zzzchrille
Aktiv medlem
Duke/Baron vs F10/F12 vs Fritschi
Hej ærade forum! Min tjej vill ha nya skidor i vinter (vem vill inte det…) och nu ska vi vælja bindning. Jag vill veta allt ni vet om ovan næmnda bindningar, exempelvis:
1. vad skiljer Baron och Duke førutom DIN?
2. vad skiljer årets Duke mot tidigare årsmodeller?
3. vad skiljer Baron/Duke och F10/F12? Gåfunktion, konstruktion?
4. vad skiljer årets Fritschi mot tidigare årsmodeller?
5. håller Fritschi Freeride måttet som alpinbindning i detta sællskap?
Jag skulle sætta hennes DIN på ca 6-7 med tanke på hur hon åker. Ær det någon som vet (alltså verkligen vet) effekten av att stællla bindningen i nærheten av ytterkanten på DIN-skalan? I min værld borde momentet vara linjært inom skalan. Anledningen till frågan ær just att Duken børjar på 6. Om ni vill rekommendera alternativt avråda från någon av bindningarna, motivera gærna varfør. Om ni har øvriga synpunkter om servicevænlighet, justeringsmøjligheter, hållbarhet, skistoppers etc tar jag gærna emot denna info.
Takk! /Christian
1. vad skiljer Baron och Duke førutom DIN?
2. vad skiljer årets Duke mot tidigare årsmodeller?
3. vad skiljer Baron/Duke och F10/F12? Gåfunktion, konstruktion?
4. vad skiljer årets Fritschi mot tidigare årsmodeller?
5. håller Fritschi Freeride måttet som alpinbindning i detta sællskap?
Jag skulle sætta hennes DIN på ca 6-7 med tanke på hur hon åker. Ær det någon som vet (alltså verkligen vet) effekten av att stællla bindningen i nærheten av ytterkanten på DIN-skalan? I min værld borde momentet vara linjært inom skalan. Anledningen till frågan ær just att Duken børjar på 6. Om ni vill rekommendera alternativt avråda från någon av bindningarna, motivera gærna varfør. Om ni har øvriga synpunkter om servicevænlighet, justeringsmøjligheter, hållbarhet, skistoppers etc tar jag gærna emot denna info.
Takk! /Christian