drar till Nya Zeeland igen i sommar, ska ni med?

combatspenat

Aktiv medlem
Tänkte åka ner till Nya zeeland i sommar för att åka lite och skaffa mig isia status på brädan, skulle vara trevligt att ha någon att åka med eller någon att bo med. jaja hör av er om ni har liknade planer. tänkte bo i wanaka eller queenstown.. har inte bestämt riktigt än. hör av er.

tänkte vara där typ tre månader kanske så det passar bra för ett turist visum. och det kommer kosta en väldans massa jag räknar typ på 35000 eller så. men då är det 5000 på kurs avgifter så det måste man ju inte betala om man inte vill.

Vet du om det finns några chanser till att få något "jobb" därborta? Isåfall är vi 2-3 st som hakar på. Om det är en bra anläggning med grym park (enda kravet:) Vi har snackat länge om detta..

MVH
Christoffer

om du ska jobba måste du skaffa ett arbetsvisum.. eller typ working holiday eller någe. det är lite jobb att fixa det.. men det finns nog någe jobb flippa burgare eller någe i den stilen går alltid att få.

och det där med park. dom har ju SNOW PARK NZ! typ bäst i världen. så det duger nog =D en superpipe som heter duga =D två hopp linjer och massa rails och annat gött. lite så halfpipes ska de ha oxå och så brukar dom ha en q-pipe

OHOJJ! ingen som ska iväg till NZ i sommar? jag tänkte åka i mitten på juli sen stannar jag i tre månader... om ni ska dit någon gång under den tiden hör gärna av er så kan jag bjuda på en skön offpist repa eller en öl kanske =D

=) e lätt nyfiken på det där! jobbar här i sverige just nu men är inte sen att hänga på om allt verkar bra.

det här med ISIA låter väldigt frestande, men är inte helt med på hur det där funkar. vilka förkunskaper behöver man? har jobbat i schweiz vintern 05/06 som snowboard/skidlärare o gick spskursen steg 1 här i sverige för några vintrar sen.

men hör gärna av dig o berätta vad du har tänkt dig så kan vi snacka mer om det ju

nu är typ sista chansen. köpte liftkort idag och har kollat lite på flyg, men det verkar vara ganska fullbokat. men fan va gött med lite snö istället för denna otroligt äckliga värme! =p
längtar redan efter remarks-pipen. =D

Tillbaka
Topp