sebastian_p
Ny medlem
Dubbelflippar?
varför är det en så sjuk hype angående dubbel flippar just nu?
Niklas Karlström gör också dubbelflipsebastian_p sa:öööh.. om inte jag har fel så är det bara Jon wilson o wester som håller på med det?
det e de som e så roligt att 2 svenska åkare kan påverka i stort sett hela sverige..
gå er egen väg och kom på ngt nytt istället..
kolla bara snowboard åkningen dom slängde dubbel flippar för flera år sedan.. och nu gör de bara dubbla bakåt när de latchar..
dessutom gjordes subbel flippar för flera år sedan i t-ex skid filmen Tee time
håller facktiskt med dig..sebastian_p sa:hehe ja bor i Åre så ja..
Nä förlåt karlstöm också men han kör dubbla raggare de e fett..
jag påstår inte att alla ska göra sw 10 tvärtom..
varför inte börja gå mer på stil en haffsiga saker som man bara blir snurrig av att titta på?
kan ju försöka med dubbel corckar istället eller gå tillbaka lite som snowboard åkningen..
t.ex. jag vet utan tvekan att pep's 90 till 270 är mycket svårare..
Grejjen e att dubbel flippar har ju egentligen inte så hög svårighets grad om du tänker efter..
Freestyle åkarna hade piskat alla i alla tävlingar om de hade varit med.. dom kan ju snurra o flippa ngt så sinnesjukt mer än de andra newschool åkarna som gör det.. eller hur?
Håller med om att man borde gå mer på stil än på grejer som är grymma att lägga, tex dubbelflippar eller en dumsurrad 1620.. Och vissa tävlingar har som tur var börjat dömma in stil i det hela också...sebastian_p sa:hehe ja bor i Åre så ja..
Nä förlåt karlstöm också men han kör dubbla raggare de e fett..
jag påstår inte att alla ska göra sw 10 tvärtom..
varför inte börja gå mer på stil en haffsiga saker som man bara blir snurrig av att titta på?
men det var ju bara sinnessjukt, utan sådär lång airtime hade det dock inte alls funkat...sebastian_p sa:t.ex. jag vet utan tvekan att pep's 90 till 270 är mycket svårare..
Håller med där också... som exempel kan vi ta Rory Bushfields sw dubbel back i trailern till nya MSP filmen, visst är det ett snyggt trick men med nog stort hopp så blir inte svårighetsgraden så stor, ge mig hoppet han körde i och till sist sitter den nog..sebastian_p sa:Grejjen e att dubbel flippar har ju egentligen inte så hög svårighets grad om du tänker efter..
Freestyle åkarna hade piskat alla i alla tävlingar om de hade varit med.. dom kan ju snurra o flippa ngt så sinnesjukt mer än de andra newschool åkarna som gör det.. eller hur?
och rory bushfield, och jim johanssonrobint sa:Niklas Karlström gör också dubbelflipsebastian_p sa:öööh.. om inte jag har fel så är det bara Jon wilson o wester som håller på med det?
det e de som e så roligt att 2 svenska åkare kan påverka i stort sett hela sverige..
gå er egen väg och kom på ngt nytt istället..
kolla bara snowboard åkningen dom slängde dubbel flippar för flera år sedan.. och nu gör de bara dubbla bakåt när de latchar..
dessutom gjordes subbel flippar för flera år sedan i t-ex skid filmen Tee time![]()
Hur vet du att det är läskigt..?jeppenator sa:kanske inte de svåraste att göra.. men nått av de läskigaste!.. sen är dubbelvolter me stil sjukt nice!.. men inte dom som man bara slänger runt helt utan kontrolL!
westers dubbeflip va ju fin men dubbelcorken/wilsonflipen var i spretigaste laget...MaxHemmingsson sa:MÅSTE citera att westers och karlströms var lika snygga om inte snyggare!!!MaxHemmingsson sa:hyllengren sa:Allt som utvecklar sporten i är i mina ögon positivt... dubbelflipparna har hittils vart fula som fan men helt plötslig kommer jon och sätter en stilig sådan. klart det blir lite hype.
sen var ju inte årets joi bara ett battle om dubbelvolter utan det var också den sjukaste tävlingen stilmässigt jag någonsin skådat (och ja ja har bara sett filmer från tävlingen) så sporten verkarvar påväg åt två olika riktningar. I filmer kan vi ju garanterat räkna med olika 5/7 varianter med otrolig stil men tävlingshoppen verkar bli mer och mer "vågade"
nej.. för att de är för läskigt!! xDsebastian_p sa:Hur vet du att det är läskigt..?jeppenator sa:kanske inte de svåraste att göra.. men nått av de läskigaste!.. sen är dubbelvolter me stil sjukt nice!.. men inte dom som man bara slänger runt helt utan kontrolL!
har du provat på skis?
måste ju få reda på vad folket tycker...Einar_Lindgren sa:Att du orkar Sebbe
ja de finns inte så mkt att säga mer än ....SJUKT RÄTTFluffsurfarn sa:pk hunder är den åkaren som personifierar precis det jag o många andra är ute efter. han snurrar inte som en tok, han drar en 7a, kanske en 9a på sin höjd. men han gör det så cleant o hans grabar ser ut att bara kunna utföras av någon gymnast eller balettdansös eller någon annan utan leder.
stilen borde vara det viktigaste i tävlingar, men det kommer aldrig bli så om inte proffsen slutar snurra som tokar, både i spins o i flips. det är dom som sätter nivån på hur det ska bedömas. om 9 st drar switch 10 o en drar en switch 7 är det helt solklart att någon av switch 10orna kommer vinna, hur snygg sjuan än var. så vi kan sitta o tjata hur mkt vi vill att stilen ska räknas, men det är proffsen som måste se till att det blir så.
pk hunder är för mig den enda som verkligen går på detta, o även kanske colby west som drar switch cork 7 double plake rätt ofta. en sådan snubbe borde segra.
måste bara tilläga att om man snurrar som en tok, men gör det som tj schiller gör i sin switch 1440 så får man snurra hur mkt man vill. blir inte mkt snyggare än så. landningen satt bättre än vad många andra sätta landningen på t ex switch 10. det är sjukt.
style matters.
lyssna på den här killen han vet vad han snackar om!Fluffsurfarn sa:pk hunder är den åkaren som personifierar precis det jag o många andra är ute efter. han snurrar inte som en tok, han drar en 7a, kanske en 9a på sin höjd. men han gör det så cleant o hans grabar ser ut att bara kunna utföras av någon gymnast eller balettdansös eller någon annan utan leder.
stilen borde vara det viktigaste i tävlingar, men det kommer aldrig bli så om inte proffsen slutar snurra som tokar, både i spins o i flips. det är dom som sätter nivån på hur det ska bedömas. om 9 st drar switch 10 o en drar en switch 7 är det helt solklart att någon av switch 10orna kommer vinna, hur snygg sjuan än var. så vi kan sitta o tjata hur mkt vi vill att stilen ska räknas, men det är proffsen som måste se till att det blir så.
pk hunder är för mig den enda som verkligen går på detta, o även kanske colby west som drar switch cork 7 double plake rätt ofta. en sådan snubbe borde segra.
måste bara tilläga att om man snurrar som en tok, men gör det som tj schiller gör i sin switch 1440 så får man snurra hur mkt man vill. blir inte mkt snyggare än så. landningen satt bättre än vad många andra sätta landningen på t ex switch 10. det är sjukt.
style matters.
håller med, helt jävla rätt!stoffe_BigAir sa:lyssna på den här killen han vet vad han snackar om!Fluffsurfarn sa:pk hunder är den åkaren som personifierar precis det jag o många andra är ute efter. han snurrar inte som en tok, han drar en 7a, kanske en 9a på sin höjd. men han gör det så cleant o hans grabar ser ut att bara kunna utföras av någon gymnast eller balettdansös eller någon annan utan leder.
style matters.
Jag håller med BigAir. Vill se mer kroppsgrabar i filmer o tävligar! Hur snyggt är det inte o göra en backflip o sen hålla båda händerna på bakhuvudet =P !BigAir sa:Annars tycker jag det är fett stiligt med kroppsgraber. Ta på knäna, huvud axklar tå knä och tå osv