Dubbla skivor

baguette

Ny medlem
Dubbla skivor
Håller på att bygga ett nav med fästa för skiva på vardera sida. Tror ni att det skulle gå? Har ni några tips och ideer att ge?

Senast ändrad:
Dubbla skivor
Går nog ja.
Men du bör ha en satans kraftig gaffel också för den bromsverkan.
Sen måste du kunna fästa 2bromsok på nåt vänster (men det hoppas jag då verkligen att du tänkt på).

Dubbla skivor
Patrik_L sa:
Jeffa . Blir det ngn länk eller??
har letat som faan men hittar den inte...

Vet att det låg en annons på blocket för ett tag sedan. En snubbe sålde en hojj med dubbla skivor fram! Förstår själv inte poängen med att ha det. Man kan ju inte mer än att låsa framhjulet lixom...

Ska faan hitta den!!!

GePe eller Rocketchazer? Kommer ni ihåg annonsen???

Återkommer!

Jeffa

Dubbla skivor
jeffa sa:
Patrik_L sa:
Jeffa . Blir det ngn länk eller??
har letat som faan men hittar den inte...

Vet att det låg en annons på blocket för ett tag sedan. En snubbe sålde en hojj med dubbla skivor fram! Förstår själv inte poängen med att ha det. Man kan ju inte mer än att låsa framhjulet lixom...

Ska faan hitta den!!!

GePe eller Rocketchazer? Kommer ni ihåg annonsen???

Återkommer!

Jeffa
snubben som sålde den var en kille i min klass. sam burman

det nyper svinigt bra(:

Dubbla skivor
Slangar till samma handtag. hade jag tänkt köpa en vanlig T-koppling bara. Nu har jag svarvat två nav och svetsat ihopp dom. Så det tar sig sakta men säkert.

Dubbla skivor
Väldigt onödigt med dubbla skivor.

Om dh proffsen klara sig med en, behöver då Du två stycken?

Dubbla skivor
Technique sa:
onödigt tungt och onödigt mkt bromsverkan för dirt, och vem fan har frambroms i street och dirt nuförtiden?
Skulle själv inte vilja ha det men ...
Det behöver inte vara vettigt eller ens i närheten av att vara motiverat för att det skall vara roligt. Skönt med folk som skiter i vad alla andra har och bara svarvar på.

Dubbla skivor
Coolt och snyggt gjort. Men bra? Den ofjädrade vikten ska ju vara så låg som möjligt för bästa väghållning. Men vem bryr sej om ett par gram hit och dit när det gäller DH.

Dubbla skivor
Nej men det slog mig att det högra oket måste sättas bak och fram. Det blir ju inte lika snyggt. Men det får väll bli på det sättet. Har inga pengar kvar till att ekra fälgen. Då fästena för ekrarna på navet, har flyttat ihop sig. Så det kräva kortare ekrar. Men bara en tidsfråga innan det blir fixat.

Dubbla skivor
Det blir en stel gaffel. Funderar på att sätta oket upp och ner för att få till det med fäste. Men får se hur det blir. Ska fixa gaffel först.

Dubbla skivor
Du är en stöööörd människa!

Kolla Chainreactioncyckles! Dom har en "floodsale" nu och såg att dom hade massor av bromssaker om du behöver något.

Några nya bilder?

Tillbaka
Topp