RonnyWallberg
Ny medlem
Dynastar eller Armada?
Hej!
Nu ska ja köpa nya skidor. Förut hade jag Völkl Karma, men dom är tyvärr försmå nu. Jag har kollat runt lite på olika skidor och dom jag fasnat för är:
Dynastar Trouble Maker 06/07
Armada AR6
Men jag vet inte alls vilken av dessa som passar mig bäst. Så jag frågar här.
Min åkstil är, park & rails, för de mesta. Jag åker inte så mycket puber, offpist m.m. men de händer väl ibland! Jag vill ha en mjuk och lätt skida. En skida som ger sköna landningar men ändå skarp i svängarna utan att fladdra för mycket. Jag har läst om Dynastars extra pålägg för railning, och de är faktiskt plus i kanten, Armada har också en kärna vilket gör skidan lättare?
182 cm lång.
62 kg utan skidkläder.
Kan åka på skär och jag hoppar mycket. Cork 720, 900 tex.. m.m.
Tack för hjälpen!
Edit: Köpte Dynastar.
Nu ska ja köpa nya skidor. Förut hade jag Völkl Karma, men dom är tyvärr försmå nu. Jag har kollat runt lite på olika skidor och dom jag fasnat för är:
Dynastar Trouble Maker 06/07
Armada AR6
Men jag vet inte alls vilken av dessa som passar mig bäst. Så jag frågar här.
Min åkstil är, park & rails, för de mesta. Jag åker inte så mycket puber, offpist m.m. men de händer väl ibland! Jag vill ha en mjuk och lätt skida. En skida som ger sköna landningar men ändå skarp i svängarna utan att fladdra för mycket. Jag har läst om Dynastars extra pålägg för railning, och de är faktiskt plus i kanten, Armada har också en kärna vilket gör skidan lättare?
182 cm lång.
62 kg utan skidkläder.
Kan åka på skär och jag hoppar mycket. Cork 720, 900 tex.. m.m.
Tack för hjälpen!
Edit: Köpte Dynastar.
Senast ändrad: