Dynafit pjäxor?

KaitsuH

Aktiv medlem
Dynafit pjäxor?
Ski Heil!

Vem som har nån bättre koll på nya Dynafit pjäxor? Frun har åkt nu 4 år med TLT 5:or, tidigare med några zzeros, och hon har varit så hemskt nöjd med dem. Hon har också mycket andra pjäxor, race pjäxor (Head), normala pjäxor (Atomic), men vill bara åka med Dynafittor. De är så mycket bekvämare.

TLT 5:or börjar vara slut, och de är för mjuka för hårdare åkning. Vilka Dynafit pjäxor borde hon prova? TLT7, Hoji, Beast? Hur är det med läst? Frun har 22,5 fötter, har nu 23,0 TLT5:or, andra pjäxor är 22,5.

Kaitsu

Senast ändrad:
Dynafit pjäxor?
Hoji har fått mycket bra kritik bra. Ska vara bra att åka med. Det alla stör sig på är speednose... Vad för bindningar kör hon med? Och hur viktigt är det med stegjärn till pjäxorna? Tack vare speednose så är man ganska begränsad...

Dynafit pjäxor?
Hon kör med några Dynafit ST -bindningar, och är mycket nöjd med dem. I går ramlade hon rätt så väl med ganska hög fart, och bindningarna funkade fint.

Dynafit pjäxor?
Inga problem att använda hoji då! Hitta en bra butik med en bra bootfitter så hjälper dom henne att hitta rätt pjäxa :)

Dynafit pjäxor?
Jag är nöjd med mina Hoji, men jag tror de är betydligt styvare än tlt5, även i damvarianten. Har för mig tlt5 är lite smalare också.

Dynafit pjäxor?
Har kört Neo denna säsong och är positiv överraskad.
(Har haft Maestrale med dom var för mjuka utför)
Insteget är suveränt,tunna innerskor tyvärr,kanske booster strap typ Radical hade varit bättre.
Buckel up på mindre än minuten om det är bråttom,smidigt.
Tryckte den ena pjäxan sen har dom suttit som en smäck.
Bittl har väl halv bra priser men få storlekar kvar.
Är din inställning till dom annorlunda än fruns?
"vill bara åka med Dynafittor".

Senast ändrad:
Dynafit pjäxor?
zingo11 sa:
Har kört Neo denna säsong och är positiv överraskad.
(Har haft Maestrale med dom var för mjuka utför)
Insteget är suveränt,tunna innerskor tyvärr,kanske booster strap typ Radical hade varit bättre.
Buckel up på mindre än minuten om det är bråttom,smidigt.
Tryckte den ena pjäxan sen har dom suttit som en smäck.
Bittl har väl halv bra priser men få storlekar kvar.
Är din inställning till dom annorlunda än fruns?
"vill bara åka med Dynafittor".
Jag har nästan ingen koll på skidåkning, åker själv bräda på off pist, och tar skidor bara när det blir allt för isigt att ha kul med min bräda. Men, Dynafit-lästen tycks passa för fruns fötter, t.ex. hennes TLT 5 passar väl utan tryckningar, och samma var med gamla Zzeros.

Tillbaka
Topp