Dynafit cham HM 97 eller Dynafit cham 97?

Hej vänner!
Jag vill veta vad ni tycker att jag ska välja mellan dessa två skidor. Jag är 19 år, 184 cm lång och väger ca 63 kg. Jag är en avancerad åkare som gärna vill ta mig mot offpisten men gillar pisten. Jag tror själv att HM vore bättre då jag inte väger så mycket och tjänar på lättare skidor även fast man tappar i pisten. Rätta mig om jag har fel.
Tack på förhand!

DYNASTAR Cham HM 97 är en topptursskida och den vanliga cham 97 är en allmountainskida.
I frågan mellan dessa två skidor hade jag valt att sätta dig på den vanliga chamen utan att tveka.

Med det sagt så undrar jag varför du just väljer mellan dessa två skidor?

Jag är ute efter en allmountainskida och dessa har varit omtyckta enligt det jag har läst. Jag tror att måttet 97 under foten är lagom och rockern e nice men ett minus är att de inte har twintip. Skulle du rekommendera något annat?

Puderochpepparkakor sa:
Jag är ute efter en allmountainskida och dessa har varit omtyckta enligt det jag har läst. Jag tror att måttet 97 under foten är lagom och rockern e nice men ett minus är att de inte har twintip. Skulle du rekommendera något annat?
Hur mycket åker du baklänges? tänkte bara eftersom att första skidan du kollar på är ett ganska bastant och direktionellt åkdon. Men ta en titt på bl.a. Line Blend och Völkl Bridge. Två skidor som fungerar i pisten men samtidigt är lekfulla, Bridgen är bäst i pist av dem två (testkört båda.)

Jag var mest bara nyfiken, men det är klart att jag kan rekommendera några andra roliga don :)

Armada TST, Salomon Quest 105 (nästa år), Icelantic RKR, Black Crows Camox. För att nämna några.

Nu har jag iofs bara testat Cham 107 så det kan hända att 97an är något mer medgörlig i pisten än vad 107an är. De skidor som jag nu har skrivit upp är däremot mycket medgörliga i pisten och mycket potenta i avpisten :)

Snödjup

Tillbaka
Topp