Dropthrough på Kahalani surf?

tobbelele

Ny medlem
Tja!

Finns det någon här som vet hur det skulle bli eller om det ens går att köra en droptrough på kahalanis bräda surf?
Skulle man i så fall kunna gå till deras butik och betala någon peng för att göra det åt en eller finns det verkstäder som kan fixa detta?

Jag kanske är helt ute och cyklar och att man förstör brädan genom att göra så. Såga gärna sönder mig och berätta hur det ligger till i så fall :)

Senast ändrad:
min polare droppade sin citycruiser. det funkar bra så länge man inte har allt för höga ambitioner. tänk bara på att garantin makuleras.

jhei sa:
min polare droppade sin citycruiser. det funkar bra så länge man inte har allt för höga ambitioner. tänk bara på att garantin makuleras.
Varför skulle man behöva sänka sina ambitioner för att droppa brädan?
Mina ambitioner är väldigt höga. Har ägt min första och ända longboard, kahalani surf, i 5 dagar nu och har redan kommit en väldigt bra bit om jag får säga det själv.

Vågar du riskera det så är det väl bara att ta den till en lokalt snickeri och be dom fräsa ur ett hål åt dig. Tycker dock att surfen är stabil nog med det är väll en smaksak.

ErikGranli sa:
Vågar du riskera det så är det väl bara att ta den till en lokalt snickeri och be dom fräsa ur ett hål åt dig. Tycker dock att surfen är stabil nog med det är väll en smaksak.
Letar väl egentligen efter någon som har egen erfarenhet av detta. Om det blev skönare flöde i brädan/lättare att kicka upp den. Annars har du rätt, brädan är väldigt stabil och jag diggar den som fan, men har fått någon grej för droppade brädor, känns så fett att åka på :)

tobbelele sa:
jhei sa:
Varför skulle man behöva sänka sina ambitioner för att droppa brädan?
Mina ambitioner är väldigt höga. Har ägt min första och ända longboard, kahalani surf, i 5 dagar nu och har redan kommit en väldigt bra bit om jag får säga det själv.
säger inte att man behöver sänka sina ambitioner. menar bara att det inte blir en dh bräda. funkar ett bra tag dock:)

har inte provat eller så men jag skulle tro att nosen och tailen är för bred. risk för feta weelbites

Pe_er sa:
har inte provat eller så men jag skulle tro att nosen och tailen är för bred. risk för feta weelbites
Japp tittade lite på det idag och det ser faktiskt ut så tyvärr. Dock behöver jag inte oroa mig för det längre. Var ute och slajda imorse och såg inte en grusfläck som kom framför mig. Brädan flög iväg och jag slog sönder foten. Läkarn sa minst ett par månader på kryckor, vi får se hur det går..

Tillbaka
Topp