Swann Freestyle HD utmanare till gopro?

Defecto

Ny medlem
Har länge funderat på att köpa mig en gopro så man kan återuppleva de där perfekta åken när man väntar på snön som lyser med sin frånvaro för tillfället. Men annat har gått före den leksaken... Än så länge! ;)

Men det här är inte tänkt att vara en "ska jag köpa tråd" utan mer som allmän diskussion om den nya kameran Swann Freestyle HD som jag fick nys om för ett tag sedan. Då jag inte hittade någon tråd när jag sökte så skapar jag en ny helt enkelt.

Så vad tror ni om den här?
Liten artikel på svenska
Swanns hemsida

Jag tycker det verkar som att den kommer bli grym. Vad tycker ni andra? Någon som vet mer? GoPro-dödare? Patentintrång?

Har inte lika bra kvalle som gopro, ser plastig ut, många knappar vilket kan vara en bra sak.
Men det är nog de få knapparna och den höga kvallen som lockar många till att skaffa en gopro.

Nu när gopro har satt sitt namn på nästan alla sporter och professionella människor som utövar de så är det nog svårt att döda gopro.
skärmen är nog ett plus, trådlösa "record/stop" dosan är också ett plus, men gopro erbjuder samma sak för en liten extra peng.
Så länge swann inte kommer på ett sätt att få fram fler sätt att få fram bra kvalité och olika inspelnings-alternativ så ligger gopro och contour fortfarande långt före i utvecklingen.

Priset är lite lägre än vad en gopro/contour kostar med skärm och "record/stop" tillvalet men jag skulle nog ändå lägga ut 500kr extra för att få de tillvalen och bättre kvalité på mina inspelningar.

Vad baserar du dina åsikter på fnacke? Framförallt undrar jag hur du har kommit fram till att den har sämre kvalité.

Baserar mina "åsikter" på bilderna som är tagna på produkten dvs. den plastiga looken.
Deras "reklamvideo" på youtube ser ut som skit och är inte tillgänglig i högre format än 360p.
Priserna kan du jämföra själv genom deras, contours och gopros hemsida.
Ser själv att den kan spela in i 1080p och 8mp. De är bara bokstäver och siffror för mig tills jag verkligen kan se skillnaden. Att inte kunna se filmen i 1080p på youtube borde då vara ett stort _?_ för mig som alt. kund eller ett stort misstag i renderings-processen av företaget själv.

Senast ändrad:
Har hört att den ska var tillverka i Kina och säljs under annat namn i andra länder. Men vad tillverkas inte i Kina nuförtiden.

Antagligen som du säger. GoPro har sitt namn och är känd för att fungera. Bra med konkurrens så gör de förhoppningsvis en bättre gopro iaf :)

Ska bli intressant att följa!

Defecto sa:
Har hört att den ska var tillverka i Kina och säljs under annat namn i andra länder. Men vad tillverkas inte i Kina nuförtiden.
Du har helt rett i det. Husker ikke hvilken web side det er,men finnes hertfall en side hvor du finner det meste av elektronik inkludert gopro med andre navn til en mye billigere pris. I følge ryktene er det da nøyaktig samme produkter vi betaler masse for,men uten logoen som gjør at vi betaler masse masse penger! :D

fnacke sa:
Baserar mina "åsikter" på bilderna som är tagna på produkten dvs. den plastiga looken.
Deras "reklamvideo" på youtube ser ut som skit och är inte tillgänglig i högre format än 360p.
Priserna kan du jämföra själv genom deras, contours och gopros hemsida.
Ser själv att den kan spela in i 1080p och 8mp. De är bara bokstäver och siffror för mig tills jag verkligen kan se skillnaden. Att inte kunna se filmen i 1080p på youtube borde då vara ett stort _?_ för mig som alt. kund eller ett stort misstag i renderings-processen av företaget själv.
Okej, då vet jag!

Ole-Kr sa:
Defecto sa:
Du har helt rett i det. Husker ikke hvilken web side det er,men finnes hertfall en side hvor du finner det meste av elektronik inkludert gopro med andre navn til en mye billigere pris. I følge ryktene er det da nøyaktig samme produkter vi betaler masse for,men uten logoen som gjør at vi betaler masse masse penger! :D
Du tänker förmodligen på vuxendagiset dealextream, som även säljer kameran tråden handlar om. Länk
Betänk att de inte säljer några billiga kopior, utan det är samma saker utan märket.

Nu när vi ändå pratar om alternativ till GoPro kan man ju inte undgå att nämna Drift.

Kanske är läge för någon att sätta sig ned och skriva en artikel med en lite mer omfattande jämförelse över de olika alternativen såhär i julklappstider...

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp