett par 32 boots.
Jag tänker lägga ut ca 2000 för ett par men jag vet inte vilka som är bäst.
Jag prioriterar detta:
1 hållbarhet
2 passform, hälgrepp och att man sitter fast bra.
2 styvhet
3 komfort, så att dom inte gör ont

Jag funderar på ett par drake limited (ungefär podium) förra årets eller årets burton mission. priset är ungefär det samma.
Jag vet att mission är en bra bindning men är drake limited bättre?

Jag är även sugen på ett par bent metal bindningar som också ligger i den prisklassen.

Är det nån som har koll på om burton är billigare i Frankrike?

drake el burton?
vart hittar du förra årets Drake LTD för 2000kr om man får fråga...

jag kör på et par podium och är riktigt nöjd. Styva, hög och skön bakappa, sköna straps...

drake el burton?
Om du frågar mig så har ju burtons remmar en tendens att paja rätt fort, men så har ju också burton en feeeet garanti... Själv kör jag på ett par Drake limited. Kanon! Grymma intällningsmöjligheter.

drake el burton?
Jag skulle välja Drake. Jag tycker att Drake ger lite mer för pengarna jämfört med Burton.

Men om du nu är sugen på ett par Bent Metal så tycker jag att de vore det bästa valet. Enkla, hållbara och riktigt coola!

Burton, liksom det mesta i snowboardväg är lite billigare i Frankrike än i Sverige.

drake el burton?
Jag har prövat BM, men det är några år sedan så jag kan inte uttala mig om dagens bindningar. Inga av Mervin Manufacturigs produkter har någon återförsäljare i Sverige för tillfället, men Prostuff i Göteborg skall enligt rykten direktimportera Supernatural. Det är nog i Frankrike du ska leta Bent Metal, alternativt Norge där Mervins grejer är rätt populära.

Tillbaka
Topp