dubbelvolter

elias88

Ny medlem
dubbelvolter
hej, jag undrar om det är någon som kan ge tips om hur man gör dubbelvolter. vilken är bästa att börja med, hur ska man börja mm? skulle va kul å lära sig men jag har inte vågat...

dubbelvolter
NU gör jag double frontflip och landar på ryggen.
Det bara kommer liksom.
Testa ett par gånger att överrotera lite och tillslut så, när du känner dig redo , så bara gör du det.

dubbelvolter
Om du ska testa double front så kan du första göra en vanlig framåtvolt och sedan en sne (ungefär som en misty). Och double backflip är det bara att hoppa allt vad du kan, sedan kasta sig bakåt och snurra som satan.

dubbelvolter
Jag gjorde dubbel backflipp igår första gången på trampolin , men de gick lätt de kan du ju testa :D

dubbelvolter
när du kör dubble back så kan du först köra vanliga backflips men överrotera lite så att du landar på rygg! sen efter ett tag äre bara ta mer fart åsså göra likadant fast du drar runt den helt.när du kommit runt 1 volt och börjar komma in på andra så drar du snabbt åt dig bena och kryper ihop! så kommer du runt nästa åxå!

dubbelvolter
bara att exprimetera lite. jag kan 2 st på trampolin. dubbel framåt.- den 'är lätt . ta i allt och vissa säger att du inte ser landningen men det gör du så du hinner sträcka ut.

en annan. dubbel inveterad misty. du slår som en misty men när du vridit 90 grader kör du 2 sideflips och när dom är klara kör du en till 90 gradare och landar med huvvet mot trampolin

dubbelvolter
QuadMan sa:
lägg en massa madrasser o skit på mattan. då vågar man lättare
Helt rätt, professionella studsmattehoppare använder något som kallar inskjutsmatta, och så har de en passare som står uppe på mattan och hjälper till om personen ifråga skulle vara på väg att landa helt fel eller flyga av mattan. Om det var studsmatta du menade alltså!?

dubbelvolter
testade double back igår och jag landade på knänen.. det som gäller är att ta i och krypa ihop dig som satan tveka inte eller nått, man gruvar sig sopm satan men gör det bara.. :D

tihi

dubbelvolter
Gött med lite tips Gubbar!!! schyst!! är det inte nån som sätter typ dubbel bakåtvolt 360?

dubbelvolter
Gör som vi coola snubbar, snorta lite kontaktlim tillsammans med filen på morgonen, hota kabinjären på väg upp för valfritt berg attt öpnna dörren klicka i laggen tippa ut och ryck, du hinner garanterat.

Senast ändrad:
dubbelvolter
Be nån skjuta upp dig så du kommer ricktigt högt brukar vara lätast då så gör i varje fall jag på min dubbel front

dubbelvolter
Jag gör dubbel backflip på min matta när en kille ger mig först!
Testa att göra backflip rygg utan studs, om du klarar det så klarar du lätt dubbel med studs av en kompis=)

dubbelvolter
Det är bara att våga, jag skulle testa double back men de gick åt helvete. Ist för att gruppera hela tiden, så sträckte jag ut mej efter 1:a volten och landa på nacken. Hade ont i ryggen en vecka. Men sen va de bara att köra på igen. :D

dubbelvolter
jag övar på dubbel front och side nu, har problem med sista rotationen! sideflip är skönare att dubbla tycker jag, man har mer koll på läget då

dubbelvolter
testa dubbel back, det e en bra dubbel flipp att komma igång med, jag gjorde dubbel lincoln nästa direkt efter dubbel back, det är en bra utgångspunkt

dubbelvolter
man kan träna att landa tex. på ryggen inför dubbelbackflip sen är de bara å våga , alla dubbel volter ja kan kom med en gång förutom dubbelbackflip fast första försöket på de va ja 10 tror jag :P

dubbelvolter
Dubbel front känns mindra läskit tkr jag =] testade idag och landade på rumpan :D

dubbelvolter
ja har testat dubble backflip o ja gjorde första backflip o landa på ryggen nåra gånger. Sen kändes det som ja fick bra me höjd o då slängde ja mej bara bakåt allt ja kundee kom runt till knäna typ:P

dubbelvolter
jag testade double frontflip men när jag snurrat ett varv släppar jag typ automatsikt ut armarna så att jag landar på magen :P

dubbelvolter
dubbel front kan va bra att testa först. sedan vet man att dubbel bakåt är äckligast att lära sig i början, så efter att du kan dubbel framåt bra, kör på dubbel sidovolt.
Efter ett tag får du ett ryck en dag och bara bestämmer dig för att göra en dubbel back.
sen kan du alla tre formerna:).

Jag sätter alla tre btw :P.

dubbelvolter
dubbel front e bara att ta i! dubbel back är läskigare känn några gånger och landa på rygg sen kastar du dej och drar upp bena not bröstet och snurrar. klarar nästan side to misty.

Tillbaka
Topp