Malm8
Ny medlem
En sådan där "Hjälp med skidköpet" tråd!
Tjena! Är en amatöraktig piståkare som letat sig ut i pudersnön mer och mer de tre senaste alpresorna. Har älskat offpisten och känner att det kommer bli mer och mer. Så tycker det är dags att köpa ett par egna skidor!
Behöver lite hjälp och vägledning med skidköpet!
Har svårt att bestämma mig mellan full puder eller något som är mer åt all-mountain, då det ändå blir en del pist.
Har kollat på Armada JJ 2.0 (120mm) för puder och på Line Sick Day 110 och 102 för mer åt all-mountain. Undrar om jag är på rätt väg och om ni har några rekommendationer :D
Sen är det längden. Är ~193cm på ~80 kg, så relativt lätt för min längd.
Har inte en aning om jag ska sikta på 195 eller 185 med tanke på att jag inte är den bästa i backen och inte är särskilt tung för min längd.
Tacksam för all hjälp och ursäktar den röriga texten!
Behöver lite hjälp och vägledning med skidköpet!
Har svårt att bestämma mig mellan full puder eller något som är mer åt all-mountain, då det ändå blir en del pist.
Har kollat på Armada JJ 2.0 (120mm) för puder och på Line Sick Day 110 och 102 för mer åt all-mountain. Undrar om jag är på rätt väg och om ni har några rekommendationer :D
Sen är det längden. Är ~193cm på ~80 kg, så relativt lätt för min längd.
Har inte en aning om jag ska sikta på 195 eller 185 med tanke på att jag inte är den bästa i backen och inte är särskilt tung för min längd.
Tacksam för all hjälp och ursäktar den röriga texten!
Senast ändrad: