En bra allround skida för en tjej?

CHB85

Ny medlem
Hej behöver hjälp att hitta en bra prisvärd allround skida till min flickvän. Hon är en duktig åkare som nu gärna också vill börja testa att åka offpist, men den skall funka lika bra i pisten. Några förslag?

Mvh Carl

Nu är jag ju inte tjej men visst låter det som om rossignols b2:or skulle passa som handen i handsken, kanske till och med b:3orna kan komma i fråga, beroende på var hon åker.
Jag har själv bara teståkt skidorna och kan inte bedöma dem närmare, men visst var det trevliga bekantskaper.

Holmström

skulle tipsa om skidprovar helgen i åre Vecka 49
8-10 december

det finns allt från puder-pumpar skidor till smalaste carv-skidorna

Senast ändrad:
har samma fundering... och min tje har funderat på head fat thing och den feta salomon skidan..scarlet tror ja att den heter. Ngn tjej som har ngt att säga om den saken? Jo.en sak till..hon ville ha den lite allround... inte bara puder..så ingen fetingskida.
Tack på förhand

Jag slulle starkt rekomendera Salomon gun är sjukt sköna och om man är tjej å kanske int är så tung å åker så jäkla åhårt så funkar den bra till allt. Åker själv på ett par å är välldans nöjd. Har även skaffat mig ett par Salonom Scarlet men inte provat dem ännu, men de skall ju vara ungefär de samma fast de är lite lättare. Gun:en tycker jag funkar bra i pisten oxå, så den rekomenderas varmt!

Tillbaka
Topp