En björk om dagen

En björk om dagen
Tänkte precis skriva att jag ville ha en austronauthjälm som huvudbonad just för att det aldrig har funnits i min ägo.
Men precis då skrev
@jarle om bristen på ondskefullhet så jag ändrar min utstyrsel.
Jag vill ha en urtvättad tröja med vargmotiv och med en mystisk fullmåne bakom. Ett par adidasträningsbyxor modell äldre och ett par träskor med flames på.
Det är nog det elakaste jag kan hitta på mot mänskligheten.
#husvagnssemester #whitetrash

En björk om dagen
Har de? Fan.

Då har jag inga mer förslag på varken utstyrslar, förklädnader eller ondskefulla approacher. Är ju tydligen outofdate.

En björk om dagen
tumblr_mx0udoP4F81su849po1_500.gif

En björk om dagen
Därför bör vi gå till det klassiskt onda. Tänk dig tengil med lasersvärd.

Övar du på att mitera baggen Hedda? :D

@phatfred nu förstår jag inte riktigt? Inte en enda björk kommer finnas på flera ljusår från oss?

En björk om dagen
Jarle sa:
@phatfred nu förstår jag inte riktigt? Inte en enda björk kommer finnas på flera ljusår från oss?
Var inte upprinnelsen till Skyffelhjulsbaggen!!!1's införande i diskursen att den skulle plocka bort björkarna? Isf är ju "arbetsmaterial" samtidigt bränsle. Till transport mellan björkdungarna går det väl åt några påsar jordnötter, förstås.

En björk om dagen
PhatFred sa:
Jarle sa:
Var inte upprinnelsen till Skyffelhjulsbaggen!!!1's införande i diskursen att den skulle plocka bort björkarna? Isf är ju "arbetsmaterial" samtidigt bränsle. Till transport mellan björkdungarna går det väl åt några påsar jordnötter, förstås.
Det stämmer, vi kom sedan på att Hoth var en trevligare värld och har skissat på modifikationer till Baggen för att göra den rymdduglig. Det finns inga björkar på hoth. Lyckas vi inte med vårt nya mål är din plan däremot klok. Kil itt, kill it with fayya

En björk om dagen
Jarle sa:
PhatFred sa:
Jarle sa:
Det stämmer, vi kom sedan på att Hoth var en trevligare värld och har skissat på modifikationer till Baggen för att göra den rymdduglig. Det finns inga björkar på hoth. Lyckas vi inte med vårt nya mål är din plan däremot klok. Kil itt, kill it with fayya
Jag är fortfarande skeptisk till topografin på Hoth. Vill se en karta med höjdskillnader. Översnöade Tauntaun-lik räknas inte.
Annars skulle vi kunna bege oss till Mars. Olympus Mons är trots allt vårt solsystems högsta vulkan. (15 kilometer om jag minns rätt.)

En björk om dagen
Heddious sa:
Jarle sa:
PhatFred sa:
Jag är fortfarande skeptisk till topografin på Hoth. Vill se en karta med höjdskillnader. Översnöade Tauntaun-lik räknas inte.
Annars skulle vi kunna bege oss till Mars. Olympus Mons är trots allt vårt solsystems högsta vulkan. (15 kilometer om jag minns rätt.)
Jag har ju varit där. Bergen är bra, ypperliga för skidåkning.

Vulkaner låter varmt...

En björk om dagen
Jag har varit där, sett rebellernas slagfält. Faktum är att bilden jag postade är tagen några hundra meter från slagfältet, som är en sjö (fast frusen av klara anledningar).

Jag är skeptisk till dina geografiska kunskaper. Kartan är felaktig.

En björk om dagen
ska vi inte ha autopilot? nu är jag besviken. jag vill ha en som är som Eddie, skeppsdatorn på Hjärtat av Guld.
(fattar ni inte referensen så läs Guiden för bövelen, okultiverade tomtar *muttrar*)
:D

En björk om dagen
Autopiloter!?! Jag har sagt det innan och jag säger det igen; trams! Skulle vi genomföra alla de senaste idéerna hade vi snart haft en teletubbie farandes i rymden. Förödelse och skidåkning var ju målet!

En björk om dagen
En farande rymdteletubbie är i och för sig något jag föredrar än den oundvikliga krasch som kommer ske in i första bästa lyktstolpe om vi kombinerar jibberisch med tuggummi. Hur mycket skiers right vi än håller.

Och jag lovar, senast jag tittade efter fanns det inte många lyktstolpar på Hoth.

En björk om dagen
charliethon sa:
Och jag lovar, senast jag tittade efter fanns det inte många lyktstolpar på Hoth.
vad har lyktstolpar med någonting överhuvudtaget att göra?
edit: förutom gatubelysning då förstås.
edit igen: vad gör du här förresten, borde inte du plugga? (tråden är redan så OT att jag känner att jag kan komma med personliga förmaningar här, hehe.)

Senast ändrad:
En björk om dagen
En bagge kraschar inte in i saker, den tar ganska effektivt bort allt som kan tänkas stå i vägen. Speciellt när den är utrustad med napalm och laserkanoner. Så Jibberisch kan få tugga hur mycket tuggummi han vill.

En björk om dagen
En björk om dagen
Men har ni ens kollat på kartan över galaxen? Och FYI, även om det finns teorier kring att galaxen "far far away" i Star Wars skulle kunna vara Andromedagalaxen (som är den spiralgalax som ligger närmast Vintergatan) så är det fortfarande pretty freaking långt, även om Hoth är en outer rim-planet och troligen (om galaxerna roterar på ett gynnsamt sätt i förhållande till varandra) ligger betydligt närmare Vintergatan är t.ex. Alderaan (vila i frid), Corellia eller Coruscant. (Som i och för sig inte är ett dugg relevanta för resonemanget eftersom Alderaan är sprängd i bitar, Corellia har tempererat/tropiskt klimat över hela planeten och Coruscant består till 100% av hus.)

http://scifi.about.com/od/starwarsglossaryandfaq/a/Does-Earth-Exist-In-The-Star-Wars-Universe.htm

Jag fattade inte mattebabblet om upphöjda distanser som jag hittade på Wikipedia, så jag kan tyvärr inte svara på exakt hur långt det är till utkanten av Andromedagalaxen, men jag vågar påstå att det är längre än någon nu levande humanoid varelse från planeten jorden har färdats under en livstid, och det är pretty freaking långt nog för mig. :)

För att inte tala om svårigheten som ligger i att det vi vet om Star Wars-universat eventuellt utspelar sig cirka 3000 år bakåt i tiden. Väger man in de klimatförändringar som verkar vara en naturlig del i många planeters livscykler (se: Jorden) så är det inte helt otroligt att Hoth nu är mer som Tatooine, eller varför inte Dagobah, och vice versa.

Kan vi inte återgå till ursprungsplanen, eller något liknande – gräv bort Skåne, bygg ett berg av grävmassorna, plantera en massa lärkträd, förslagsvis av den Sibiriska sorten, på det och hoppas att det nybyggda berget ska vara stort nog att fucka upp vädersystemen en aning och därmed förse oss med gynnsam nederbörd och rätt temperaturer?

TL;DR – These aren't the planets we're looking for?

PS. Varken "far far away" eller "pretty freaking långt" är matematiskt fastställda distanser ;)

http://24.media.tumblr.com/tumblr_m55m4vyxtx1qahnclo1_500.gif

En björk om dagen

@jarle , menar du att det praktiskt taget är cykelavstånd till Hoth?
Beroende på vart man startar sin cykeltur förstås, men om vi säger att det stora äventyret börjar utanför ett cykelgarage i utkanten av Växjö?
Tänkte börja planera min semester.

En björk om dagen
charliethon sa:
@jarle , menar du att det praktiskt taget är cykelavstånd till Hoth?
Beroende på vart man startar sin cykeltur förstås, men om vi säger att det stora äventyret börjar utanför ett cykelgarage i utkanten av Växjö?
Tänkte börja planera min semester.
Beroende på hur mycket du gillar att trampa så svarar jag; kanske. Däremot är det väldigt populärt, och vackert, att cykla från Geilo till Flom via Hoth. Rekommenderas. Snöläget på Hoth ser dessutom väldigt bra ut just nu, snöade enligt lösa rykten för någon dag sedan.
Cyklar du till Flom rekommenderas deras bacon och bryggeri.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp