Dynafit Hoji Free vs La Sportiva Vanguard - enda pjäxa?

KJW74

Medlem
Jag har för närvarande ett par Salomon QST PRO 130 AT som min enda pjäxor. Mycket nöjd förutom att det kommer in snö så jag blir blöt.
Funderar på en mer tur-orienterad pjäxa som fortfarande kan driva min QST 106 (med Shift…) Kanske att jag uppdaterar med ett par lättare skidor senare (Atomic Backland 107…)
Har någon åkt båda pjäxorna och kan jämföra? Tror forumet att de funkar som enda pjäxa? Kör ju mycket lite pistskidor utan letar hela tiden utanför pisten…

Atomic Backland XTD 120 borde funka som enda par om man åker mest offpist.

Jag kör Dynafit radical pro som min enda pjäxa, funkar super, både i pist och utanför. Även relativt lätta och har ett suveränt gåläge när man vill tura. Kör dom ihop med Salomon QST 106 Echo, tidigare åkte jag på Rossi Soul 7 med shift. Dock är Dynafit ganska rymliga, så har du smala fötter, så är det kanske inte rätt pjäxa. Men som alltid vid pjäxval, prova!

Köp Technica Zero G Decoy! Haft Technica Cochise i många år som enda pjäxa. Väldigt nöjd med dom både i pist och med lätta topptursskidor. Har allt ifrån BD Helio Carbon 95 till Extrem 108:or och Chochisen hanterar alla bra. Kommer byta till Decoy för nästa säsong, kommer bli ännu bättre.

Tillbaka
Topp