Duckstanceteori

Duckstanceteori
Fischer gör pjäxor med Duckstance.

Skulle (med största ödmjukhet) vilja höra en förklaring till detta av alla skeptiker...

Någon? Hasse kanske?

Duckstanceteori
jeffa sa:

Skulle (med största ödmjukhet) vilja höra en förklaring till detta av alla skeptiker...

Någon? Hasse kanske?
Hahahaha kommer du med den nu? Har funnits ett par år(4?). Och det är ca 1-4 grader har jag för mig... Inget som märks om man jämför med den duck man brukar se på skidor.

För övrigt är det en trevlig pjäxa..

Duckstanceteori
Hasse_Lindborg sa:
jeffa sa:

Någon? Hasse kanske?
Hahahaha kommer du med den nu? Har funnits ett par år(4?). Och det är ca 1-4 grader har jag för mig... Inget som märks om man jämför med den duck man brukar se på skidor.

För övrigt är det en trevlig pjäxa..
Sjukt dålig förklaring till din skeptiska inställning. Eller rättare sagt ingen förklaring alls...

Duckstanceteori
Nope och du kommer inte få en heller då jag inte orkar diskutera detta nu...

Eller inte ens innan någon kan bevisa att det är bättre att köra duck för alla människor.

Trodde att vi hade kommit fram till att det passar några och inte andra? Och att det inte har betydelse på puderskidor och att Hendryx bygger skidor för pisten?

Över och ut och till sängen.... poffffff

Duckstanceteori
Hasse_Lindborg sa:
Nope och du kommer inte få en heller då jag inte orkar diskutera detta nu...

Eller inte ens innan någon kan bevisa att det är bättre att köra duck för alla människor.

Trodde att vi hade kommit fram till att det passar några och inte andra? Och att det inte har betydelse på puderskidor och att Hendryx bygger skidor för pisten?

Över och ut och till sängen.... poffffff
Ehhh okej???

Duckstanceteori
Fischer är ju inte ensamma om det väl?

Min summering av denna anksoppa är rätt enkel;

- en del upplever fördelar som att de enklare får ett högre tryck på innerkanten (då du redan har knät vinklat mot denna blir det lättare att lägga mer kraft på den *)

- en del tycker det är bekvämare

- en del får ont i knäna (skulle kunna vara folk som är lite lätt kobenta eller har väldigt raka knän, alternativt skulle det kunna vara "träningsvärk" för ovana muskler? Har hört att det var vanligt för några år sedan då man monterade bindningen på tvären över hela skidan då det blev mycket stora krafter, har också hört att det är färre med knäont med "nyare" varianten där man har tådelen centrerad och vrider ut hälen sas*)

- Det är osäkert hur stor vinkel som egentligen behövs (kanske är detta från person till person, kanske finns det ett visst spann av grader som är optimalt*)

Som vanligt, trivs du med det, kör hårt, gör du inte det kör hårt ändå. Duck eller inte, skidåkning är kul men man ska inte förkasta nya idéer innan man har gett de en ärlig chans. Må så vara fatskis, rocker, skärning, tredelspjuck, duckstance, omvänd skärning, hybridskärning/spann osv...

*Högst ovetenskapliga tankar och hörsägnar

Duckstanceteori
Men jag vill ju se Hasses läkarrapport som säger att det var p.g.a duck som hans knä pajjade. Hade varit intressant läsning.

Kommer den upp snart Hasse?

Tillbaka
Topp