Efterlyses

Matt

Medlem
Efterlyses
Hade inbrott i min bil (i Umeå) i helgen 2-3/11 o ur den stals ett par gamla vita Völkl G40 198 med Salomon 900 (14-20) o ett par gamla gröna Elan GSX storslalom 203 med derbyflex platta o Marker bindning 9-18 (tror jag). Om ni ser eller hör något som kan tänkas stämma med beskrivningen hör av er o ni kan få vara med o "leka" med förövarna.

tack på förhand

Efterlyses
Det är garanterat B-n-F. Nu är han har fettat till sig har han ständigt gott och mässat att han vill ha ett par rejäla lagg. Visst har han stickor till ben men han har lagt på sig rejält kring midjan och arslet.

Välkänt är hans bristande moral och empati för andra människor. Många är det som i hans närhet har blivit av med allt från bäss, fruntimmer, sovplats till bergsutrustning. Efterspanad av de flesta rättsinstanser värden över gömmer han sig i dag i det välkända terroristtillhållet norr Stockholm. Han brukar dock frilansa lite i norrland och denna kupp i Umeå bär hans signum.

Det ända man kan göra är att vädja till denna illgärningsman att finna nåd och rättvisa i sitt hjärta och lämna tillbaka laggen. När vi ändå tilltalar hans goda sida kan man ju alltid försöka få han att pröjsa, min stol som han knäckte över min rygg, bensinstålarna, liftkortet, hjälmen, all mat och all bäss.
Det kunde vara på tiden att B-n-F även köpte min tystnad så jag inte lägger ut koordinaterna på hans tillhåll för då ordnar amrisarna snabbt med grillfest. Vete fasen om inte ett gäng kvinnorättskämpar hinner ta honom först.

Efterlyses
Frågan kommer som ett brev till näthinnan. Var det inte samma man som den tjetjenska gisslantagaren som myglade sig ut med alla gisslan? Hörde sedan att han åkte genom Finland i en grisgrön Skoda anno -65, för att sedan skida från Lule >>> Ume för att där byta utrustning för att förvirra för spårhundarna... Det är här din utrustning kommer in.

Nästföljande episod av Efterlyst skall ta upp fallet.

Skidtjuvar borde hängas, kastreras och sändas till ShampoX!

Efterlyses
Jag bara undrar, hur många är vi inte på freeride som någon gång hittat ett par goggles, dessa har väl snabbt hamnat runt pannan istället för i hittegodsavdelningen. Fan vad skulle våran generation gjort om det inte vore för alla `gratis` hotellfrukostar, snodda plånböcker utanför bastun, tågresor inklämda bland pjäxsbagar. Mina första egna atomic lånade jag utanför afterskin i Tandådalen 1990. Handskar och hjälm lånar jag från någon skidhåla i Lappland, dessutom betalar jag aldrig till mina polare när de lägger ut för bensin eller mat. Moraliskt för fall? Nej snarare fördelningspolitik a la Robin Hood, jag tar från de rika å ger åt den fattige (mig). http://www.freeride.nu/forum/thread.php?t=3554

/bnf

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp