Duuude! Tanner åkt dit för röka

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
tompa ^^ tror att du är nått men frågan är ju om du vet om att et faktiskt inte finns 1 enda dödsfall som bevisats vara överdos av gräs..

alwaysCrash sa:
tompa ^^ tror att du är nått men frågan är ju om du vet om att et faktiskt inte finns 1 enda dödsfall som bevisats vara överdos av gräs..
Dock kan man ju dö på grund av gräs, även om det inte är av en överdos.

tompan14 sa:
xzimmit sa:
Faktum är ju att alkohol är bra mycket farligare än weed.
Enligt vilka studier?
Tror du verkligen att weed är farligare än alkohol? Hur mycket skrämselpropaganda har du tagit till dig egentligen?

Alkohol:
Du tappar omdömet. = Ingen skjuts hem från festen? JAG TAR BILEN! Ha oskyddat sex med den där tjejen? KÖR HÅRT!
Reptilhjärnan syns till mer och mer på vårat beteende. = Stötte han just till mig i kön? SMAKA PÅ JURGEN!
Hjärnan tar skada då vi dricker så pass mycket som vi gör.
Överdos är möjligt.

Marijuana:
Du blir avslappnad och njuter mer av mat, musik, filmer, m.m. Sannolikheten att vi går ut och misshandlar någon är mycket liten då man heldre är hemma och lyssnar på musik t.ex.
Överdos är INTE möjligt.
Förkortat närminne om man brukar det ofta.

Vad är farligast?

stighall sa:
tompan14 sa:
xzimmit sa:
Faktum är ju att alkohol är bra mycket farligare än weed.
Enligt vilka studier?
Tror du verkligen att weed är farligare än alkohol? Hur mycket skrämselpropaganda har du tagit till dig egentligen?

Alkohol:
Du tappar omdömet. = Ingen skjuts hem från festen? JAG TAR BILEN! Ha oskyddat sex med den där tjejen? KÖR HÅRT!
Reptilhjärnan syns till mer och mer på vårat beteende. = Stötte han just till mig i kön? SMAKA PÅ JURGEN!
Överdos är möjligt.

Marijuana:
Du blir avslappnad och njuter mer av mat, musik, filmer, m.m. Sannolikheten att vi går ut och misshandlar någon är mycket liten då man heldre är hemma och lyssnar på musik t.ex.
Överdos är INTE möjligt.

Vad är farligast?
Vet du hur alkohol påverkar hjärnan? Vet du hur marijuana påverkar hjärnan?

Att påstå att det inte är lika farligt att röka på för att "man sitter hemma och lyssnar på musik" är ju mer än lovligt intelligensbefriande...
Står man alltid i krogkön när man dricker? Får man alltid knulla om man blir full?

hahaha, tönt freeride användare! det är inte första gången han blir busted för det... synen på weed är inte de samma runt om i världen som i sverige. 80% av alla pro's röker period!!!!!!!!!!!!

Ställ er den här frågan då peabrains:

Varför är alkohol lagligt men weed är icke? Varken i europa eller usa..

tompan14 sa:
stighall sa:
tompan14 sa:
Enligt vilka studier?

Alkohol:
Överdos är möjligt.

Marijuana:
Överdos är INTE möjligt.

Vad är farligast?
Vet du hur alkohol påverkar hjärnan? Vet du hur marijuana påverkar hjärnan?

Att påstå att det inte är lika farligt att röka på för att "man sitter hemma och lyssnar på musik" är ju mer än lovligt intelligensbefriande...
Står man alltid i krogkön när man dricker? Får man alltid knulla om man blir full?
Ja jag vet hur alkohol och weed påverkar hjärnan.

Det jag ville få fram var att du blir varken aggressiv eller tappar omdömet av marijuana. Det är stor trolighetsfaktor att du får knulla och slåss då du är full. Sen att 14000 personer kör i rattfylla varje dag bevisar att du har fel och jag har rätt.

Tycker du borde glömma bort skrämselpropagandan din mamma har tryckt i dig och läsa på om ämnet istället.

I statistiken för "rattfulla" ingår alla som kör påverkade, dvs inte bara de som druckit eldvatten...
Marijuana är ett centralstimulernade ämne, hur man reagerar på det är olika och beror väldigt mycket på yttre omständigheter. För visst blir man trött och seg av öl med, men är man sugen på fest, glad musik och trevliga vänner så förstärks ruset åt det hållet.

Lagen är alltså skrämselpropaganda? Vad är enligt dig balanserad, nyanserad och väl underbyggd fakta då? Artiklar skrivna av lobbyister som vill legalisera sitt eget drogmissbruk?
Jag har aldrig varit i slagsmål, varken nykter eller full... Knulla har jag gjord i bägge tillstånden, bevisar det att jag har rätt och du har fel? Vet du var jag tycker, jag tycker att jag har rätt för att jag har lagen på min sida!
Tror du på fullt allvar att man har instiftat lagar bara för att jävlas med folk? Du kan väl inte allvarligt mena att det förarbete som man gjort inför lagstiftandet varit undermåligt?

Det som är lite roligt är att det bara är en person som har länkat en källa. Om ni vill bilda er en uppfattning om problemet kan ni se den här filmen!

http://blip.tv/file/1356143/

Fortsätt diskutera, kunskap är makt.

Coldis sa:

Det är en bra fråga. Det generella svaret är att alkoholen har funnits i våran kultur i årtusenden medan gräset inte funnits i den västerländska kulturen i mer än några hundra år.

Om alkoholen hade "upptäckts" idag så hade det inte varit någon som helst tvekan om att det hade blivit olagligt.

Det är svårt att narkotikaklassa något som är så kulturbetingat som alkoholen.

Vetenskapens värld i SVT sände för ett tag sen ett brittiskt program där de rankat de 20 farligaste drogerna.

"Det var den första brittiska vetenskapligt grundade utredning som gjorts om drogers farlighet, och den stämde inte alls överens med den allmänna opinionens åsikt." enligt SVT.

Programmet hittas här och var rätt intressant. http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=32313&a=1064495

Alkohol blev rankat som nr 5 och gräs som 11.

Det är faktiskt så att alkohol är farligare än gräs. Kolla på filmen The Union movie.

Alkohol är ett fettlösligt ämne som därför förstör hjärncellerna eftersom att spriten tar bort fettet runt hjärncellerna. Gräs däremot Binder till fett och kan därför stimulera hjärncellerna, studier har visat att Cannabis kan lindra chanserna att få alhzemiers och flera andra sjukdomar.

Det har aldrig varit ett enda dödsfall enbart pga cannabis. För att ta en överdos av cannabis måste man röka cirka 4500 jointar på 30 sekunder ungefär. Alkohol har det varit många dödsfall. Ta kaffe, det dödar mellan 1000 och 10 000 människor om året. borde man inte göra det olagligt?

Många som dricker alkohol blir väldigt aggresiva och t.ex. Drar hem och slår fru och barn. Av cannabis blir man inte aggresiv man blir glad och allt e trevligt.

Det där med snedtändning och psykoser har med stor del med att göra hur man e som person, en liten emo brud som sitter hemma och vill skära sig, det kanske blir större chans att hon vill skära sig om hon är hög. Men en glad jibber som är hög är inte så stor chans att han helt plötslig tar staven och trycker den genom huvudet, om ni fattar vad jag menar.

Det finns inget beroende framkallade ämne i cannabis som det finns i tobak eller kaffe. Däremot så får man vanan att röka.

Senast ändrad:
löjligt! låt han göra det han vill. tror inte att alla gangsta-kids kommer blazea weed bara för att Tanner gör det.

Att förbjuda något från naturen ÄR sjukt. Men att förbjuda något som gjorts i ett LABB är INTE sjukt.

Kan tilläggas att det även anses som en helig handling inom vissa kulturer. Ska vi förbjuda nattvardsvinet i kyrkan? Det skulle bli ett fuktansvärt liv om man gjorde det...

Senast ändrad:
tompan14 sa:
I statistiken för "rattfulla" ingår alla som kör påverkade, dvs inte bara de som druckit eldvatten...
Marijuana är ett centralstimulernade ämne, hur man reagerar på det är olika och beror väldigt mycket på yttre omständigheter. För visst blir man trött och seg av öl med, men är man sugen på fest, glad musik och trevliga vänner så förstärks ruset åt det hållet.

Lagen är alltså skrämselpropaganda? Vad är enligt dig balanserad, nyanserad och väl underbyggd fakta då? Artiklar skrivna av lobbyister som vill legalisera sitt eget drogmissbruk?
Jag har aldrig varit i slagsmål, varken nykter eller full... Knulla har jag gjord i bägge tillstånden, bevisar det att jag har rätt och du har fel? Vet du var jag tycker, jag tycker att jag har rätt för att jag har lagen på min sida!
Tror du på fullt allvar att man har instiftat lagar bara för att jävlas med folk? Du kan väl inte allvarligt mena att det förarbete som man gjort inför lagstiftandet varit undermåligt?
Ja visst reagerar vi olika på det men kan du ärligt säga att dom flesta rapporter som vi får då folk har kört av vägen/krockat/kört på någon så skriver media att den personen gjorde det för att den rökt en fet?

Eller dom rapporter du får från media då det har skett misshandel under en helg, kan du ärligt säga att dom slogs för att någon av dom hade rullat upp en blunt?

Jag har aldrig heller varit i slagsmål men jag har vänner runtomkring mig som varit det och dom fallen har aldrig haft någon anknytning till marijuana.

Har du sett dokumentären "Is alchohol worse than marijuana?" som har visats på tv? I den listar dom de farligaste drogerna. Heroin hamnade i topp, Alcohol och Tobak hamnade på top 6, och marijuana hamnade långt ner. Gjorde dom den filmen bara för att dom röker själv?

Har ni hört ordet "källkritik" någon gång?
En film på internet sa att det va så...
Jo tjena ;-)
Ni som tror på filmen gjord av "The Union", vet ni vilka de är? Varför har de gjort filmen, vem har betalt för den?
Tänk på det här, varför visades inga längre intervjuinslag, varför var det snabba klipp och bara ett svar hela tiden? Varför hörde man aldrig frågan, utan bara svaret?
källkritik var ordet...

xzimmit sa:
Coldis sa:

Det är en bra fråga. Det generella svaret är att alkoholen har funnits i våran kultur i årtusenden medan gräset inte funnits i den västerländska kulturen i mer än några hundra år.

Om alkoholen hade "upptäckts" idag så hade det inte varit någon som helst tvekan om att det hade blivit olagligt.

Det är svårt att narkotikaklassa något som är så kulturbetingat som alkoholen.
Wörd

Sparf sa:
PontusOlsson du verkar veta mycket. Jobbar du inom området eller har du prövat själv?

Jobbar själv med folk som tar droger dagligen och jag kan säga att jag har sett en snedtändning lite här och där både på maja och andra droger.

Så att röka är inte farligt det är bullshit.
Har lite exempel som jag kan dra upp.

Skriv någonting vettigt när du kommit tillbaka och undersökt grejen.

OT:

Dåligt att man behöver röka på för att få det skönt eller för att kunna göra trix med mera.
Speciellt när man är en så stor jibbstjärna som många ser upp till.
Jamen de är inte så stor chans att man dör av de.. alkohol och ciggaretter är ju farligare och de är ju inte olagligt...!

stighall sa:
då folk har kört av vägen/krockat/kört på någon så skriver media att den personen gjorde det för att den rökt en fet?
Nej, den vanligaste orsaken är trötthet.
Har du tänkt på vad det är du läser i media, står de att personen var påverkad av alkohol, eller "rattfull". Forska lite på vad som går under termen "rattfull" så kanske du inser hur dum du låter när du argumenterar sådär

tompan14 sa:
Jo tjena ;-)
Ni som tror på filmen gjord av "The Union", vet ni vilka de är? Varför har de gjort filmen, vem har betalt för den?
Tänk på det här, varför visades inga längre intervjuinslag, varför var det snabba klipp och bara ett svar hela tiden? Varför hörde man aldrig frågan, utan bara svaret?
källkritik var ordet...
Om vi säger såhär:

DU får makten att narkotikaklassa marijuana eller alkohol. Du får endast välja ett alternativ. På vilka grunder skulle du ha narkotikaklassat det ämne du skulle narkotikaklassa?

Vad har det med någonting att göra Stighall?
Om jag fick välja skulle jag låta både alkohol och marijuana vara fritt och förbjuda jibbing...

tompan14 sa:
stighall sa:
då folk har kört av vägen/krockat/kört på någon så skriver media att den personen gjorde det för att den rökt en fet?
Nej, den vanligaste orsaken är trötthet.
Har du tänkt på vad det är du läser i media, står de att personen var påverkad av alkohol, eller "rattfull". Forska lite på vad som går under termen "rattfull" så kanske du inser hur dum du låter när du argumenterar sådär
HAHA den vanligaste anledningen att olyckor händer i trafiken är inte trötthet. Och HAHA då media skriver att någon har kört bil med droger i blodet så skriver dom "DROGRATTFULL". Inser du nu hur dum du låter när du argumenterar sådär?

tompan14 sa:
Vad har det med någonting att göra Stighall?
Om jag fick välja skulle jag låta både alkohol och marijuana vara fritt och förbjuda jibbing...
Jag vill höra på vilka grunder du anser att marijuana är farligare än alkohol?

Det är olagligt. Räcker inte det för dig kan du ju alltid flytta till ett annat land.

wow, big deal, han hade lite weed pa sig, inte sa stor grej...

Hans mamma har nog ratt mde det hon sager att han inte aer den enda.... halften av allas sa kallade top skiers fran usa roker nog pa.

tompan14 sa:
Jo tjena ;-)
källkritik var ordet...
Jag kan hålla med om att det är lite propaganda i filmen. men om man resonerar så som du gör är alla filmer man ser i skolan propaganda(som dom är)

Om du bara söker lite på youtube så finns det filmer när skaparna av The Union movie intervjuas.

Varför ska jag behöva motivera att det är olagligt?
Vänd på det istället, varför ska man tillåta marijuana? Jag vill höra lite bra faktabaserade argument nu, inga fler länkar till videofilmer som bygger sina resonemang på 50-60 år gamla undersökningar.

Du ska motivera vad du tycker är skadligt i marijuana.

Dokumentären "Is alcohol worse than marijuana?" lämnar jag som argument och http://www.vv.se/ddd2_templates/Page____23098.aspx som visar hur fucked up våran värld är egentligen som tillåter en sådan drog som alkohol att vara laglig men inte en ofarlig drog som marijuana.

Senast ändrad:
Säga vad man vill om cannabis, men det är helt klart inte snyggt att åka dit för innehav när man som Tanner är en ungdomsidol. Oavsett hur farligt bruk av CB eller alkohol är så är det inget man bör inspirera ungdomar att håll på med!

Vill igentligen inte lägga några värderingar i debatten om farligheten med alkohol eller CB men om man ser förbi högstadieskolornas SANT dagars(snus alkohol narkotika tobak, om jag inte kommer ihåg helt fel) propaganda och orkar läsa lite kan man lätt få en förändrad bild av saken. Faktum är ju faktiskt att Cannabis är under konstant forskning inte pga av att man vill granska riskerna med CB utan pga att man vill granska möjligheterna med den. Marinol (http://www.solvaypharmaceuticals-us.com/products/marinolproductinformation/0,998,12413-2-0,00.htm) är kanske den mest säljande av de preparat som läkemedelsindustrin producerar som i grunden bygger på cannabinoider(aktiva ämnen i CB).

Argumenterar man då att det kanske finns positiva delar i CB men att den som helhet är farlig på de sätt som läkemedelsföretagen verkar göra kan det vara intressant att läsa de forskningsresultat som publicerades i artikeln "Antihyperalgesic effect of a Cannabis sativa extract in a rat model of neuropathic pain: mechanisms involved" pubmed länk: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18618522 Där forskningen vasade att CB i sin helhet fick bättre resultat än individuella cannabinoider som tex läkemedlet Marinol

Som sagt orkar man ta sig förbi SANT infon från högstadiet så finns det annat att läsa om man vill bilda sig en ny personlig uppfattning. Men faktum som kvarstår är att man då kommer möta några jobbiga fakta som kommer förändra bilden på de "sanningar" man fick lära sig. Huruvida det är relevant eller inte, så vet jag inga medicinska preparat eller andra användningsområden för alkohol inom vården annat än som bakteriedödande rengöringsmedel.

Själv tycker jag det är illa av Tanner att bryta mot lagen, och inte sköta sitt CB bruk snyggare. Men de som beskriver cannabis som någon dödsdrog i stil med det man fick lära sig på högstadiet kanske bör öppna sina ögon och inse att allt inte är svart eller vitt.

tompan14 sa:
jibbkrille sa:
dem borde göra det lagligt precis som i Michigan
Varför? På vilka grunder? Vilka positiva effekter skulle det få?
Ingen har dött av att tagit det! Om man är sjuk och har ont kan man ha användning mot det ..

Röka "vanliga" ciggaretter är skit farligt, folk dör av det i följd av cancer å grejer!!

NÅgot som däremot är farligt är alla dessa "nya" droger som kommer! Dessa är lagliga eftersom man inte vet vad som finns i!
Alla olagliga droger vet man ialf vad som finns i.

Bland annat alla Spice produkterna som säljs lagligt i sverige:

www.spicesweden.com

På den hemsidan kan vem som helst gå in å beställa.. Drogerna är helt lagliga och är blandning av olika örter å skit..

Man kan få alla möjliga effekter av det eftersom dem är nya och farliga.. köp inte!

Stighall, ledsen att göra dig besviken men jag är inte den ledande forskaren på cannabis. så varsegod, rök sönder din hjärna om du vill. Varför stanna vid cannabis, pröva någonting för riktiga män direkt istället!

Att länka till filmer av några drogliberala människor är inte direkt att underbygga sina argument med empiriska data.
WHOs rapport beskrev "folkhälsoproblemet". Inte hurvida det var skadligt eller ej för individen. Att skjuta sig i huvudet med en pistol är farligare än att dricka sprit, ändå är det inte ett lika stort folkhälsoproblem.

Det kanadensiska lagförslaget syftade till att få kontroll över produktion, distribution och nyttjande. Inte att göra det lagligt eftersom det är ofarligt.

Kom igen nu, fram med relevanta FAKTA om du vill ha en debatt. Jag vilar mig på lagen, och de forskningsresultat den bygger på, vad grundar du din synpunkt på? Har du någon källa som inte finns på YouTube?

jibbkrille: kändes det inte jävligt onödigt att lägga upp den sidan här, med tanke på det du just skrev?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Snödjup

Tillbaka
Topp