Duuude! Tanner åkt dit för röka

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Haha så du tror dom sänder en dokumentär med felaktig fakta på discovery?????+?

Varsågod sup sönder din hjärna om du vill. Och din lever.

För att citera den källa som Jonek hänvisar till:

"Tjena Erik!
Få enskilda behandlingsassistenter eller vårdinstanser skulle beskriva cannabis som en harmlös drog. Det beror på i vilken del av ledet man befinner sig. Brukar du cannabis då och då ser du kanske inte de som skadas, men i slutledet ser man de som blir helt trasiga av cannabisanvänding. Några klarar av cannabis, andra inte- så varför chansa? Du kanske borde fundera på ett studiebesök på ett behandlingshem?

Visst finns det olika syn på cannabis medicinska inverkan på människor, men statistiken visar på att cannabisbrukare tenderar att åka på fler hälsoproblem än ickebrukare. Cannabis brukar inte resultera i några omedelbara fysiska skador vid ETT enskilt användningstillfälle, men kan påverka t.ex. känsliga personer psyke. Läs mer om de faror som cannabis resulterar i på: http://www.drugsmart.com/sa/node.asp?node=265

Bara för att alkohol och cigaretter är lagliga, vilket i sig resulterat i stora utgifter för staten - behöver man väl inte göra om samma misstag igen? Vad skulle bli nästa steg, vilken drog skulle släppas fri därnäst?

Trevlig helg!
Alf
www.drugsmart.com"

Senast ändrad:
tompan14 sa:
Jag vilar mig på lagen, och de forskningsresultat den bygger på, vad grundar du din synpunkt på?
Förr i tiden var homosexualitet förbjudet och det var knappast folk som dig som gjorde att lagen ändrades.

Men det är vell allmänt känt att folk som hoppar ut for typ 50 60 meters klippor är ganska på tänd när dom gör det?

egge87 sa:
Förr i tiden var homosexualitet förbjudet och det var knappast folk som dig som gjorde att lagen ändrades.
Förr i tiden var många saker förbjudna, hurellerhur så gällde förbudet medan det gällde!

tompan14 sa:
egge87 sa:
Förr i tiden var många saker förbjudna, hurellerhur så gällde förbudet medan det gällde!
Det jag ville komma fram till var att bara för att en sak står i lagboken är det inte en absolut sanning.

Senast ändrad:
tompan14 sa:
För att citera den källa som Jonek hänvisar till:

"Tjena Erik!
Få enskilda behandlingsassistenter eller vårdinstanser skulle beskriva cannabis som en harmlös drog. Det beror på i vilken del av ledet man befinner sig. Brukar du cannabis då och då ser du kanske inte de som skadas, men i slutledet ser man de som blir helt trasiga av cannabisanvänding. Några klarar av cannabis, andra inte- så varför chansa? Du kanske borde fundera på ett studiebesök på ett behandlingshem?

Visst finns det olika syn på cannabis medicinska inverkan på människor, men statistiken visar på att cannabisbrukare tenderar att åka på fler hälsoproblem än ickebrukare. Cannabis brukar inte resultera i några omedelbara fysiska skador vid ETT enskilt användningstillfälle, men kan påverka t.ex. känsliga personer psyke. Läs mer om de faror som cannabis resulterar i på: http://www.drugsmart.com/sa/node.asp?node=265

Bara för att alkohol och cigaretter är lagliga, vilket i sig resulterat i stora utgifter för staten - behöver man väl inte göra om samma misstag igen? Vad skulle bli nästa steg, vilken drog skulle släppas fri därnäst?

Trevlig helg!
Alf
www.drugsmart.com"
Det är väl ingen som påstått att det är helt ofarligt? Självklart är det inte det bästa du kan göra för din hälsa, men det är heller inte mer farligt än vad tobak och alkohol är. Bara för att nu någon skulle använda sig av Cannabis så betyder inte det att dom sitter hemma i soffan stenhöga dygnet runt, även om det självklart finns såna med precis som det finns alkoholister och storrökare. De som sköter sitt rökande märker människor inte ens utav. Det kanske är din närmsta polare? Din arbetskamrat? Din farsa? Du kan helt enkelt inte veta eftersom att det (i viss mån, som sagt) inte påverkar en märkvärdigt alls. Men helt oskadligt är det som sagt absolut inte.

Hursomhelst så håller jag med Daniel-Forsberg att det är jävligt illa av Tanner att inte sköta det bättre, då han som sagt är ett så pass stort inflytande på många ungdomar

men fortfarande en lag, eller hur?
Absoluta sanningar finns det inte många av i universum...

tompan14 sa:
Stighall, ledsen att göra dig besviken men jag är inte den ledande forskaren på cannabis. så varsegod, rök sönder din hjärna om du vill. Varför stanna vid cannabis, pröva någonting för riktiga män direkt istället!

Att länka till filmer av några drogliberala människor är inte direkt att underbygga sina argument med empiriska data.
WHOs rapport beskrev "folkhälsoproblemet". Inte hurvida det var skadligt eller ej för individen. Att skjuta sig i huvudet med en pistol är farligare än att dricka sprit, ändå är det inte ett lika stort folkhälsoproblem.

Det kanadensiska lagförslaget syftade till att få kontroll över produktion, distribution och nyttjande. Inte att göra det lagligt eftersom det är ofarligt.

Kom igen nu, fram med relevanta FAKTA om du vill ha en debatt. Jag vilar mig på lagen, och de forskningsresultat den bygger på, vad grundar du din synpunkt på? Har du någon källa som inte finns på YouTube?
Antar att du missade den här tidigare i tråden. Som sagt en intressant dokumentär baserad på brittisk forskning och tidigare sänd i SVT som väl knappast kan anses drogliberala. http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=32313&a=1064495

Mr_Teilus sa:
okra! röka skadar juh fan ingen! å inte sig själv,,, fittsnutar
Ptja, genom att köpa droger stödjer du troligtvis annan grov kriminalitet. Såvida det inte är din farmor som odlar.

Tompan14 du säger att du vilar dej på lagen och det studier som gjorts. Men där säger du emot dig själv eftersom du säger att cannabis är värre en alcohol. Eftersom dom allra flesta studierna säger att Alcohol är så mkt värre en cannabis. Och jag tror ju knappast du är smartare en alla forskare här i världen...

Så bara för att brittisk forskning listar den på plats 11:a är det okej?
Hur har de räknat? Vilka parametrar har man tagit med när man bedömt de olika drogerna?

tompan14 sa:
Så bara för att brittisk forskning listar den på plats 11:a är det okej?
Hur har de räknat? Vilka parametrar har man tagit med när man bedömt de olika drogerna?
Jag skiter fullständigt i vad britter listar. Men du yrade om lite fler källor innan så jag gav dig en till. Som sagt intressant dokumentär. Kolla med öppet sinne och efter det kan du ju kommentera igen.

tompan14 sa:
men fortfarande en lag, eller hur?
Absoluta sanningar finns det inte många av i universum...
Ja det är en lag, ja det är olagligt. Men är det rätt?

Uppenbarligen röker ju folk ändå i allt större och större utsträckning. Det lagen gör nu, är att kriminalisera en stor mängd folk för något som egentligen inte skadar någon i någon större utsträckning. Istället för att som med alkohol springa på Systembolaget, måste man nu ha kontakt med kriminella människor. Dessa människor håller allt som oftast inte bara på med att sälja Cannabis och man löper då större risk att hamna i trubbel än om det sålts kontrollerat. Lagen ger ju även kriminella människor inkomst så det kan pyssla med allt grövre kriminella gärningar.

Sen kan man ju fråga sig hur t.ex. Holland, där Cannabis är legaliserat har mindre grova missbrukare än Sverige? Har tyvärr inte källa på det, men jag ska se om jag kan gräva fram den..

Knark är bajs.

Det har knappast något att göra med HUR man sköter sig. Man skall inte droga.

Fan vad tråkigt om nån ungdom skulle ta en joint nu bara för att vissa här vil framhålla att det typ är okej och att alla som kör bra drogar.

Det är inte okej att ta en joint, nånsin!

Detta kommer bli freerides cb-tråd för alla stenare, om de inte redan har blivit det? Sluta löjla er med argument som att johanna är mindre farligt än att kröka, ni vet inte hur det kan sluta. påminner mig lite om när snoop dog blev bustad när han hade sin konsert i sthlm, 25 G eller vad det nu var?

kleverboi sa:
Knark är bajs.

Det har knappast något att göra med HUR man sköter sig. Man skall inte droga.

Fan vad tråkigt om nån ungdom skulle ta en joint nu bara för att vissa här vil framhålla att det typ är okej och att alla som kör bra drogar.

Det är inte okej att ta en joint, nånsin!
Antar att du helt avstår alkohol, tobak koffein m.m. då också? Dessa preparat är ju även dom droger, om än lagliga sådana.

Robert, har du bott i Holland? Har du själv sett de social problem som landet lider av?
Att dra fram Holland i debatter blir bara fel, jag vet för jag har bott i landet, jag har vänner där och jag är insatt i hur situationen är. Är du?

R00bert :
Förstår jag dig rätt nu om du menar att det är okej att ta en joint?
Vad har mina eventuella drogvanor att göra med vad som skrivs här?
Det jag menar är att om man skriver om det positivt är det alltid nån dum unge som provar för att "grabbarna jag ser upp till" har sagt att det är lugnt...

Effekterna skiljer rätt mycket mellan koffein och marijuana, men det lär du inte märka förrän du använt bägge parallellt i några år. Skall bli kul att höra dig kommentera hur skönt det är att få en tripp 5 år efter du lagt av helt slumpartat. Snacka med vem som helst som har erfarenhet av drogerna. Kaffe/koffein/alkohol skördar sina offer också men det betyder fan inte att det är okej att använda marijuana eller andra droger.

Har inte bott i Holland nej, och jag litar helt på dig när du säger att dom säkert har sociala problem i landet. Men är det p.g.a. deras drogliberalism som landet är som det är menar du?

eh man vågar ju mer om man röker på , man får ju inte lika många spärrar om man gör det.. men det finns säkert MÅNGA fler än tanner som röker gräs. kolla bara på crusty demons fmx förarna , dom röker skapligt mycket

Har inte sagt att det är okej att ta en joint i något av mina tidigare inlägg. Om man endast ser till "lagarna", vilket jag antar man får ta och göra helt enkelt så är det INTE okej att ta en joint. Däremot så är det inte så att det är livsfarligt bara för att det är olagligt, eller att något är ofarligt bara för att det är lagligt.

Sen det där med en tripp 5 år efter att man lagt av? För en regelbunden användare (då menar jag varje dag) går THC:n ut ur kroppen efter bara någon månad.

Däremot tycker jag inte Freeride är rätt ställe att diskutera detta på. Flashback är ypperligt att diskutera detta på. Om än droger är väldigt glorifierat där av många.

Självklart ska barn eller omyndiga under inga omständigheter använda varken alkohol eller annan narkotika. Då ni är 18 får ni bestämma över er själv bäst ni vill.

R00bert : Du skall nog ta och läsa på om THC och långtidseffekterna lite innan du snackar mer.

Gurra:
Jag har väldigt god kunskap om droger, framförallt marijuana.
Vad gäller resten av allt i hela världen så blir svaret nej, jag vet inte allt om det.

Tompan14, har jag förstått dig rätt på att ditt tyngsta argument mot varför gräs är farligare än alkohol är att det förstnämda är förbjudet enligt lag?

Om du nu har så goda kunskaper kanske du kan ta och visa vart du fått dom ifrån? Vart har du läst att man kan "trippa" 5 år efter avslutat bruk?

Nej, det är naturligtvis olagligt av en anledning.
Jag har väldigt svårt att förstå vad alkohol har att göra bland seriösa argument, bara för att det ena är tillåtet måste väl inte det andra vara det?
Hade alkohol introducerats idag så hade det knappast blivit tillåtet (förutsatt att man känner till effekterna) men det är väl inget argument för att tillåta en annan drog?

R00bert:
Vad vinner du på att fortsätta diskutera på sådant vis att åtminstone jag uppfattar det som att du är FÖR droger? Om du är det, fine - det får du vara, men åtminstone jag skulle uppskatta om du inte diskuterade droger på ett sådant sätt att det uppfattas som att det är positivt.

Till din fråga: Lång utbildning och arbetslivserfarenhet. Det skulle bli mina memoarer du får läsa om du vill ha det fullständiga svaret.

Normal tid för THC att gå ur kroppen: från 2-3 veckor upp till 2-3 månader.
Det finns de som varit drogfria i mellan 2-5 år som baktrippar.
Nu skall dock tilläggas att dessa har inte enbart använt marijuana, det har däremot varit deras inkörsport till andra droger. Vad gäller dokumentation kring droger så finns det rätt bra information på internet. Viss information på flashback är rätt relevant, tyvärr glorifieras drogerna där emellanåt. De bästa att fråga och ta reda på mer om vad drogerna har för inverkan på människan är att träffa någon som hållt på med droger en längre tid.

Det ämne som lagras i fettet vid rökning är metaboliter det är inte psykoaktivt.
man måste vara/varit en daglig rökare för att få såkallade "flashbacks" annars försvinner det ur kroppen när man tränat eller vid stunder då man svettas.

tompan14
"Nej, det är naturligtvis olagligt av en anledning."

det ät olagligt för att staten inte kan käna pengar på det eftersom man kan odla det själv.

PontusOlsson sa:
Han har ju åkt dit förut samma sak förut också..

Jag tkr synd om han att man ska behöva åka dit för nånting som inte ens är speciellt farligt, De är ju inte så stor chans att man dör av de precis.. De är t.o.m farligare att kröka
Även om det inte är farligt så är det fortfarande olagligt?

viktorBackman sa:
tompan14
"Nej, det är naturligtvis olagligt av en anledning."

det ät olagligt för att staten inte kan käna pengar på det eftersom man kan odla det själv.
Medans det är helt omöjligt att bränna sprit hemma?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp