Engelberg - Säsongsboende?

Erika87

Ny medlem
Hej!

Någon som har gjort säsong i Engelberg och kan tipsa om vart man letar säsongsboende?
Ända hemsidan jag hittar är engelberg.ch och där verkar det bara finnas semesterboenden.

:)

// Erika

Hej!

Skulle väl säga att det bara är att börja googla :) Meeen nu är det så att jag faktiskt har ett boende i Engelberg för fyra pers, där det kanske kmr finnas en plats över. Intresserad? :)

Ciaooo

Hej!

Googla har jag redan gjort till førbannelse men kan bara hitta semesterboenden...

Vi ær redan 3-5 pers så tyværr inte men du får gærna dela med dig av någon lænk till exempel dær ni hittade ert boende!!!

Tackar

Tjenare! Hur går det på boendefronten? Finns plats över är jag intresserad. Har tänkt komma ner runt nyår till påsk. Hade vart skitkul att bo med ett gäng :) Detta blir min tredje säsong så är rätt skidvan. Gillar att tura om läge finns och hoppa stora klippor. Men ingen park :)

Vi har hittat boende men har tyværr ingen plats øver.
Googla på tyska och maila alla du hittar ær væl det bæsta tipset jag har. Det verkar inte finnas øverflød av sæsongsboenden i Engelberg dock.

:)

Vilka här på Freeride är det som kommer till Engelberg vintern 12/13 och när kommer ni ner dit?

Tja, jag är i sökandet efter boende till Engelberg i vinter. Om ni har någon platts över så hade de varit drömmen. Jag är 21, åker en del skidor och fotograferar lite. Kommer (förhoppningsvis) jobba en del som skidlärare, fotograf och pröva på FWQ. <3

MatildaCroy sa:
Jag ska till Engelberg i vinter! Om inget oväntat händer så blir det från 1 dec :)
Härligt. Jag kommer ha en platts kvar i min bil på vägen ner runt den 1/2 dec om du är sugen. Bilen går från Uppsala men kan klart hämtas upp på vägen ner!.

pm vid intresse!

22madmax sa:
Tja, jag är i sökandet efter boende till Engelberg i vinter. Om ni har någon platts över så hade de varit drömmen. Jag är 21, åker en del skidor och fotograferar lite. Kommer (förhoppningsvis) jobba en del som skidlärare, fotograf och pröva på FWQ. <3
Kul o höra att fler tänkt köra FWTQ som bor i Engelberg! Hoppas det löser sig med boende för dig!

Hej!

Någon som har hittat boende i Engelberg och har en plats över?
Är en tjej på 22 år som åker bräda, gillar att fota och klättra.
Har gjort tre tidigare säsonger. Två i Åre och en i Chamonix.
Kommer försöka jobba lite i vinter.

Pm vid intresse!

Hej,

Tänkte använda tråden för att leta boende i Engelberg. Jag tänkte vara nere mellan 19 mars och 4 maj. Åker ner själv så det är nog lättare att söka sängplats än att leta lägenhet.
Någon som möjligtvis har en sängplats över? Eller vet var man kan vända sig i sitt sökande?

Allmän info om mig är 29 år, älskar skidåkning och har gjort 2 säsonger tidigare innan universitetsstudierna tog vid. Men nu är det dags och dra iväg igen. // Rasmus

Jag och en poolare kommer ner i början på Januari. Är det någon som har varit där tidigare och kan offpisten väl?

//Emil

Tjena! Kom till engelberg igår och har boende här fram till den 10e. Är det någon söm är nere nu och som kanske till och med vet något ledigt boende efter den 10e? :)

Tjenare! Har väldigt lust att åka till Engelberg och göra säsongen ut!
Finns det någon som har ett litet rum man kan trycka in sig på!
Jag har gjort säsong förut så kan bo tight!
Finns det inomhusklättring i närområdet?

så alltså hör gärna av er vill dit så snart som möjligt

//Daniel

Tillbaka
Topp