Egna Hemsidor ?

  • Trådstartare Trådstartare Deleted member 64880
  • Start datum Start datum
D

Deleted member 64880

Guest
Egna Hemsidor ?
Det kanske inte bara jag som vill göra en hemsida för sitt Gangsta " crew ":P

Så jag undrar , om ni har några bra förslag om vilka pogram man kan använda för att göra en gratis eller till en liten liten kostnad ?

Om det kostar ngt så skriv på ett ungefär hur mycket de kostar
 
Egna Hemsidor ?
jag gör och säljer sidor, brukar använda anteckningar och photoshop, fast orkar du inte lära dig html, asp etc så finns ju alltid dreamweaver, känns det för bökigt använd microsofts egna frontpage (suger i min mening men men). Sen finns det ett program som heter WYSIWYG (what you see is what you get) Web Builder, det är väldigt simpelt att använda men mycket effektivt för folk som inte har så stor erfarenhet inom webdesign. Ingen koll på vad något av dem kostar, mycket pengar antar jag eftersom att Macromedia gjort dw, det andra har jag ingen koll på, bara testat trial. Frontpage finns med i alla office paket, så har du ett sånt har du frontpage.

Photoshop lär du behöva iaf, eller något annat bildredigerings program, t.ex. Paint Shop Pro eller något liknande. Fast jag skulle rekommendera Photoshop, det kan du köpa för ca 10 000, eller ladda hem en 30 dagars gratis version från www.adobe.com. Går ju att få tag på andra sätt men det får du fundera ut själv. Freewebs som jeppe föreslog, funkar ju men vill du inte ha samma hemsida som halva världen så kan du ju glömma det, + att det de erbjuder inte direkt är något ögongodis direkt.

Lycka till, peace.
 
Senast ändrad:
Egna Hemsidor ?
Som Sbn säger finns det en hel del olika programalternativ att välja mellan.. alla dessa bygger dock på att man har tid o lust (o ork) att lära sig programen så man kan få ut så mkt som möjligt ur dem.. ska man o andra sidan bara använda programen på en väldigt basic nivå kan man lika väl nöja sig med de gratis-bygg-grejorna som finns på nätet, typ freewebs etc (googla för fler)..

Att Dreamweaver är dyrt för att macromedia har gjort det stämmer ju inte riktigt, då Adobe köpt Macromedia o ger ut både DW och PS. Men dyrt är det ja, men finns massor med billigare alternativ, de programmen är ju de mest avancerade som finns, ingen som går o köper skidor för 10000 när man inte kan ta sig ner för nybörjarbacken...

Satsa på nåt billigt o enkelt till o börja med o jobba dig uppåt om du är mer intresserad...
 

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp