FF sa:
Skoj att du tyckte att svaret var insiktsfullt iaf...
Utgår från att du förstod att jag skrev mitt inlägg med glimten i ögat, och inte i vrede över diskussionen.
Vad gäller "Det är att sant nöje att se hur du bidrar till detta forum. En fröjd att läsa alla dina fantastiska trådar där du hjälper till att göra Freeride till vad det är."
Så har jag inte en aning om vad du försöker få sagt, då jag postat 3 inlägg på 1,5 år. Och oftast inte har något större intresse att ge mig in i diskussionerna på denna sida. Kanske blandat ihop mig med någon annan person?
Det som fick mig att skriva i denna tråd var att jag tyckte att det blivit lite mycket "han kan ju inte klä sig så", "varför håller han på så, det ser ju bara dumt ut"- svar litte överallt här på forumet, främst från de som kanske hållt på med skid-åkning litte längre än de flesta här på sidan, och därför inte "är en del av" de trender som kommit inom skidåkningen nu på sistone. Tänker självklart samma tanke själv när jag ser vissa saker, men ingenting jag behöver sitta o kommentera, då det varken kommer bidra till, eller förändra nånting.
Så ska väl då passa på att säga att det inte bara var ditt inlägg i sig som jag reagerade över, utan lika mycket evil's och andra inlägg i samma anda. Förstår absolut att ni postar dessa med glimten i ögat ni också. I vetskapen om vilken reaktion de kommer få bland kidsen. Kul, kan ju tyckas, men vad de i själva verket får för följd är att de sänker forum-standarden ytterligare iom diskussioner som den vi har nu, i trådarna. (Bidrar själv till detta i den här tråden, så det tar jag på mig). Är ju faktiskt rätt dumt att sitta och skriva långa argument om världsliga saker på ett internet-forum (är medveten om att jag talar mot mig själv här, och det är för att jag också känner att hela det här inlägget och diskussionen är väldigt dum nu när jag sitter och skriver det). Men det finns trots allt en del saker här som går att ta åt sig av..
Så låt folk köra sin grej, och se till att själv göra precis som ni själv känner. Det är faktiskt så enkelt.