Elan Boomerang

pAcmAn1

Aktiv medlem
Elan Boomerang
Det finns ett fåtal med recensioner kring Elan Boomerang men känns ändå något skralt. Någon som har erfarenhet och kan ge exempel på någon annan skida som den påminner om.

Elan Boomerang
Såklart!
Tack. Har kört Bibbyn och den var ju supderduperjabbadoohurra att åka på, så om Bumerangen är lite sämre så är ju det gott nog :)

Elan Boomerang
Skojjar ru. Har ju fått ett fin fint pris på bumerangen. 3500 kr för ett par nya, visserligen utan bindning men det tycker jag är ett bra pris.

Elan Boomerang
Körde Boomerangen(190) i förrgår. Blev riktigt imponerad faktiskt. De var riktigt kvicka i skogen, nästan lättare att köra än mina JJ:s. I uppkörd fulsnö gick de som tåget, bara att köra, inga problem. I pisten gillade jag dem också, längre radie än på många andra liknande skidor, fort gick det. Det som jag gillade mest var hur jämt och fint de gick överallt, dvs de var sjukt dynamiska, jämna, osv..

Rockern där fram är lite som ett par JJ:s, fast mycket lägre. Och hårdare. Där bak är det inte så mycket, men det gick att få till några switch-svängar i pisten i alla fall. Men ska du landa baklänges i puder mycket är det nog inte rätt för dig.

Annars rekommenderas de!

Nu har ju jag aldrig testat Bibby, så kan inte uttala mig om hur de står sig mot varandra. Men man har ju hört mycket gott om Bibbysarna, så de kan mycket väl vara i samma klass.

Senast ändrad:
Elan Boomerang
Ja vad säger man........När man spänner på sig ett par nya skidor och ger sig ut i puderspenaten och efter ett par första svängar inser att 'this is it' och därefter fokuserar på var och hur man ska utnyttja terrängen för skidorna känns som om de är ett med ryggmärgen......då har man nog hittat hem :)

Tre dagar med puder, vindpackat, tight skogsåkning och 3 meters dropp så känns allt som det ska. Jag är bara lyrisk.

Men berätta det inte för någon.....okej?!

P.S Nä, jag landar aldrig switch så kring det kan jag inte uttala mig D.S

Senast ändrad:
Elan Boomerang
Kul! Har precis fått hem mina med Jester bindning. Så kan inte uttala mig än. Blir ju inte mindre sugen när jag läser dina intryck!

Elan Boomerang
staffanottosson sa:
så nu står jag å skulle montera men läste erat, väntar tills ni svarat trotts att det är en gammal tråd,

på pilen eller plus 4cm?
Vet inte om de har flyttat strecket ngt längre fram till i år. Så ...vilken årsmodell har du?

Elan Boomerang
staffanottosson sa:
så nu står jag å skulle montera men läste erat, väntar tills ni svarat trotts att det är en gammal tråd,

på pilen eller plus 4cm?
Vad har du kört på för skidor tidigare? Traditionella - moderna
Vad förväntar du att få ut av dina boomerang? Flyt - lek

Vilken årsmodell har du?

Elan Boomerang
Adam Widén körde +5 och Rasmus Ekman +4 vill jag minnas. Detta på första årgången. Jag kör +3,5 på samma modell. Tyvärr har jag inte skidorna tillgängliga just nu för mätning i förhållande till True center.
Förra årets blev mjukare än de två första. Årets har jag inte hört nåt om än.

Elan Boomerang
det är 12 års modell, med baron bindning, har kört combak å hellbent samt massa andra tidigare, men aldrig någon med sådan bak montering som på denna, därför jag frågar lite :)

Elan Boomerang
staffanottosson sa:
det är 12 års modell, med baron bindning, har kört combak å hellbent samt massa andra tidigare, men aldrig någon med sådan bak montering som på denna, därför jag frågar lite :)
Mät gärna hur långt det är från mitten av skidan till rekommenderad punkt. Enklast att utgå från det :)
Sen tyckte jag att Rasmus +4cm från strecket (på den årsmodellen) kändes riktigt balanserat och fint :)

Elan Boomerang
Om du kan vänta tills imorgon kväll fredag så kanske jag hinner mäta mina.
Bra att ha nåt att utgå från.

Spännande förresten hur en skidmodell (eller kanske ett helt märke) kan vara så förbisedd av oss här på freeride. Är det verkligen så mycket som hänger på vilka åkare som syns med vad i filmer, reklamer och bilder?
Hur många sponsrade Elan-åkare kan ni räkna upp?
Skidorna är värda mer uppmärksamhet än de får ;-)

Senast ändrad:
Elan Boomerang
burgars sa:
Om du kan vänta tills imorgon kväll fredag så kanske jag hinner mäta mina.
Bra att ha nåt att utgå från.

Spännande förresten hur en skidmodell (eller kanske ett helt märke) kan vara så förbisedd av oss här på freeride. Är det verkligen så mycket som hänger på vilka åkare som syns med vad i filmer, reklamer och bilder?
Hur många sponsrade Elan-åkare kan ni räkna upp?
Skidorna är värda mer uppmärksamhet än de får ;-)
Joonas Karuuma, Glen Plake, Oskar Svensson och han den där gamle jibbaren som hade en kapsyl öppnare på sin modell..

Elan Boomerang
Precis Hasse!
Jonas Karhumaa hade ju dessutom en pro-model av Boomerang med Ziggy Stardust på! Fanns på Alpingaragets nätbutik tidigare i höst. Sett eller hört?

Elan Boomerang
Den har jag sett.

Tyvärr så det ju hypen som gäller på skidor...

Elan skidorna är riktigt nice att köra och till riktigt bra pris oxå. Inte bara Boomerang..

Elan Boomerang
jag prövar plus 5, vafan jag har redan pluggat dom sedan jag körde på 0 punkten igår å upptäkte hur dumt det såg ut,
får återkomma med hur dom känns när jag prövat å det kommer mycket kräk snö,

Senast ändrad:
Elan Boomerang
Har mina monterade "on the spot", men har de som varje dag skida, och åker aldrig baklänges. Lovar att du kommer bli sjukt nöjd med skidorna, stort grattis!

Elan Boomerang
Nu har jag mätt mina Boomerang 09/10 och min montering +3,5 från markeringen är lika som -7,5 från TC. Detta skulle jag nog kalla en allroundmontering.

Tillbaka
Topp