Men har ni ens kollat på kartan över galaxen? Och FYI, även om det finns teorier kring att galaxen "far far away" i Star Wars skulle kunna vara Andromedagalaxen (som är den spiralgalax som ligger närmast Vintergatan) så är det fortfarande pretty freaking långt, även om Hoth är en outer rim-planet och troligen (om galaxerna roterar på ett gynnsamt sätt i förhållande till varandra) ligger betydligt närmare Vintergatan är t.ex. Alderaan (vila i frid), Corellia eller Coruscant. (Som i och för sig inte är ett dugg relevanta för resonemanget eftersom Alderaan är sprängd i bitar, Corellia har tempererat/tropiskt klimat över hela planeten och Coruscant består till 100% av hus.)
http://scifi.about.com/od/starwarsglossaryandfaq/a/Does-Earth-Exist-In-The-Star-Wars-Universe.htm
Jag fattade inte mattebabblet om upphöjda distanser som jag hittade på Wikipedia, så jag kan tyvärr inte svara på exakt hur långt det är till utkanten av Andromedagalaxen, men jag vågar påstå att det är längre än någon nu levande humanoid varelse från planeten jorden har färdats under en livstid, och det är pretty freaking långt nog för mig.
För att inte tala om svårigheten som ligger i att det vi vet om Star Wars-universat eventuellt utspelar sig cirka 3000 år bakåt i tiden. Väger man in de klimatförändringar som verkar vara en naturlig del i många planeters livscykler (se: Jorden) så är det inte helt otroligt att Hoth nu är mer som Tatooine, eller varför inte Dagobah, och vice versa.
Kan vi inte återgå till ursprungsplanen, eller något liknande – gräv bort Skåne, bygg ett berg av grävmassorna, plantera en massa lärkträd, förslagsvis av den Sibiriska sorten, på det och hoppas att det nybyggda berget ska vara stort nog att fucka upp vädersystemen en aning och därmed förse oss med gynnsam nederbörd och rätt temperaturer?
TL;DR – These aren't the planets we're looking for?
PS. Varken "far far away" eller "pretty freaking långt" är matematiskt fastställda distanser
http://24.media.tumblr.com/tumblr_m55m4vyxtx1qahnclo1_500.gif