egna twintip

egna twintip
Jag har gjort ett par egna med värmepistol...

Plasten kan smälta och stålkanten kan släppa lite men jag tejpade med silvertejp och det funkar fint...

Men jag använder dom bara till att hoppa och raila med, stålkanterna är nämligen inte av bästa kvalitet...

Lycka till!

PS. Du har ändå ingen användning av dom gamla skidorna. DS.

egna twintip
ser mej själv som en pionjär på detta område=)
jag gjorde om mina gamla ross, till ett par höjdarlagg, på en kväll.
så här gjorde jag:sätt 2 tvingar bak på skidan där du vill att tailen ska börja. Värm FÖRSIKTIGT med värmepistol vid tvingarna, lite framför, och lite bakom, samtidigt som du med tvingarna böjer lite lätt uppåt.Gör lite i taget, annars kan skidan spricka av värmen. Där du finjusterar tailen sedan, kan du ta med en handduk runt skidan(den är varm!!). Låt tailen kallna nu, och voilà! du har dina twins!!!gaska upp laggen me lite egen design oxå...fördelen med hemmagjorda twins, är att du själv kan bestämma höjd på tailen, o egna designen förstås=)
lycka till!!!!!!///olof

egna twintip
Hehe de finns många sätt.. =)
Själv hade jag ett par gammla skit skidor som ja tänkte göra twintips av. Gick fram till pistmaskinen å satte dom i shacktbladet å bröt till. =)
Detta är då inget å rekomendera.. Allra bäst är å köpa sig ett par riktiga twins.. Lovar dig du blir inte besviken..
Själv kör jag på Völkl, sitter i sen tävlingsåren..

Ha de Go.!!

Cya

egna twintip
Gör som Stig H Ohlsson, köp två stycken utbytbara spetsar i aluminium på närmaste secondhandbutik. Sen är det bara och
köra. Funkar kanon på alla skidor...

Tillbaka
Topp