Dynafit Denali + Vipec 12 = sant?

kunta

Medlem
Tjena, hållit på att tura nåt år med rossi super 7, Salomon rambindning och Salomon mtn lab dojor, har g3 alpinist hudar, rätt tungt men man måste ju börja nånstans, såg att sportconrad säljer ut dynafit denali för 250 euro, dock har jag läst att dom verkar gå sönder rätt lätt, spricker och går av framför förstärknings plattan framför och bakom foten, undrar om det bara är på 15/16 modellen eller om det gäller samtliga år, är 86 kg tung i mässingen och 183cm lång, tänkte satsa på 183 modellen om det blir köp, nån som har/haft Denali?
Undra också om man kan ha en vipecbindning på dynafits skidor,gäller garantin då om en fetknopp som jag knäcker dom?

Jag har kört Denali i 2-3 säsonger nu och ännu har dom inte gått av för mina 100 kg. Trevlig skida som jag har satt på en Dynafit Speed Radical på.

Kan inte tänka mig att du inte skulle kunna ha en Vipec på dem ?

Trevlig skida att tura med men man ska ju vara medveten om att det är en 1400 grams skida på 105mm. Dvs den är inte gjord för att kötta på nerför stenhård is eller droppa 5 meter med. Men det tar jag gärna för att få en trevlig upplevelse uppåt.

Edit: Dock verkar dom ju inte längre kosta 250€ utan 399€
http://www.sport-conrad.com/skitour/ski/denali.html

Senast ändrad:
Japp, nu lutar det åt ett par BC Navis freebird med Vipec 12, har dock läst att vipec inte funkar med nya dynafit Tlt 7 samt Scarpa F1/petrol

Tillbaka
Topp