ej uttagbar sula i intuitionsko?

bech

Medlem
Är det så att sulan inte går att ta ur ur Intuition innerskon som sitter i de nya scarpa T-race?

Har nämligen formgjutit ett par sulor då det klämde lite om fötterna i orginalskon men att köra med två sulor går absolut inte, jag prövade i två åk och gick inte, varken för tårna eller fötterna! Jag har pillat lite med kniv och fingrar i skon men sulan vill inte lossna. Det verkar dock som om sulan är limmad på något vis då den släppte lite lite i en kant och jag kan inte se någon söm.

Några bra förslag på hur jag ska göra?

T1 och T-race har ingen sula.Botten i innerskon ska forma sig efter foten när den värms upp och fungera istället för sula, tror det är nytt för i år. Om de är bra eller dåligt vet jag inte men jag tror inte på det. Jag kör med fomrgjutna sulor i mina t-race som jag köpte för någon vecka sen. När jag värmde upp innerskon hade jag en vanlig sula instoppad i strumpan (mellan foten och insidan på strumpan) förat kunna få plats med de riktiga sulorna sen. Dessutom hade jag en "tåheta" för att få extra plats runt tårna, vilket jag tror man alltid har oavsät sula eller inte.

Senast ändrad:
japp, tåhetta hade jag också när jag gjöt mina dojjer. tror jag ska försöka gjuta om mina pjäxor på det sättet som du gjort och får hoppas det funkar ;)

FZei har ratt, det ar ingen sula i de nya intuitionskorna. Kopte nya tidigare i ar och blev da rekommenderad att kopa en extra conformable sula att lagga i. Gjot forst innerskorna och la sedan i sulorna. Satt j*vligt tajt i borjan nar man la i sulorna men har nu akt pa grejorna ett tag och passformen ar nu perfekt i och med det att innerskorna tenderar att bli storre efter ett tag. Kan verkligen rekommendera ski n' blade-sulorna, sjukt mkt battre bade for fotterna och akningen.
Ang varmen ar intuitionskon varmare an de gamla innerskorna men kanske kan avhjalpas med tunnare strumpor? A andra sidan ar det val skont med varma fotter en tidig februarimorgon med -20?

Tillbaka
Topp