Efterlyser Snygga skidkläder för tjejer!

• Trådstartare Trådstartare heliumk
  • Start datum Start datum
H

heliumk

Guest
hallå är det bara jag som tycker att killarna får snyggare och bättre skidkläder än oss tjejer...!?
Jag har många år letat efter riktigt snygga skidkläder för tjejer som inte bara ser basic-aktig ut... men hittar verkligen nada. sedan går jag in på killavdelningen och hittar både cammofärgade och annrlunda mönstrade kläder för killar... varför kan int vi tjejer oxå få det?

desuutom en annan fråga hur vill ni killar se oss tjejer i backen...? smink eller osminkade tajta eller pösiga kläder? jaa vad tycker ni? :)

bra inlägg:D jag håller med det finns inte alls lika mykt för oss tjejer..:/ men oakley har vell ganska bra? men å peak men dom e ju så vanliga..:S
/D

Burton har snygga tjejkläder tycker jag! Kolla in dom!

jag vill se er i neonfärgade overaller och osminkade

ps. endast ett alternativ från ovanstående rad är ironisk

Angående andra frågan får ni givetvis se ut som ni vill men jag kan föreställa mej att det inte skulle vara så snyggt med 10 storleker för mycket på kläderna.

Bra Inlägg!

De e synd att tillverkarna inte tänker så mycket på tjejerna men jag tror att dom e på väg uppåt...
T.ex. säsongen 04-05 kom många fler tjejskidor in på marknaden...kläderna kan nog komma fler i år.

Ang smink och tajt,, är det väl det man vill framstå som,, en tjej som vill vara lite "jibbrigare" vill vell också ha pösigare kläder och inge smink......

Ja är också sugen på att se lite mer jibbigare tjejkläder. fine med att man kan använda killarnas, men en tjejkolektion borde inte vara allt för svårt att fixa. Man kanske ska styra upp en egen, nån som är på?

va gäller smink hör inte det hemma i backen (förutom v 9 i Åre)
vill man bli snygg så skaffa en soft googelsbränna, charmigare kan man inte bli.

Ses i backen!

ingen har sagt att ni inte får ha kill kläder moa min kompis har de.. de funkar bra jätte snyggt sen fanns det i åka skidors nyase nummer en jätte fin tjej ja grejj.. rossignol vah det tror jag kolla upp den

jag håller med, det är jätte svårt att hitta. Men peak har ju kommit med et par byxor som verkade rätt ok och nån jacka till, ett par med skärp i ´svarta och vita tror jag.
visst kan man handla på killavdelningen men har man small så blir ju killarnas kläder tält.. funkar inte riktigt..
tyvärr..
ha d

roxy har väl antagligen kläder för tjejer som gillar att hänga i backen med tanke på att dom nu gett sig in på att göra skidor också..
Sen personligen tycker jag "pösigt" e snyggare än tight i backen.. tight hör hemma på krogen inte i backen.. Detsamma gäller sminket, varför sminka sig när man bara ska ut och ha roligt? lär ju ändå börja rinna å grejjer om man ramlar och får ansiktet fullt.. om man nu inte har vattenfast eller va tusan det nu heter...

håller med om att det är svårt att hitta. oftast så är ett par tjejbyxor med loose eller baggy fit betydligt tightare än de som görs för killar. och köper man det som är gjort för killar så drunknar man i minsta storleken.

bonfire gör bra och snygga jackor till tjejerna också. hittade ett par sköna sos byxor och de var både riktigt baggy OCH gjorda för tjejer. de fanns även i rosa och vägverksorange... :)

drunkna drukna drukna!!! de e juh de som gäller.. eller?? Smink det ska inte cva i backen!

har själv inte provat några tjejkläder men har för mig att Nikita gör helt ok kläder för tjejer..

Om ni drunknar i killarnas small så va faan... använd fantasin lite till och gå på killarnas junioravdelning och prova största storleken där istället... kanske skulle funka.

sminka er om ni vill men inte för min skull... Det är ju inte så snyggt med mascara i hela ansiktet efter en vurpa...

http://oakley.com dom har sina nya kläder där har lagt ut förut men nån fick iden eftersom jag skrev att tjejkläderna fanns där så sa nån att jag kunde lägga upp där o jag ba heureka!! så there you go

men öppna ögonen glazer! vi tjejer har faktiskt både bröst och rumpa, vilket gör att största junior strl blir både för tight,trångt och alldeles för litet..

Sarah Burke har ju sjystaste stilen bland tjejer. Kan synas i Happy Happy m,m

Sminka sig innan man åker skidor? Är väl bara tyska kärringar som gör det?
Fast det händer ju att man själv pudrar ansiktet emellanåt med lite kristalliserad diväteoxid. (läs: snö). Det beror dock oftast ganska ofrivilligt på en stenj*vel, tyskf*anskap, trädh*lvette eller dylikt otyg...

Hur vi män vill ha tjejjerna i backen?
Personligen så vill ja ha er välspacklade och fina med tighta skidkläder, ståendes i ring runt mig och beundrar min maskulina hållning, min atletiska kroppshydda, mina enorma skidor och ännu större ego.
Inte för att det skulle ha någon attraherande effekt på mig, det skulle bara vara kul att se liksom...
Om en rent attraherande effekt vill uppnås så känner jag till ett bergsäkert knep för att få grabbar på fall; ÅK SKITEN UR DEM!

Extrem har ju en del tjejkläder,
sedan om skottsrutigt är snyggt eller inte får väll var och en bestämma själv...

Tänkte samma sak som BigAir. Sarah Burkes kläder från Helly Hansen är helbra tycker jag :D
Håller annars med till 1000, för oss tjejer finns det i tre färger: rött, grönt och marin. fast inte helfärgade. det måste ju vara vitt med också, annars ser vi ju ut som killar ;)
Gillar J Lindbergs kläder, hoppas dom satsar på tjejer också :)

Rock on girls!

Whiteout kommer med mer tjej kläder iår. http://www.whiteout.biz

Vill se er honor i Klättermusens softshellbyxa Skade eller den stenhårda Fimbulbyxan. Om du är Blond så ska du ha en RÖD Haglöfs Polaris fleece när du rastar.. När du åker får gärna en Whiteout Leika jacka täcka torso. Men mycket charmigt om honorna har ett brett pannband, gogglebränna och smältsnö i ansiktet.

men vänta:S inte large barn kläder o inte small kill? fan va tjejer har problem med kläder i såfall.. men kill small blir bra säger jag bara!

tycker att helly hansens serier som bland annat är framtagna tillsammans med Sarah Burkes är riktigt frächa, kommer bl.a. en riktigt trevlig jacka i några olika gröna nyanser och med vitt i nått slags rutmönster.

Men asså..
Vem åker skidor för att glo på tjejer? Jag åker skidor för att just åka skidor. Inte så att jag letar ragg i backen precis, det gör man väl på afterski, 5 minuter innan dom stänger. ;)

Men tjejkläder i backen, tja, det finns, men inte så jäkla mkt. Än. Det kommer säkert mer och mer nu.
Jag förstår ändå inte varför folk i allmänhet vill se superstylade ut i backen. Jag vill åka, jag vill hoppa och rusa fram med puder (inte smink) i ansiktet. Jag skiter mer eller mindre hur jag ser ut. Ok, jag åker väl inte - som en polare till mig - runt med en vägverket-jacka och ett par täckbyxor från -87, men knappast så att jag _måste_ ha det senaste och värsta. Jag åker i det jag trivs i. I sånt som är funktionabelt och bra, och framför allt det som håller mig varm.

Ska ni åka för att vara snygga så är ni helt klart skitfel ute. Åk för att ha kul, åk för att det är roligt, för att vi brinner för det. Gör ni det så får ni antagligen mer respekt, mer brudar/hunks än om ni glider fram för att se så snygga ut som möjligt.

My 3 cents.

Kolla in Bonfire grejerna då. En tjejkompis till mig köpte en asgrym cammofärgad jacka med döskallar och hjärtan på. Så grymt snygg. Dessutom tycker jag att tjejer har MKT coolare fäger. Tack och lov kommer JL in i branchen o gör lite colla kläder med vågade färger. Trés chic.

jaaa du har ju såå rätt.. men varför bryr du dig om hur killarna vill se dig i backen? Klä dig som du själv vill och trivs .. det gör jag o det verkar funka rätt bra :) kram på dig för att bra inlägg!

btw.. ja köpte ett par loosefit brallor för killar från o´neail.. hur snygga som helst .. killkläder passar oss tjejer ibland faktist!

Haller inte alls med om att det inte finns sjyssta skid/snowboard klader for tjejer. Skulle vilja saga tvart om. Redan forra sasongen tyckte jag mig kunna se att tjejlinjen hos samtliga tillverkare var grymt genomarbetad och bra mycket snyggare an killarnas. Har ar en kort lista over varumarken med snygga tjejklader:

- Bonfire
- Roxy
- Helly Hansen
- Oakley
- Burton
- Rip Curl
- SOS
- ...

Problemet ligger inte hos tillverkarna men hos handlarna. I trangsynta lilla Haglofs-traditionellt-funktionellt-praktiga Intersport trakiga Sverige hajjar inte den manliga inkopskaren att tjejer star for en mycket stor del av sportartikelsinkopen och tjejer ar minst lika om inte mer krasna vad galler stil och kansla. Skicka mail, banka pa dorren och stall fragor till sporthandlarna i Sverige sa skall ni se att den andras. Annars kan ni ju alltid kopa prylarna pa natet...

Tillbaka
Topp