Jonek
Medlem
Duuude! Tanner åkt dit för röka
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
håller med......Roof sa:jibbkrille: kändes det inte jävligt onödigt att lägga upp den sidan här, med tanke på det du just skrev?
Förr i tiden var homosexualitet förbjudet och det var knappast folk som dig som gjorde att lagen ändrades.tompan14 sa:Jag vilar mig på lagen, och de forskningsresultat den bygger på, vad grundar du din synpunkt på?
Ville bara varna den där sidan för folkRoof sa:jibbkrille: kändes det inte jävligt onödigt att lägga upp den sidan här, med tanke på det du just skrev?
Förr i tiden var många saker förbjudna, hurellerhur så gällde förbudet medan det gällde!egge87 sa:Förr i tiden var homosexualitet förbjudet och det var knappast folk som dig som gjorde att lagen ändrades.
Det jag ville komma fram till var att bara för att en sak står i lagboken är det inte en absolut sanning.tompan14 sa:Förr i tiden var många saker förbjudna, hurellerhur så gällde förbudet medan det gällde!egge87 sa:Förr i tiden var homosexualitet förbjudet och det var knappast folk som dig som gjorde att lagen ändrades.
Det är väl ingen som påstått att det är helt ofarligt? Självklart är det inte det bästa du kan göra för din hälsa, men det är heller inte mer farligt än vad tobak och alkohol är. Bara för att nu någon skulle använda sig av Cannabis så betyder inte det att dom sitter hemma i soffan stenhöga dygnet runt, även om det självklart finns såna med precis som det finns alkoholister och storrökare. De som sköter sitt rökande märker människor inte ens utav. Det kanske är din närmsta polare? Din arbetskamrat? Din farsa? Du kan helt enkelt inte veta eftersom att det (i viss mån, som sagt) inte påverkar en märkvärdigt alls. Men helt oskadligt är det som sagt absolut inte.tompan14 sa:För att citera den källa som Jonek hänvisar till:
"Tjena Erik!
Få enskilda behandlingsassistenter eller vårdinstanser skulle beskriva cannabis som en harmlös drog. Det beror på i vilken del av ledet man befinner sig. Brukar du cannabis då och då ser du kanske inte de som skadas, men i slutledet ser man de som blir helt trasiga av cannabisanvänding. Några klarar av cannabis, andra inte- så varför chansa? Du kanske borde fundera på ett studiebesök på ett behandlingshem?
Visst finns det olika syn på cannabis medicinska inverkan på människor, men statistiken visar på att cannabisbrukare tenderar att åka på fler hälsoproblem än ickebrukare. Cannabis brukar inte resultera i några omedelbara fysiska skador vid ETT enskilt användningstillfälle, men kan påverka t.ex. känsliga personer psyke. Läs mer om de faror som cannabis resulterar i på: http://www.drugsmart.com/sa/node.asp?node=265
Bara för att alkohol och cigaretter är lagliga, vilket i sig resulterat i stora utgifter för staten - behöver man väl inte göra om samma misstag igen? Vad skulle bli nästa steg, vilken drog skulle släppas fri därnäst?
Trevlig helg!
Alf
www.drugsmart.com"
Antar att du missade den här tidigare i tråden. Som sagt en intressant dokumentär baserad på brittisk forskning och tidigare sänd i SVT som väl knappast kan anses drogliberala. http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=32313&a=1064495tompan14 sa:Stighall, ledsen att göra dig besviken men jag är inte den ledande forskaren på cannabis. så varsegod, rök sönder din hjärna om du vill. Varför stanna vid cannabis, pröva någonting för riktiga män direkt istället!
Att länka till filmer av några drogliberala människor är inte direkt att underbygga sina argument med empiriska data.
WHOs rapport beskrev "folkhälsoproblemet". Inte hurvida det var skadligt eller ej för individen. Att skjuta sig i huvudet med en pistol är farligare än att dricka sprit, ändå är det inte ett lika stort folkhälsoproblem.
Det kanadensiska lagförslaget syftade till att få kontroll över produktion, distribution och nyttjande. Inte att göra det lagligt eftersom det är ofarligt.
Kom igen nu, fram med relevanta FAKTA om du vill ha en debatt. Jag vilar mig på lagen, och de forskningsresultat den bygger på, vad grundar du din synpunkt på? Har du någon källa som inte finns på YouTube?
Ptja, genom att köpa droger stödjer du troligtvis annan grov kriminalitet. Såvida det inte är din farmor som odlar.Mr_Teilus sa:okra! röka skadar juh fan ingen! å inte sig själv,,, fittsnutar
Jag skiter fullständigt i vad britter listar. Men du yrade om lite fler källor innan så jag gav dig en till. Som sagt intressant dokumentär. Kolla med öppet sinne och efter det kan du ju kommentera igen.tompan14 sa:Så bara för att brittisk forskning listar den på plats 11:a är det okej?
Hur har de räknat? Vilka parametrar har man tagit med när man bedömt de olika drogerna?
Ja det är en lag, ja det är olagligt. Men är det rätt?tompan14 sa:men fortfarande en lag, eller hur?
Absoluta sanningar finns det inte många av i universum...
Antar att du helt avstår alkohol, tobak koffein m.m. då också? Dessa preparat är ju även dom droger, om än lagliga sådana.kleverboi sa:Knark är bajs.
Det har knappast något att göra med HUR man sköter sig. Man skall inte droga.
Fan vad tråkigt om nån ungdom skulle ta en joint nu bara för att vissa här vil framhålla att det typ är okej och att alla som kör bra drogar.
Det är inte okej att ta en joint, nånsin!
Även om det inte är farligt så är det fortfarande olagligt?PontusOlsson sa:Han har ju åkt dit förut samma sak förut också..
Jag tkr synd om han att man ska behöva åka dit för nånting som inte ens är speciellt farligt, De är ju inte så stor chans att man dör av de precis.. De är t.o.m farligare att kröka
Medans det är helt omöjligt att bränna sprit hemma?viktorBackman sa:tompan14
"Nej, det är naturligtvis olagligt av en anledning."
det ät olagligt för att staten inte kan käna pengar på det eftersom man kan odla det själv.