Engelberg 09/10

Engelberg 09/10
Nå, inga konstigheter här inte. Vilka ska till Engelberg 09/10, hur länge stannar ni, vad ska ni jobba med (om ni ska det...) osv. Allt är relevant!

Jag ska till Engelberg, kommer jobba på Ski Lodge Engelberg och stannar till april någon gång tror jag. Jag åker skidor, hårda långa och styva sådana och jag kommer absolut inte att åka park. Har som ambition att filma lite detta året, kanske till och med klippa ihop en rulle till FVA med Big Mountain åkning.

Men nog om mig, vilka fler ska dit?

Engelberg 09/10
Med tanke på att Engelberg inte har en park så är det inte så konstigt om du inte skall köra park.

Jag hoppar över Engelberg. För mycket Scandinaver för att göra säsong där om man inte vill kriga för pudret.

Engelberg 09/10
Förra året. Om du kallar två mini rails och två "bumpar" för liten park så är Laub världens längsta åk i så fall. Finns en anledning varför Yves är på Eden och inte har hand om park längre då de inte vill satsa på parken.

Engelberg 09/10
Jag ska också fara till engelberg sålänge det löser sig med boende och jobb! låter skitkul detdär med filmandet, jag hade nåt liknande i åtanke faktiskt. Men om nån har nåt tips på jobb/ boende vore ingen gladare än mig.

Engelberg 09/10
freddson sa:
Jag ska också fara till engelberg sålänge det löser sig med boende och jobb! låter skitkul detdär med filmandet, jag hade nåt liknande i åtanke faktiskt. Men om nån har nåt tips på jobb/ boende vore ingen gladare än mig.
Fint, kul om vi blir ett gäng. Jobb eller boende som krisar mest?

Engelberg 09/10
Jafan! känns som att det är viktigast att fixa boendet först för jag tänkte åka ner rätt tidigt så jag hinner kirra jobb på plats, om jag inte hinner hitta nåt innan jag far dvs.

Engelberg 09/10
För övrigt önskar jag er lycka till med boende och jobbsökandet för dom som inte har det. Brukar vara knepigt i den byn. Svenskarna står ju inte högst i kurs ;)

Och så finns det en del svenskar som figurerar i diverse skidfilmer ofta i den byn oxå ;)

Senast ändrad:
Engelberg 09/10
hoppas det :P ja men inte skitmycket, jag har en kamera som spelar in på dv-band och en jefla massa dv-band. Men man skulle haft en helmetcam också, vore nice som attan.

Engelberg 09/10
Mannen-som-surfar sa:
För övrigt önskar jag er lycka till med boende och jobbsökandet för dom som inte har det. Brukar vara knepigt i den byn. Svenskarna står ju inte högst i kurs ;)

Och så finns det en del svenskar som figurerar i diverse skidfilmer ofta i den byn oxå ;)
hur många säsonger har du gjort där, jag menar du verkar ha sjuk koll ;)

Engelberg 09/10
Mannen-som-surfar --> Har svenskar speciellt dåligt rykte i Engelberg?

freddson --> Jo, helmetcam hade varit najs. Är den vanliga videokameran bra eller? HD eller SD? :)

Engelberg 09/10
Gjort 3 säsonger där men varit där och åkt i 8 säsonger så nog har jag koll.

Svenskarna kallades Swedepack ett bra tag. Och gör det fortfarande. Svenskar har väl för det mesta dåligt rykte på alporter. Framför allt när det gäller en del festande och lavinsäkerhet med mera...

Engelberg 09/10
Nu tycker jag att du är lite kinkig Surfer dude.. Boende och jobb grejar sej alltid, det e bara en fråga om prioriteringar.
Om du Oskar filmar så kan jag dricka öl på Spindle ( har svart bälte i sådant).
Och ang park så kommer det finnas en bättre park än förra året (sämre kan det knappast bli). Peter, bossen på Titlis bahn har lovat det och ska höja budgeten till i år. Har jag fått reda på via en infiltratör på bolaget.

Kom förbi Okay-shop.com så bjuder jag på en java, Jag kommer att vara nere från mitten av dec.

Engelberg 09/10
Nope, har ingenting just nu men ska inhandla. Har inte bestämt mig hur jag ska göra, hjälmkamera är ju himla ensidigt men skön vinkel. Ska man ha en vanlig kamera blir det alltid mycket klabb med att ställa upp den och det tar mycket tid osv. Men det är ju ett måste om man ska göra en go film. Tänkte att om man är en del kan man ju köpa till det som inte finns, onödigt med 2 vanliga videokameror istället för en av varje :)

Å andra sidan är jag sjuuuukt sugen på en Canon HV-30, filmkamera dvs =P

Engelberg 09/10
Orsaken till att svenskar kallas "Swedepack" är att det finns en gammal takbox från Thule som heter så och det tyckte Schweizernötterna va Jättekul. ..

Engelberg 09/10
Patrik_L sa:
Nu tycker jag att du är lite kinkig Surfer dude.. Boende och jobb grejar sej alltid, det e bara en fråga om prioriteringar.
Om du Oskar filmar så kan jag dricka öl på Spindle ( har svart bälte i sådant).
Och ang park så kommer det finnas en bättre park än förra året (sämre kan det knappast bli). Peter, bossen på Titlis bahn har lovat det och ska höja budgeten till i år. Har jag fått reda på via en infiltratör på bolaget.

Kom förbi Okay-shop.com så bjuder jag på en java, Jag kommer att vara nere från mitten av dec.
Om jag filmar så dricker du öl? Kanske inte den mest händelserika filmen men visst, jag är på ;)

Fint, då ses vi där nere då!

Hur är utbudet på utrustning där nere? Och prismässigt jämfört med Sverige?

Engelberg 09/10
Jag vill ha java! haha

men det finns väl helmetcams som man kopplar in till huvudkameran på nåt vis, men det kanske bara är riktigt epic grejer.
köp en om du har råd! alltig gött med två vinklar om nån fetkvaddar :P

Engelberg 09/10
Om jag filmar så dricker du öl? Kanske inte den mest händelserika filmen men visst, jag är på ;)

Inte händelserikt... Du har mycket att lära.. . :P

Engelberg 09/10
Haha, det här kommer bli intressant. Jag noterade att din forum-tag, eller vad man ska kalla det är Orkar inte alltid läsa allt.., så jag frågar igen:

Prisnivå och utbud i Engelberg?
Hoppas du ser det den här gången ;)

Engelberg 09/10
Patrik_L när han dricker öl kan vara väldigt händelserikt. trodde föresten att orsaken till ordet Swedepack stavades pyramid of death.

ska föresten också dricka öl på spindle i år åker nere i mitten av november

Engelberg 09/10
Ni so skall ner till Engelberg, ingen som vill få ner hyran lite 3 veckor i början av säsongen? Hör av er i så fall...

Engelberg 09/10
Mmm e inte så duktig på att stava alla gånger hybbe.

Om jag minns rätt ett par pontoon ca 1000chf marker duke ca 600Chf. G3 hudar 130mm 240chf
mammut pulse ca650chf. Har inte alla priser i huvudet.
Vad för grejer är du ute efter?

Engelberg 09/10
Behöver ny hjälm eftersom min förra har tagit lite väl många smällar. Jag har skum huvudform och trivs med POC, hoppas att det finns där nere eftersom de svenska butikerna inte har fått in det än...

Engelberg 09/10
kan fortsätta pris listan lite
Öl yoci 6chf 3 på HH
Eden 6,50 HH 3,5
Spindle 6,5 Onsdagar 3,50
i alla fall är det fat 50 cl som vi pratar om

Engelberg 09/10
poc har duktigt höga priser i Swi. Tror inte att ngn tar in dom i år i e-berg. Men man vet aldrig, man kan beställa.

Vad e priset på Birligalp då? Procecco på burk ? du har glömt dom viktigaste hybbe.. Och Das boot på sportcenter???

Trodde du var en såndär local som visste allt.

Engelberg 09/10
Mmmmm Spindle, bira, Patrik Karate full! Minne väcks till liv nu.. Kanske på Free Rad så kan vi ta en Karate fylla Pata?

Engelberg 09/10
Mannen-som-surfar sa:
Mmmmm Spindle, bira, Patrik Karate full! Minne väcks till liv nu.. Kanske på Free Rad så kan vi ta en Karate fylla Pata?
Håll dej till tråden eller öppna en ny typ. "jag kommer att förtära alcoläsk på freerajdicas premiären så det så" tråd.

Det som händer på spindle stannar på spindle.

Engelberg 09/10
tjena
sitter här i engelberg sen två veckor tillbaka, kollar ut o det bara vrääker ner snö. kommer pröva lyckan att ta med skidorna upp på toppen på mån morgon, om man lyckas charma liftwaffen lika väl som herr ski lodge..
hör av er när ni kommit ner så ses vi!

det regnar inte, men det ööser ner! :)

Engelberg 09/10
Argh! Kommer ner om 2 veckor, då får du allt ta och visa upp dina fynd för mig! Hoppas att det fortsätter att falla tungt, jag ber till Kung Bore var kväll...

Engelberg 09/10
bor i oertigen (andra sidan sjön) tar ca 10min o gå till stationen. kommer jobba på yukatan när säsongen kommer igång. lär la ses snart då!

Engelberg 09/10
Hej. Vi är sex personer från Göteborg som tänkt åka ner i januari. Däribland Kristoffer "Snus,Grus" Olsson och Anders Gudmundsson...
Någon som har något tips på boende?
Campingen, hur är den på vintern?

Engelberg 09/10
Hei

Eg skal til til Engelberg i starten av desember. Når tror dere heisene åpner for fullt, pleier det å være bra med snø i starten av desember? Eg har litt problem med å finne leilighet. Veit dere om noe? Og ja eg har prøvd remax, bellevue, turistinformasjon.

Engelberg 09/10
Engelberg kommar att vara det som händer i vinter! de kommer att blisjukt fett! just nu kommer jag bo hos en polare som är local! åker ner imorgon! sjukt nice. om du vill filma är du helt rätt ute för jag åker snabbt, stort och älskar att bli filmad! jag är ruggit bra på att hålla saker så jag kan tänka mig att hålla i kameran då och då. vet inte hur det är med jobb än men spindler eller nått sånt verkar rimmligt.

ses där nere! kasta iväg ett mail när du vill åka.

Engelberg 09/10
Jag e på jakt efter boende i mars månad i Engelberg. Har någon tips? Jag har varit i kontakt med Bellevue men de hade fullt.. Tacksam för svar Isabella

Engelberg 09/10
acideesee sa:
Hej. Vi är sex personer från Göteborg som tänkt åka ner i januari. Däribland Kristoffer "Snus,Grus" Olsson och Anders Gudmundsson...
Någon som har något tips på boende?
Campingen, hur är den på vintern?
De gossarna känner man ju igen!Jasså det blir engelberg för dem i vinter

Engelberg 09/10
Dra ner mitten av december, ska bo på bellevue hela säsongen, jobb finns de inte tid till ska ju åka skidor.. lär väl synas så stort e de ju inte!!

Tillbaka
Topp