En björk om dagen

En björk om dagen

@vattendroppe

Förbannat. Återigen handlar livet om något sorts analys och beslutstagande. Riskbedömande. Jag ogillar att ta beslut. Jag har vissa problem att ta beslut i en bar eller på McDonalds.

Men jo, så här bakom skärmen, vid ett tryggt skrivbord säger jag - ja. Ja, det är värt lite pollenexponering för att få ett par svängar.

Nu vägrar t.e.x amerikanska flottan släppa exakt dykdjup på sina ubåtar av någon jävla anledning, men jag tänker att ett par 100m under vattenytan borde man väl slippa folk? En trivsam bok, en liten brasa och en köpp Lumumba.

Ja, tid ja. Vad fan ska jag med en eftermiddag till när nedra måsten kommer med morgondimman?

En björk om dagen

@jarle
Jo, du har väl rätt. Så vi stampar alltså på exakt samma ställe som förut? Vi behöver fixka SCHAUFELRADBAGGER!!!1 och bestycka den rätt. Med en ubåt, raketer, laser och en snabbmatsrestaurang. (Och glassmaskin)

En björk om dagen
Jibberisch sa:
@jarle
Jo, du har väl rätt. Så vi stampar alltså på exakt samma ställe som förut? Vi behöver fixka SCHAUFELRADBAGGER!!!1 och bestycka den rätt. Med en ubåt, raketer, laser och en snabbmatsrestaurang. (Och glassmaskin)
Jag hade ju hoppats på att Hedda skulle ha löst vår helvetesmaskin tills nu, eller eventuellt du (jag tar inget ansvar), men det verkar saknas motivation. Kanske på grund av skidåkning, kanske på grund av avsaknad av pollen, kanske på grund av en kombination. Det jag är någorlunda säker på är att alla livets problem kommer att lösa sig med SCHAUFELRADBAGGER!!!1.

@Heddious; börja trolla! Mänsklighetens framtid vilar på dina axlar (ja, jag är rädd för att Jibberisch ska få tag på den där rackarns ubåten, det kommer inte sluta väl).

En björk om dagen
Jag fattar överhuvudtaget inte varför halva förra sidan i tråden handlar om atomubåtar? När vi väl styr kosan norrut med vår SCHAUFELRADBAGGER!!!1 kommer omgivningen darra så mycket av skräck att det ger utslag på richterskalan, och därigenom kommer
@Jibberisch automagiskt slippa befatta sig med den delen av mänskligheten* som han så innerligt verkar vilja slippa. Eller vad säger ni?
@Jarle
@Vattendroppe?

(För rättvisans skull, och för att fira införandet av alfakruil-taggen passar jag på att upplysa det yngre, men likväl entusiastiska gardet om att Tråden med stort T har vaknat till liv igen. Hej
@JesperAdamsson @Haellgren
@AbbeLidman ! )

Fotnot: "den delen av mänskligheten" innefattar uppskattningsvis 99,999999999999999999999999999% av jordens befolkning.

En björk om dagen
Jag är osäker på om väderstreck existerar på vår rymdfärd, men nog fan kommer omvärlden att darra när vi beger oss!
En ännu olöst fråga är hur vi ska handskas med individer som Mr. Vader inte vill beblanda sig med väl på plats (om det nu skulle visa sig att någon i sällskapet inte faller honom i smaken). Ska han helt själv få bestämma i frågan eller ska vi ha ett planetråd? En kamp till döden? Baconätartävling? Rådfråga Särimner?

En björk om dagen
Heddious sa:
Eller vad säger ni?
@Jarle
@Vattendroppe?

(För rättvisans skull, och för att fira införandet av alfakruil-taggen passar jag på att upplysa det yngre, men likväl entusiastiska gardet om att Tråden med stort T har vaknat till liv igen. Hej
@JesperAdamsson @Haellgren
@AbbeLidman ! )
Jag åberopar ungdomens förfall! Redan Sokrates hade ju fattat att det aldrig är någon pli på ungdomar, vad ska vi med dem till?! Barn är vår framtid och fan och hans mormor, i helvete heller. Vår framtid ligger i första hand i att få USA och Sovj.. Ryssland att inte bomba skiten ur varandra över nån lite sketen halv-ö som verkar vara viktig av någon outgrundlig anledning. För då blir det ingen skidåkning mer, pollen inblandat eller ej!

Apropå hoth-planerna vore det en fantastisk idé, men flygbiljetterna är så sjukt dyra.

En björk om dagen

@Heddious
Du lovade att skaffa fram en SCHAUFELRADBAGGER!!!1 Du lovade! Fortsätter leta efter ubåt på blocket så länge.

Vad gäller mänskligheten håller jag med.

@Jarle
Oönskade individer handskas SCHAUFELRADBAGGER!!!1 med. Vrrrom, vrrooom motherfuckers! (Om du mot förmodan skulle gilla dom och jag inte, är de fortfarande oönskvärda i en viss delmängd. Vilket gör dom oönskvärda enligt konstens alla regler.)

@vattendroppe
Om det finns björkar på Krim, säger jag - Send the marines! Jag röstar för Hooth. Så fort SCHAUFELRADBAGGER!!!1 är fixad. Har väntat länge nog nu.

I övrigt anser jag att alla björkar borde förgöras.

En björk om dagen
Jibberisch sa:
@Jarle
Oönskade individer handskas SCHAUFELRADBAGGER!!!1 med. Vrrrom, vrrooom motherfuckers! (Om du mot förmodan skulle gilla dom och jag inte, är de fortfarande oönskvärda i en viss delmängd. Vilket gör dom oönskvärda enligt konstens alla regler.)
Så vi landar i att det är du som ska bestämma, ska människorna hinna dö av hög ålder, eller ska du lära dig att handskas med frågan "hamburgare eller cheesburgare"? :P

@Vattendroppe: Vi ska ju åka SCHAUFELRADBAGGER!!!1 dit, biljetterna är gratis, såvida Jibberisch inte får storhetsvansinne och försöker göra någon sekt-grej av hela kalaset

En björk om dagen
Jarle sa:
@Vattendroppe: Vi ska ju åka SCHAUFELRADBAGGER!!!1 dit, biljetterna är gratis, såvida Jibberisch inte får storhetsvansinne och försöker göra någon sekt-grej av hela kalaset
jag bedömer denna risk som överhängande.

följdfråga: kan särimner producera snickers? en extern undersökning visar att Jibberisch kan äta en herrans massa snickers när andan faller på.

En björk om dagen
Heddious sa:
Jarle sa:
jag bedömer denna risk som överhängande.

följdfråga: kan särimner producera snickers? en extern undersökning visar att Jibberisch kan äta en herrans massa snickers när andan faller på.
Det är ju därför det hela måste skyndas på, innan han lyckas ta sig för någonting - enligt hans inlägg ovan verkar jag ju på något sätt planterat ett frö. Det skrämmer mig.

Snickers? Vaär det här? Enligt reklamen äter små primadonnor snickers, Särimner göder modiga krigare. Bacon Hedda, Bacon. Jag tror dessutom inte att han skulle välja snickers framför bacon. Om så vore fallet är jag ganska säker på att han låter vår rättvisemaskin göra processen kort.

En björk om dagen
@allatokfransaritråden

Kan en SCHAUFELRADBAGGER!!!1 verkligen flyga? Jag trodde det var ett synnerligen landbundet djur. Eller tänker ni er att den byggs i tyndlöst tillstånd och sedan använder man brandsläckare eller någon annan fiffig jimmy-riggad motor för att putta till lite?

En björk om dagen
Vattendroppe sa:
@allatokfransaritråden

Kan en SCHAUFELRADBAGGER!!!1 verkligen flyga? Jag trodde det var ett synnerligen landbundet djur. Eller tänker ni er att den byggs i tyndlöst tillstånd och sedan använder man brandsläckare eller någon annan fiffig jimmy-riggad motor för att putta till lite?
Den ska bestyckas med lasrar, eldkastar och Särimner? Låter det som att något kan stoppa oss från att göra vad vi vill? Börjar gravitation jävlas med oss får vi helt enkelt låta vår domedagsmaskin gå loss på denne först.

U needs to be leaf!

En björk om dagen
Hmmm... Intressant tankegång! Det är tur vi har en filosof på vårt lag, jag tror det skulle bli svårt för mig att gå loss på gravitation.

En björk om dagen
Och varför skriver ni alltid så mycket i tråden när jag inte har någon möjlighet att svara, men ingenting när jag sitter febrilt och f5ar var 30e sekund?! Jag anar en konspiration!

En björk om dagen

@Vattendroppe det är en konspiration. tror jag. jag vet inte. det såg ut såhär när jag kom. i övrigt är jag fortfarande yrvaken, tre timmar efter uppvaknandet, så jag avvaktar ett tag innan jag försöker begripa filosofens funderingar.

En björk om dagen

@vattendroppe &
@heddious
Är det något att fira?!

@jarle
Vad är det för trams om snickers?! För det första blir jag lite gnällig när jag är hungrig. För det andra är snickers fan gott. Det här med att försöka verka mogen och säga: "jag äter inte choklad, det är så sött", det om något är trams. Trams! Trams!

Tanken på att behöva välja mellan bacon och snickers är deprimerande. Det är väl för fan inte Krim vi ska till? Hela syftet med SCHAUFELRADBAGGER!!!1 och resan är ju att slippa lagar, regler och nedra måsten.

@heddious, till mitt försvar var det ganska små snickers.

Och ja, lasrar ska fan på. Lasrar är häftiga tycker jag.

Tänker inte heller befatta mig med petitesser som gravitation. Håll undan säger jag.

Var är grisjäveln?! När åker vi!? Aaaaaaoooo! Waka waka! Hörde jag kaffe?!?!1one

En björk om dagen
Förresten, lärkträden – eftersom saker kom ivägen i år röstar jag för att ett nytt studiebesök planeras till 2015. Förslag på orter: Montgenevre, Sestriere, Serre Chevalier samt diverse små pluttbyar (läs: Puy St Vincent m.fl) i Serres omnejd. Vad säger ni, är ni med mig?

(Funderar även på att plocka med Björn Daniels på en sådan expotition, så slipper vi andra testa hållfastheten, hehe.)

En björk om dagen
Jag börjar bli tveksam till om
@Heddious och
@Vattendroppe har en plats på skutan, inget kaffe? Vad kommer här näst? Inget bacon? Ingen skidåkning? Det måste finnas gränser!

@Jibberisch; du får äta precis hur mycket nötter, choklad och kola du vill, mina preferenser om sötsaker ska givetvis inte inkräkta på din vilja. Att äta dessa samtidigt är dock en styggelse, alla vet att Japp eller Kexchoklad är skiten. Jag är dessutom ganska övertygad om att bacon alltid vinner och att de som inte insett detta kanske inte blir ombordsläppta av Herr SCHAUFELRADBAGGER!!!1 himself.

En björk om dagen

@heddious
Det är ju valår i år. Kan man få något löfte från något parti kanske? Finanser är a och o.

@jarle
Nej, det här med att high five:a och fira att man inte dricker kaffe. Jag är inte helt imponerad. Vad blir nästa steg? Kasta frisbee och prata om att rädda världen?

Ja alltså, missförstå mig inte nu. Måste jag välja, väljer jag bacon. Jag säger bara att du kanske borde prova, eller åtminstone låtsas, att tycka om choklad. Så jag slipper vara orolig.

Jag är dock inte helt säker på vart vi är på väg längre. Har vi tappat fokus? *orolig*

En björk om dagen

@heddious
Känner att jag trillat in för sent i den här tråden för att fatta vad något handlar om. En jäkla massa joller som jag skrattar åt samtidigt som jag febrilt bläddrar i Sveriges Lagbok och iallafall försöker låtsas dom jag koncentrerar mig.
(Inte lyckats)
Det jag ville dravla om är att jag kan vara hur mycket försökskanin som helst om jag får följa med och undersöka lärkträd. Ni behöver inte muta Björn Daniels. Jag är Försökskaninernas försökskanin.
(Vad som mer lutar åt min fördel: jag äter bacon, snickers, japp, kaffe och allt annat som faller inom kategori choklad-gris)

En björk om dagen
Nämen
@charliethon vad trevligt att du har hittat hit :)

Klart du kan få agera försökskanin istället. Alla idéer som slutar med att det åtminstone inte är jag (eller Jibberisch för han verkar ju inte vara så slagtålig) som behöver köra in i träd är bra förslag.

Hur känner du inför en rymdfärd med en tysk gruvbrytnings/domedagsmaskin?

En björk om dagen
charliethon, är det nån sån där jädra ungdom det också eller? Kan vi inte få hit
@mountain_man för att ordna upp åldersstatistiken lite?!

@jarle - självklart har vi plats i stugan, vem ska annars bygga lasrar åt er om ni inte har en laserfysiker på plats? Nejjuste! (Jag är dessutom övertygad om att det går att få bacon att lasra, det måste ge någon slags bonuspoäng.)

@jibberisch det är absolut något att fira! Precis som att jag varje dag firar att jag varken är missbildad eller behöver vara tonåring en endaste dag mer i hela mitt liv!

En björk om dagen

@vattendroppe
Jag tackar för det först ytterst tveksamma men sedan väldigt varma välkomnandet.
Känner mig redan som en i gänget, och inne i diskussionen om en tysk rymdbrytnings/gruvdags/domefärdsmaskin.

@heddious
Jag tar gladeligen på mig ansvaret - lärkträden kommer studeras noga.
@jibberisch s kycklingben pallar förmodligen inte trycket.

En björk om dagen
Lyckad årgång? Jag tänker förhålla mig skeptisk till detta uttalande. Dock kan jag hålla med om att det är viktigt att uttala/skriva SCHAUFELRADBAGGER!!!1 ordentligt. Så att vi redan där ligger före björk-jävlar och andra antagonister.

Vad gäller mitt ben, tänker jag inte kommentera sådana hånfulla uttalande. Bara för att mina ben (mitt ena framförallt) är rosa och ganska späda och förmodligen skulle vara ganska goda om de marinerades och grillades, betyder väl inte det att jag är mindre lämpad att köra SCHAUFELRADBAGGER!!!1 Att på det sättet håna någon som faktiskt strävar efter att testa gränser med sin extrema skidåkning tycker jag faktiskt inte är helt okej. Jag vill också påpeka att fokus i tråden måste ligga på förgörelsen av björkar och att komma fram till en plan hur SCHAUFELRADBAGGER!!!1 byggs om för att uppnå paradiset.

Jag tycker mina ben funkar, håller ganska bra. Var är Björn Daniels med en björmkram när man behöver honom!?
@chilla med sin tå!? Hallå!?
125536.gif

@Heddious,
@charliethon
Do you even?!
world_games_04.gif.jpg

@vattendroppe
Välkommen du också! Till en lite mer seriös tråd. Det behövs tydligen vägas upp lite, då årgång -88 verkligen inte vet gränsen för vad som är roligt och inte!

Tillbaka
Topp