D
Deleted member 65291
Guest
Duuude! Tanner åkt dit för röka
helt rätt ju !OWester sa:många ser ju upp till honom, och då kommer kanske alla idiotiska gangster-jibber-ungar börja röka också..
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
helt rätt ju !OWester sa:många ser ju upp till honom, och då kommer kanske alla idiotiska gangster-jibber-ungar börja röka också..
Enligt vilka studier?xzimmit sa:Faktum är ju att alkohol är bra mycket farligare än weed.
Säger vem? Hur har du räknat nu, i faktiska dödsfall eller procentandelar? Har du någon källa att hänvisa till?felix sa:Word, alkohol skördar så mycket mer liv än lite marijuana...
Ja det kan jag, men är det ok? Är det "patetiskt" av polisen att gripa någon som bryter mot lagen?Benge sa:Du kan ju välja att följa eller att bryta mot vilken lag som helst?
Denna bland annat http://www.druglibrary.org/schaffer/hemp/general/who-index.htmtompan14 sa:Enligt vilka studier?xzimmit sa:Faktum är ju att alkohol är bra mycket farligare än weed.
Dock kan man ju dö på grund av gräs, även om det inte är av en överdos.alwaysCrash sa:tompa ^^ tror att du är nått men frågan är ju om du vet om att et faktiskt inte finns 1 enda dödsfall som bevisats vara överdos av gräs..
Tror du verkligen att weed är farligare än alkohol? Hur mycket skrämselpropaganda har du tagit till dig egentligen?tompan14 sa:Enligt vilka studier?xzimmit sa:Faktum är ju att alkohol är bra mycket farligare än weed.
Fast deras slutsats är ju att det inte är en lika stor folkhälsorisk eftersom det inte används i samma utsträckning som alkohol eller tobak...xzimmit sa:Denna bland annat http://www.druglibrary.org/schaffer/hemp/general/who-index.htmtompan14 sa:Enligt vilka studier?xzimmit sa:Faktum är ju att alkohol är bra mycket farligare än weed.
Vet du hur alkohol påverkar hjärnan? Vet du hur marijuana påverkar hjärnan?stighall sa:Tror du verkligen att weed är farligare än alkohol? Hur mycket skrämselpropaganda har du tagit till dig egentligen?tompan14 sa:Enligt vilka studier?xzimmit sa:Faktum är ju att alkohol är bra mycket farligare än weed.
Alkohol:
Du tappar omdömet. = Ingen skjuts hem från festen? JAG TAR BILEN! Ha oskyddat sex med den där tjejen? KÖR HÅRT!
Reptilhjärnan syns till mer och mer på vårat beteende. = Stötte han just till mig i kön? SMAKA PÅ JURGEN!
Hjärnan tar skada då vi dricker så pass mycket som vi gör.
Överdos är möjligt.
Marijuana:
Du blir avslappnad och njuter mer av mat, musik, filmer, m.m. Sannolikheten att vi går ut och misshandlar någon är mycket liten då man heldre är hemma och lyssnar på musik t.ex.
Överdos är INTE möjligt.
Förkortat närminne om man brukar det ofta.
Vad är farligast?
Ja jag vet hur alkohol och weed påverkar hjärnan.tompan14 sa:Vet du hur alkohol påverkar hjärnan? Vet du hur marijuana påverkar hjärnan?stighall sa:Tror du verkligen att weed är farligare än alkohol? Hur mycket skrämselpropaganda har du tagit till dig egentligen?tompan14 sa:Enligt vilka studier?
Alkohol:
Du tappar omdömet. = Ingen skjuts hem från festen? JAG TAR BILEN! Ha oskyddat sex med den där tjejen? KÖR HÅRT!
Reptilhjärnan syns till mer och mer på vårat beteende. = Stötte han just till mig i kön? SMAKA PÅ JURGEN!
Hjärnan tar skada då vi dricker så pass mycket som vi gör.
Överdos är möjligt.
Marijuana:
Du blir avslappnad och njuter mer av mat, musik, filmer, m.m. Sannolikheten att vi går ut och misshandlar någon är mycket liten då man heldre är hemma och lyssnar på musik t.ex.
Överdos är INTE möjligt.
Förkortat närminne om man brukar det ofta.
Vad är farligast?
Att påstå att det inte är lika farligt att röka på för att "man sitter hemma och lyssnar på musik" är ju mer än lovligt intelligensbefriande...
Står man alltid i krogkön när man dricker? Får man alltid knulla om man blir full?
Det är en bra fråga. Det generella svaret är att alkoholen har funnits i våran kultur i årtusenden medan gräset inte funnits i den västerländska kulturen i mer än några hundra år.Coldis sa:Ställ er den här frågan då peabrains:
Varför är alkohol lagligt men weed är icke? Varken i europa eller usa..
Tack, tog ett bra tag innan nån länkade den därkebabkungen sa:Det som är lite roligt är att det bara är en person som har länkat en källa. Om ni vill bilda er en uppfattning om problemet kan ni se den här filmen!
http://blip.tv/file/1356143/
Fortsätt diskutera, kunskap är makt.
Ja visst reagerar vi olika på det men kan du ärligt säga att dom flesta rapporter som vi får då folk har kört av vägen/krockat/kört på någon så skriver media att den personen gjorde det för att den rökt en fet?tompan14 sa:I statistiken för "rattfulla" ingår alla som kör påverkade, dvs inte bara de som druckit eldvatten...
Marijuana är ett centralstimulernade ämne, hur man reagerar på det är olika och beror väldigt mycket på yttre omständigheter. För visst blir man trött och seg av öl med, men är man sugen på fest, glad musik och trevliga vänner så förstärks ruset åt det hållet.
Lagen är alltså skrämselpropaganda? Vad är enligt dig balanserad, nyanserad och väl underbyggd fakta då? Artiklar skrivna av lobbyister som vill legalisera sitt eget drogmissbruk?
Jag har aldrig varit i slagsmål, varken nykter eller full... Knulla har jag gjord i bägge tillstånden, bevisar det att jag har rätt och du har fel? Vet du var jag tycker, jag tycker att jag har rätt för att jag har lagen på min sida!
Tror du på fullt allvar att man har instiftat lagar bara för att jävlas med folk? Du kan väl inte allvarligt mena att det förarbete som man gjort inför lagstiftandet varit undermåligt?
Wördxzimmit sa:Det är en bra fråga. Det generella svaret är att alkoholen har funnits i våran kultur i årtusenden medan gräset inte funnits i den västerländska kulturen i mer än några hundra år.Coldis sa:Ställ er den här frågan då peabrains:
Varför är alkohol lagligt men weed är icke? Varken i europa eller usa..
Om alkoholen hade "upptäckts" idag så hade det inte varit någon som helst tvekan om att det hade blivit olagligt.
Det är svårt att narkotikaklassa något som är så kulturbetingat som alkoholen.
Jamen de är inte så stor chans att man dör av de.. alkohol och ciggaretter är ju farligare och de är ju inte olagligt...!Sparf sa:PontusOlsson du verkar veta mycket. Jobbar du inom området eller har du prövat själv?
Jobbar själv med folk som tar droger dagligen och jag kan säga att jag har sett en snedtändning lite här och där både på maja och andra droger.
Så att röka är inte farligt det är bullshit.
Har lite exempel som jag kan dra upp.
Skriv någonting vettigt när du kommit tillbaka och undersökt grejen.
OT:
Dåligt att man behöver röka på för att få det skönt eller för att kunna göra trix med mera.
Speciellt när man är en så stor jibbstjärna som många ser upp till.
Nej, den vanligaste orsaken är trötthet.stighall sa:då folk har kört av vägen/krockat/kört på någon så skriver media att den personen gjorde det för att den rökt en fet?
Om vi säger såhär:tompan14 sa:Har ni hört ordet "källkritik" någon gång?
En film på internet sa att det va så...
Jo tjena ;-)
Ni som tror på filmen gjord av "The Union", vet ni vilka de är? Varför har de gjort filmen, vem har betalt för den?
Tänk på det här, varför visades inga längre intervjuinslag, varför var det snabba klipp och bara ett svar hela tiden? Varför hörde man aldrig frågan, utan bara svaret?
källkritik var ordet...
HAHA den vanligaste anledningen att olyckor händer i trafiken är inte trötthet. Och HAHA då media skriver att någon har kört bil med droger i blodet så skriver dom "DROGRATTFULL". Inser du nu hur dum du låter när du argumenterar sådär?tompan14 sa:Nej, den vanligaste orsaken är trötthet.stighall sa:då folk har kört av vägen/krockat/kört på någon så skriver media att den personen gjorde det för att den rökt en fet?
Har du tänkt på vad det är du läser i media, står de att personen var påverkad av alkohol, eller "rattfull". Forska lite på vad som går under termen "rattfull" så kanske du inser hur dum du låter när du argumenterar sådär
Jag vill höra på vilka grunder du anser att marijuana är farligare än alkohol?tompan14 sa:Vad har det med någonting att göra Stighall?
Om jag fick välja skulle jag låta både alkohol och marijuana vara fritt och förbjuda jibbing...
Det var ju ett bra svar... Applåder...tompan14 sa:Det är olagligt. Räcker inte det för dig kan du ju alltid flytta till ett annat land.
Jag kan hålla med om att det är lite propaganda i filmen. men om man resonerar så som du gör är alla filmer man ser i skolan propaganda(som dom är)tompan14 sa:Har ni hört ordet "källkritik" någon gång?
En film på internet sa att det va så...
Jo tjena ;-)
Ni som tror på filmen gjord av "The Union", vet ni vilka de är? Varför har de gjort filmen, vem har betalt för den?
Tänk på det här, varför visades inga längre intervjuinslag, varför var det snabba klipp och bara ett svar hela tiden? Varför hörde man aldrig frågan, utan bara svaret?
källkritik var ordet...
Ingen har dött av att tagit det! Om man är sjuk och har ont kan man ha användning mot det ..tompan14 sa:Varför? På vilka grunder? Vilka positiva effekter skulle det få?jibbkrille sa:dem borde göra det lagligt precis som i Michigan