Dynastar Big Trouble

roxxer

Ny medlem
Dynastar Big Trouble
Tja alla!
Tänkte fråga lite om ett par Dynastar Big Trouble 06/07 som jag tänkt köpa till årets säsong. Jag spenderar ungefär hälften av min åkning i pisten och den andra hälften utanför pisten. Jag hoppar inte särskilt mycket lite 360-dropps här och där men inte mer än så. Skulle denna skida passa mig hade tänkt mig 176 cm laggen.

Info:
176 cm
63 kg

Mvh

Dynastar Big Trouble
Bör funka jättebra, men tror att nya Scratch BC kan vara ett snäpp vassare överallt. Lite bredare, lite lättare, och lite snyggare, och billigare!

Dynastar Big Trouble
Monis sa:
passar nog rätt bra
Hmm ännu ett antaget svar utan att veta vad man pratar om misstänker jag.

Om du skall åka mest utanför parken så skulle jag rekomendera att gå upp en längd. I och med att den inte är så bred så skulle du behöva all längd du kan få i off-pisten och den blir inte sämre i pisten för detta heller. Jag har provat båda längderna. Men oftast är den en smak sak. Men jag skulle säga 186 cm skidan.

Hasse

Dynastar Big Trouble
Carled sa:
Bör funka jättebra, men tror att nya Scratch BC kan vara ett snäpp vassare överallt. Lite bredare, lite lättare, och lite snyggare, och billigare!
Se svaret ovan även på denna...

Ps. Skiljer 1 kr i pris så. Ds.

Senast ändrad:
Dynastar Big Trouble
Ok, jag orkade inte riktigt skriva ut allt Hasse, men jag håller inte riktigt med om att BT i 186 kan vara rätt.... Grabben väger ju som två påsar potatis, är du en 186 cm lång skida verkligen rätt väg att gå? Jag tror han flyter bra på en 176 eller en BC i 178...

Och på Sport-Conrad skiljer det faktiskt några hundra. Men 1:- är faktiskt billigare. Dock en piss i Atlanten, men billigare... ;-)

Dynastar Big Trouble
Carled: Har du känt på styvheten på dom? Skiljer inte så mycket på 176 och 186. Men sen beror ju på. Vart skall du åka? I Sverige eller Alperna? I Sverige så räcker 176:an men i Alperna skulle jag 186:an.

Ber om ursäkt att jag glömde fråga det från början så.

Och som alla vet vid detta laget så hatar jag Sport-Conrad :)

Dynastar Big Trouble
Vad är de svenska butikspriserns på BC och BT? Jag har ingen som helst koll på det, jag har till skillnad från dig blivit helt Sport-Conradifierad! ;-)

Jag tar för givet att 176 och 186 är lika i styvhet, tänkte mest på att vid 63kg så har man väl inte överdrivet mycket benmuskler, och skidor som är 10cm extra kan vara lite småtråkiga att toffla runt med om man inte kör hårt.

Men Sverige: 176 Alperna: 186 tycker jag låter som en bra måttstock, kör på det roxxer!

Tillbaka
Topp