Duger min cyckel i Åre?

Duger min cyckel i Åre?
Tack för det snabba svaret Mike.

Det var ju ungifär det svar jag räknat med. Nu kommer en fråga till, hur är det att cykla med en DH/FR-cykel som XC? Jag bor ju i det platta landskapet Södermanland och är i fullständig avsaknad av vettiga berg att åka i. Det blir ju mestadels XC liknande åkning för min del. Så frågan är ju om jag inte blir lite låst o jag nu säljer min Gary Fisher. Man kanske får göra så att man får köpa en cykel till.

//Larsson

Duger min cyckel i Åre?
Larsse sa:
Tack för det snabba svaret Mike.
Man kanske får göra så att man får köpa en cykel till.

//Larsson
Precis! Du kan aldrig få en cykel som är bra på allt... det är ju samma sak med exempelvis skidor.

När man börjar prata "all mountain", får man ju en hojj som är ok på det mesta men inte direkt bra på något.

Vill du kunna köra riktig dh - köp en dh hojj. Vill du dessutom kunna lägga in XC-pass, så komplettera med ytterligare en cykel. Om du dessutom vill dirta och leka lite så kan du dessutom köpa en bmx eller cruiser.

tre hojjar - tredubbelt så kul. Låter kanske som en klyscha, men "tyvärr" (för plånboken) är det sant.

[edit] stavfel

Senast ändrad:
Duger min cyckel i Åre?
ehh..? om du inte kört utför förut vad ska du i åre och göra...det lär juh gå ganska långsamt för dig, du kommer stanna alla som vill köra på. jag hade en scott yz3 som är hållbarare den pajjade efter två åk i flottsbro...men det e kul å cykla, så kör på

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp