duger kameran?

duger kameran?
Varför lägger du bara in en bild på kamerorna?!?!?! Lite produktbeskrivning skulle inte sitta fel

duger kameran?
Joo, jag tror att den duger.
För nästan alla systemkameror fungerar bra att fota rörliga bilder med, dom kan bli suddiga men jag tror ju inte de.
Har själv en Nikon Coolpix L3, de är ingen systemkamera men de funkar att fora sport med. ;)

duger kameran?
Köp den så märker du?

Nej men ärligt talat? Tror du att du kan få några seriösa svar om du lägger upp EN BILD på en kamera. Du har inte tänkt på produktbeskrivning? Kanske ska du skaffa fram lite information om märket? Hur ser deras utbud av olika objektiv ut kan du ju börja med, sen vad det finns för blixtar och andra tillbehör?

Kom tillbaka när du fixat lite mer info :)

duger kameran?
efter att ha sett bild på den så tror jag inte den funkar. färgen kommer skära sig till alla jibbers kläder, skidor, goggles osv. kameran kommer framhäva din ögonfärg å andra sidan, men det är inget att satsa på i backen eftersom man ofta bär goggles ovanpå synorganet. den kan även framkalla aggressioner hos trendnissiga jibbare som anser att den inte är estetiskt tilltalande eller är enligt uttrycket "so last year" ganska ute.

även märket fuji kan skapa förvirrning och bråk eftersom det påminner många skidåkare om japaner och dess galna kamikaze-inställning till allt. och eftersom skidåkare inte gillar att vara sämre än andra så kommer de försöka att slå sönder din kamera så att det ska leda till minskad pr för fuji. och genom detta minska intäkterna för fuji vilket kommer påverka hela japans ekonomi och till slut kommer japan att gå under och alla dessa kamikaze-åkare kommer försvinna. helt enligt de övriga skidåkarnas plan. så satsa inte på denna kamera om du är rädd om japan, eller om du helt enkelt vill överleva.

notera att jag drar dessa slutsatser efter att jag sett bild på kameran, om jag av ngn anledning skulle se den på riktigt eller faktiskt få reda på lite teknisk info kanske jag ändrar min åsikt relativt radikalt. over and out.

/ebba von sydow aka sofi fahrman

Senast ändrad:
duger kameran?
Ma1msten
Priset är inget någon i tråden bryr sig om utan tråden handlar om en jämförelse mellan mjuk och hård bräda....
Innan denna säsongen ( i början av den ) så proppsade jag stenhårt på riktigt hårda brädor...Får nog ändra mig lite här..För hårda blir för raka i lössnön då dem inte böjer igenom något. Även om du drar på med längden blir en FÖR hård tyngstyrd i lössnön. I pisten däremot kan jag iaf köra bäst på en metallplanka om det skulle vara så. Desto hårdare ju bättre.
Men om jag gör en jämförelse så tycker iaf jag att CustomX är för mjuk, nitro suprateam för hård, ride prophet lite för hård. En medelstyv bräda är helt klart att föredra i offpisten. Tillräckligt styv för att ösa på med och tillräckligt mjuk för att böja igenom i pudret.
Någon som vet vilken bräda man ska satsa på i detta mellan segment...?

duger kameran?
Rydellen sa:
Ma1msten
Priset är inget någon i tråden bryr sig om utan tråden handlar om en jämförelse mellan mjuk och hård bräda....
Innan denna säsongen ( i början av den ) så proppsade jag stenhårt på riktigt hårda brädor...Får nog ändra mig lite här..För hårda blir för raka i lössnön då dem inte böjer igenom något. Även om du drar på med längden blir en FÖR hård tyngstyrd i lössnön. I pisten däremot kan jag iaf köra bäst på en metallplanka om det skulle vara så. Desto hårdare ju bättre.
Men om jag gör en jämförelse så tycker iaf jag att CustomX är för mjuk, nitro suprateam för hård, ride prophet lite för hård. En medelstyv bräda är helt klart att föredra i offpisten. Tillräckligt styv för att ösa på med och tillräckligt mjuk för att böja igenom i pudret.
what? vad har det med kameran att göra?

duger kameran?
4front sa:
tja! jag funderar på att köpa den här kameran och jag undrar om den duger att fota skidåkning med den och lite smått och gått??

http://images.techtree.com/ttimages/story/Fujifilm-FinePix-S5000-fron.jpg
Kanske dags att något är lite seriös i denna tråd och faktist hjälper killen istället för at vara dryg och hävda sin kukstorlek?

Jag kollade på www.scandinavianphoto.se efter din kamera men hittade inte just denna, men det verkar vara en utgående modell. Men om du ska lägga ca 3000kr på en så pass avancerad kompaktkamera som du ej kommer kunna byta objektiv på, skulle jag rekommendera dig att spara någon månad till och köp en begagnad systemkamera! Du får en utan problem för 4-5000kr. Du kommer få ut så mycket mer av din kamera och ditt fotande på det viset!

Men heltklart är det en okej kamera för den prisklassen tror jag! Inga problem att fota polarna på skidor med den!

Mvh
Johan Ståhlberg

duger kameran?
thom8 sa:
Rydellen sa:
Ma1msten
precis jag undra vad kameran kosta.. :P

Senast ändrad:
duger kameran?
Fan va trött man blir på alla som klagar, det finns kanske faktiskt folk som har en liknande kamera som kan svara utan att ha en länk till en jävla instruktionsmanual för att kunna ge ett seriöst svar! Orkar du inte använda 3min på att googla så skit i att svara då, överlåt det till andra som vill!

Kan tänka mig att kameran har flertalet manuella inställningar vilket kompaktkameror oftast saknar. Av bilden att dömma ser det ju ut som du kan ställa in skärpa/zoom på objektivet och det är ju bra.
Men som någon här ovan sa, en begangnad systemkamera går att hitta billigt om tanken är att du ska utveckla dig med t.ex. nya objektiv m.m.
Men kameran du länka tror jag är en bra start, dels att lära sig med och utvecklas.

/Viktor

duger kameran?
Ma1msten sa:
thom8 sa:
Rydellen sa:
Ma1msten
precis jag undra vad kameran kosta.. :P
Buggelibugg...Jag skrev detta i hård vs mjuk opbrädatråden :D haha

Tillbaka
Topp